לבחור מומחה פרסום בגוגל - תכונות חיוניות, סט יכולות וכישורים והכשרה נדרשת

לבחור מומחה פרסום בגוגל – תכונות חיוניות, סט יכולות וכישורים והכשרה נדרשת
מומחה פרסום בגוגל

מפרסמים בגוגל? רוצים להקים קמפיין פרסום? מחפשים מומחה פרסום בגוגל? כדאי לעבוד עם מומחה פרסום ממומן בגוגל!

בחירת מומחה מומחה גוגל אדס שינהל עבורכם את הקמפיין הממומן בגוגל היא משימה מורכבת מאוד, בעיקר כי אתם נותנים את המפתחות של תקציב הפרסום שלכם לבעל מקצוע שאינכם יודעים בוודאות שיצליח לבצע את המשימה כמו שצריך, בנוסף, לרוב מדובר בתהליך מתמשך שהתוצאות בו לא מתקבלות באופן מיידי ולכן לעיתים ההבנה שבחרתם בעל מקצוע לא מדוייק עבורכם מתקבלת מאוחר מדיי, דבר שיוצר תחושת תסכול או ייאוש כתוצאה מתקציב פרסום שלא נוצל כראוי.

 בכתבה הבאה אציג את מהות התפקיד ותחומי האחריות העיקריים של מנהל קמפיינים בגוגל אדס ולאחר מכן אסקור את המאפיינים הדרושים לביצוע התפקיד –  התכונות האישיות והמקצועיות הנדרשות, את סט היכולות והכישורים שעליו להציג ואת ההסמכות הנדרשות מטעם חברת גוגל על מנת להוכיח רמת מומחיות נאותה שתבטיח ניהול יעיל ומקצועי שיניב עבור העסק שלכם יותר תוצאות טובות יותר בזמן הקצר ביותר.

תחומי האחריות העיקריים של מומחה פרסום בגוגל

תכנון אסטרטגי

פרסום ממומן מתחיל בתכנון אסטרטגי לקמפיין. התכנון צריך להיות בהלימה ליעדים והאסטרטגיה העסקית הרחבה ולכלול תוכנית פעולה מפורטת הכוללת הגדרת מטרות, יעדים ומדדי ביצוע, אפיון קהל המטרה, הקצאת תקציבים ועוד.

הקמה וניהול קמפיינים באופן שוטף

מנהל הקמפיינים אחראי על בניית התשתית של הקמפיינים הכוללת בחירת סוגי הקמפיינים, הגדרת קבוצות המודעות, בחירת שטחי הפרסום, הקריאייטיב, הגדרת מילות המפתח, בחירת שיטת התמחור והמכרזים, הגדרות גיאוגרפיות ודמוגרפיות ועוד.  בנוסף, בשגרה, מנהל הקמפיינים אחראי באופן שוטף על מעקב ביצועים ותקציבים, עדכון גרסאות וטיפול וניהול שוטף של שינויים ועדכונים בפלטפורמת Google Ads

ביצוע אופטימיזציה לשיפור תוצאות

במהלך ניהול קמפיין, תפקיד מומחה גוגל הוא לבחון ולנתח מדדי ביצוע מרכזיים של הקמפיין כדוגמת הקלקות, עלויות ממוצעות, המרות, ניצול תקציבים יעיל, מדיי מעורבות ועוד. מנהל הקמפיינים ישאף לבצע בחינה ביקורתית ולזהות חסמים והזדמנויות, במטרה למקסם ביצועים.

דוחות בקרה ותקשורת שוטפת אל מול הלקוח

חלק מהותי בהצלחת הקמפיין תלוי בקבלת משוב מהלקוח. לכן, דיווח ביצועים ותקשורת שוטפת הם חלק משמעותי מתפקידו של מנהל קמפיינים מקצועי. דיווח הביצועים צריך להיעשות על ידי דוחות מקיפים וברורים שהלקוח יכול להבין, עם פרשנות בשפה קלה להבנה, אשר תשקף ללקוח את ביצועי הקמפיינים ואת קצת ההתקדמות. לאור השנים הוכח בקמפיינים המנוהלים על ידינו שכאשר היתה תקשורת בריאה עם הלקוח, הקמפיין היה מוצלח יותר ויחסי העבודה נמשכו לפרק זמן ארוך יותר.

החשיבות של תכונות, יכולות וניסיון מעשי

בעולם הפרסום הדיגיטלי, הניסיון המעשי של מנהל הקמפיינים הוא קריטי. מומחה פרסום מנוסה יצלח אתגרים ויפתור בעיות באופן מהיר וטוב יותר, יפיק לקחים מטעויות ויתאים את האסטרטגיה בהתאם לתוצאות בשטח. סט התכונות, היכולות והניסיון המעשי שלו יהיו הפרמטרים המבדילים בין קמפיינים מעולים לבינוניים.

תכונות אופי ויכולות חיוניים של מנהל קמפיין מקצועי

יהיה דיי ברור לומר שיצירתיות, סקרנות ושאיפה למצויינות הם תכונות שמומחה פרסום לא ממש יצליח להסתדר בלעדיהן. שילוב תכונות אלה חשוב ביותר לצורך מציאת פתרונות, חשיבה מחוץ לקופסה, למידה מתמדת של החידושים במערכת, רכישת כלים ושיטות עבודה חדשות, וכמוהן, רצון אמיתי לחקור ולהשתפר.

במקביל למרכיבי אופי אלה, נדרשות יכולות מקצועיות בתחום הניתוח, הסקת מסקנות, חשיבה מתמטית, וכמובן יכולות בהיבט האסטרטגי של תכנון, ראיית התמונה הכוללת, ניהול מערכתי ולא פחות חשוב, אם לא יותר, הן יחסי האנוש והיכולת לנהל לקוח באופן מקצועי ומשביע רצון.

סט היכולות והכישורים הטכניים של מומחה לפרסום בגוגל

לצד תכונות האופי והיכולות המקצועיות, נדרשות מיומנויות רבות אשר ישפיעו באופן ניכר על הצלחת הקמפיינים בפלטפורמת גוגל אדס. המיומנויות אלה קשורות לידע התיאורטי והמעשי הספציפי על כלי הפרסום של גוגל – בראשם גוגל אדס, אך גם גוגל אנלטיקס וגוגל טאג מנג׳ר. למומחה אמיתי חייבת להיות שליטה מוחלטת במערכות אלה ויכולת להקים ולנהל קמפיינים תוך שימוש משולב בכלים האחרים, למשל בניית המרות, ניתוח קהלים, זיהוי הזדמנויות, בחירת מילות מפתח בקמפיין, קביעת יעדי ביצוע ועוד.

הכשרות והתמחויות מטעם חברת גוגל

ברמה הביצועית, גוגל מאפשרת למנהלי קמפיינים וסוכנויות לרכוש הסמכות רשמיות מטעמה של מיומנויות ניהול קמפיינים בגוגל, בכל כלי הפרסום שלה. מומחה פרסום צריך להציג הסמכות רלוונטיות שמעידות כי הוא עמד בהצלחה במבחנים והציע רמת ידע והבנה מספקת.

הסמכות אלה כוללות רכישת ידע מקצועי ומעמיק ב Google Ads Search, Display, Video ו-Shopping לצד יישום שיטות פעולה ויישום בפועל.

מעבר להסמכות הרשמיות, מומלץ לבדוק את מידת הניסיון המעשי של מנהל הקמפיין בעיקר בתחומים קרובים הרלוונטים לפעילות שלכם ומומלץ לוודא שאכן למנהל הקמפיין הנבחר יש ניסיון מגוון והמלצות מלקוחות, עם עדיפות ללקוחות מהתעשייה שלכם.

חשיבות השקיפות והתקשורת מול הלקוח

שקיפות ותקשורת פתוחה עם הלקוח הן הבסיס להצלחת הקמפיין. מומחה פרסום מקצועי ישאף לייצר דוחות ברורים ביצוע ובקרה ומפורטים, שיספקו ללקוח תמונה מדויקת על התקדמות הקמפיין. דוחות אלו צריכים לכלול נתונים כמותיים ואיכותיים, לצד פרשנות והסברים מקצועיים ,כך שיסבירו וישקפו בפשטות את המשמעות של הנתונים ויהוו קרקע להמלצות המשך לשיפור.

בנוסף, תקשורת רציפה ושקופה מאפשרת ללקוח להיות מעורב בתהליך, להבין את ההחלטות שמתקבלות ולהיות שותף פעיל בהצלחת הקמפיין. מומלץ לקבוע מפגשים תקופתיים לצורך עדכון ומעקב אחר ביצועים, ולוודא שהלקוח תמיד מעודכן במתרחש.

כיצד נבחר מומחה פרסום בגוגל אדס

בחירת מומחה פרסום ממומן במערכת הפרסום של גוגל אדס (לשעבר גוגל אדוורדס) היא תהליך שדורש מחשבה ומספר בדיקות על מנת לוודא שבחרנו את האדם המתאים:

  1. מחקר והמלצות: חפשו המלצות מלקוחות קודמים, בדקו את הניסיון המקצועי, ההסמכות, הידע והפעילות בתחומים רלוונטים לעסק שלכם. ישנם סוגים שונים של מומחיות מאחר ויש סוגי אתרים שונים, למשל, מומחיות בניהול קמפיין לאתרי מסחר שונה ממומחיות בניהול קמפיין לאתרי לידים וניהול קמפיין לרשת החיפוש שונה מניהול קמפיין לרשת המדיה.
  2. ערכו היכרות מקדימה: קבעו פגישת היכרות קצרה בזום, בה הוא יציג לכם לקוחות שלו ותוכלו להתרשם מהמקצועיות שלו, מגישתו ומיכולתו להבין את הצרכים והיעדים שלכם.
  3. בדיקת עלויות והשוואת הצעות מחיר: וודאו שהצעת המחיר שקיבלתם שקופה וברורה, ללא אותיות קטנות וכאשר אתם משווים הצעות, וודאו שאתם משווים בין 2 שירותים זהים.,
  4. עריכת הסכם התקשרות: חתמו על הסכם התקשרות שמפרט את כל התנאים וההתחייבויות של שני הצדדים. ההסכם צריך לכלול יעדים, מדדי ביצוע, תקציבים ותנאי תשלום.

אז לסיכום,

קידום ממומן בגוגל זו משימה מורכבת וצריך לבחור את האדם הנכון למשימה, ואם אתם מחפשים מומחי פרסום בגוגל שיביאו לכם את התוצאה הטובה ביותר עבור תקציב פרסום נתון, ורוצים לעבוד עם מומחה ולא עם בעל מקצוע בתחילת דרכו, אז חשוב לבחור סוכנות פרסום מוסמכת או משרד פרסום או מומחה לפרסום ממומן בגוגל ובתנאי שיש להם את כל הידע, שנות ניסיון וההסמכות הדרושים.

בחירת מומחה פרסום בגוגל היא החלטה חשובה שיש לה השלכות ישירות על הצלחת הקמפיינים והחזר ההשקעה שלכם. מומחה פרסום בגוגל שיעזור לכם להגדיל את התוצאות העסקיות זו שאיפה של כל יזם או מנהל עסק ולכן חשוב להשקיע את הזמן והמחשבה בתהליך ולוודא שאתם עובדים עם מקצוען בעל ידע, ניסיון והסמכות רלוונטיות, שיש לו את התכונות והיכולות הנדרשות להוביל את הקמפיינים שלכם להצלחה. השקיפות, התקשורת והניסיון המעשי הם המרכיבים שיעזרו לכם לבחור נכון ולהשיג את התוצאות המיוחלות. בהצלחה!.

 

דילוג לתוכן