אם אתם רוצים לדעת איך לפרסם בגוגל בצורה מדויקת שתוביל לתוצאות, אנו רוצים להכיר לכם את פונקציית IF של מודעות טקסט בגוגל. זוהי פונקציה ייחודית המאפשרת למפרסמים להתאים את המלל במודעות הטקסט לפי קהלים בהתאמה אישית ו/או לפי סוגי המכשירים בגוגל (נייח, טאבלט ונייד). פונקציית IF יכולה לעזור לך לשפר את הביצועים של הפרסום בגוגל.

חיזוק הרלוונטיות של מודעות טקסט בגוגל לצרכים והרצונות של הגולשים היא אחת הדרכים הכי אפקטיביות לשיפור ביצועים של קמפיין פרסום ממומן ברשת החיפוש. ככל שמודעות הפרסום בגוגל מבטאות טוב יותר את מה שהגולש מחפש, כך גדלים הסיכויים שהוא יבחר להקליק על המודעות הללו. ולכן, מפרסמים בגוגל צריכים לשאוף להתאמה מקסימלית של מודעות הפרסום לקהל הגולשים ולמכשיר שממנו הם גולשים.

פונקציית IF של מודעות טקסט בגוגל אדס יכולה לסייע למפרסמים לחזק את הרלוונטיות של מודעות הפרסום לקהל הגולשים והמכשיר שממנו הם מחפשים בגוגל, ובכך, לשפר את שיעור הקליקים וההמרה בקמפיין.

פונקציית IF במודעת טקסט – התאמה של מודעת פרסום לפי קהלים ומכשירים

שימוש בפונקציית IF במלל מודעת טקסט מאפשר למפרסם להתאים את המלל במודעה לקהלים שנוצרו על ידי המפרסם במרכז הקהלים של גוגל אדס ו/או לסוגי מכשירים בגוגל (נייח, טאבלט ונייד). כך שאם גולש נכלל בקהל שהוגדר בהתאמה אישית או מחפש בגוגל דרך המכשיר שאליו מותאמת המודעה, הוא יראה את המלל הספציפי שהמפרסם רוצה שהוא יראה, בעוד שגולשים אחרים שאליהם המודעה אינה מותאמת יראו מודעת טקסט עם מלל אחר.

לדוגמה, נניח שמפרסם המפעיל חנות מוצרים אונליין רוצה לפרסם מודעת טקסט ייחודית במנוע החיפוש של גוגל לקהל רימרקטינג של המבקרים בדף המציינת שיש "מבצעים מיוחדים לזמן מוגבל" במטרה למשוך חזרה לקוחות פוטנציאליים בעליי סבירות גבוהה לבצע רכישה.

במקום לפתוח קמפיין רימרקטינג וליצור מודעות חדשות, המפרסם יכול להוסיף פונקציית IF למודעת טקסט קיימת ברשת החיפוש הכוללת את המלל "מבצעים מיוחדים לזמן מוגבל". ברגע שגולש מהקהל המבקרים בדף רואה את מודעת המפרסם בגוגל, הוא יראה את המלל על המבצעים המיוחדים שהוגדר בפונקציה, בעוד שגולשים אחרים יראו את מלל המודעה המקורי.

מודעת טקסט בגוגל אדס

מודעת טקסט בגוגל אדס

כיצד פונקציית IF תורמת למודעות טקסט בגוגל?

שימוש בפונקציית IF יכול לשפר את הביצועים של קמפיין פרסום ממומן בגוגל מכיוון שפונקציית IF תורמת למודעת טקסט ברשת החיפוש בדרכים הבאות:

שיפור ההתאמה של מודעת הפרסום למובייל

מודעות טקסט מוצלחות לגולשים במובייל צריכות להיות שונות ממודעות טקסט מוצלחות לגולשים בנייד. מודעת טקסט למובייל צריכה להיות הרבה יותר ממוקדת, מכיוון שלגולשים בנייד יש תשומת לב קצרה יותר, ולתת דגש רב יותר על יצירת קשר טלפוני.

פונקציית IF מאפשרת למפרסמים למקד את מלל מודעת הטקסט בקמפיין אך ורק עבור הגולשים המחפשים בגוגל דרך המובייל.

חיזוק הרלוונטיות לקהלי גולשים ספציפיים

ככל שהרלוונטיות של מלל מודעת טקסט קרוב יותר לכוונת המשתמש, כך גדלים הסיכויים שאותו גולש יקליק על המודעה. אם מפרסם מצליח ליצור מודעת פרסום העונה בדיוק על הצרכים והרצונות של קהל הגולשים שלו, הוא צפוי לייצר שיעור קליקים גבוה במיוחד.

פונקציית IF מאפשרת למפרסמים למקד את מלל מודעת הטקסט בקמפיין בהתאם לקהלי גולשים מותאמים אישית. כך גולשים מקהל יעד מסוים רואים מודעה שקרובה יותר לכוונת המשתמש שלהם.

ציון איכות מודעות גבוה יותר מגוגל

מודעות טקסט לרשת החיפוש הכוללות שימוש בפונקציית IF מקבלות בממוצע ציון איכות טוב יותר מגוגל בהשוואה למודעות טקסט פשוטות. ציון איכות מודעות גבוה מגדיל את הסיכויים של המודעה להיות מדורגת במקום גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש בגוגל, וכנגזר מכך, לייצר שיעור קליקים גבוה יותר.

פונקציית IF מהווה הזדמנות עבור מפרסמים לשפר את ציון איכות המודעות בקמפיין. מה שמעלה את המיקום הממוצע של מודעות הפרסום בגוגל, משפר את שיעור הקליקים ומקטין את העלות הממוצעת לקליק.

איך מוסיפים פונקציית IF למודעת טקסט?

הוספת פונקציית IF למודעת טקסט בגוגל הוא תהליך מאוד פשוט ומהיר. ניתן להוסיף פונקציית IF בעת יצירת מודעת טקסט חדשה או להוסיף פונקציית IF למודעת טקסט קיימת. יש להיכנס למסך המודעות והתוספים במערכת גוגל ולבחור יצירת מודעת טקסט חדשה לרשת החיפוש או לבחור את אחת ממודעות הפרסום שכבר נוצרו בקמפיין ולבחור באפשרות עריכת מודעת טקסט.

בכדי להוסיף את פונקציית IF יש להקליד גרשיים מעוקלים, לחיצה במקלדת על הסימן {, בכדי לפתוח את חלון התאמת מלל מודעות טקסט בגוגל. החלון שיפתח לכם יראה כך:

פונקציית IF למודעת טקסט בגוגל

פונקציית IF למודעת טקסט בגוגל

באפשרותכם לבחור ב-3 אופציות התאמה: התאמה לפי מילת מפתח, ספירה לאחור ופונקציית IF. יש לבחור באפשרות של פונקציית IF. יפתח לכם חלון ההגדרה של פונקציית IF שנראה כך:

התאמה לפי מילת מפתח במודעת טקסט בגוגל

התאמה לפי מילת מפתח במודעת טקסט בגוגל

הפונקציה פועלת כמו כל פונקציית IF שניתן למצוא בתוכנות כמו אקסל למשל: אם המשתנה שווה לערך מסוים, אז יש לעשות פעולה אחת. במידה והמשתנה אינו שווה לערך הנבחר, אז יש לעשות פעולה שתיים.

ראשית, יש לבחור את משתנה ההתאמה. במקרה של פונקציית IF ניתן לבחור בין מכשיר לבין קהל מותאם אישית.

במידה ורוצים להתאים את מלל מודעת הפרסום לפי מכשיר אז בוחרים באופציית "מכשיר" ומגדירים בערך "שווה ל-" את המכשיר הרצוי (נייח, טאבלט, נייד).

במידה ורוצים להתאים את מלל מודעת הפרסום לפי קהל מותאם אישית אז בוחרים באופציית "קהל" ומגדירים בערך "שווה ל-" את הקהל הרצוי מרשימת הקהלים של החשבון.

עכשיו, יש למלא בשורת "THEN" את מלל המודעה במידה המשתנה ההחלטה תואם לערך הרצוי. זהו המלל שיופיע במודעת הפרסום אם יש התאמה של המשתנה.

לאחר מכן, יש למלא בשורת "OTHERWISE" את מלל המודעה במידה המשתנה ההחלטה אינו תואם לערך הרצוי. זהו המלל שיופיע במודעת הפרסום אם אין התאמה של המשתנה.

לסיום יש ללחוץ על "אישור" ופונקציית ה-IF תתווסף למלל מודעת הטקסט.

ניתן לראות בדוגמה לעיל שהמפרסם הוסיף פונקציית IF שתציג מלל מותאם אישית רק לקהל גולשים שביקר בעבר באתר העסק. המודעה תכלול את המלל "מבצעים מיוחדים לזמן מוגבל" בפני קהל הרימרקטינג, ובמקביל תכלול את המלל "לפרטים נוספים היכנסו לאתר" בפני קהל שלא ביקר בעבר באתר העסק.

תצוגת מודעה עם תנאי IF ברשת החיפוש של גוגל

תצוגת מודעה עם תנאי IF ברשת החיפוש של גוגל

פונקציית IF תופיע בתוך המודעה במערכת גוגל אדס כפי שרואים למעלה בקוד פונקציה. זה מעיד על כך שהוספתם בהצלחה את פונקציית IF למודעת הטקסט של גוגל. עכשיו כל מה שנשארתם לכם לעשות הוא לעקוב אחר הנתונים של מודעת הפרסום בגוגל ולבחון האם הוספת פונקציית IF אכן תרמה לביצועים של המודעה.