קידום אתרים בגוגל – 11 פעולות להגדלת התנועה לאתר מגוגל

קידום אתרים בגוגל – 11 פעולות להגדלת התנועה לאתר מגוגל
קידום אתרים בגוגל

מפרסמים רבים פותחים קמפיין בגוגל אדס במטרה להכניס כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים לאתר העסק. קידום אתרים בגוגל עם התמקדות על כמות הכניסות לאתר היא אסטרטגיה שמתאימה לחנויות מקוונות ומפרסמים שרוצים לחזק את מותג העסק . אך מה עושים כאשר לא מצליחים לייצר מספיק תנועה לאתר מהפרסום בגוגל? ישנן מספר פעולות פשוטות שניתן לעשות.

רצון להגדיל את תנועת הגולשים לאתר אינטרנט עסקי הוא אחד מהמטרות הנפוצות ביותר בהקמת קמפיין פרסום בגוגל. התמקדות על הגדלת כמות הכניסות לאתר מרחיבה את חשיפת העסק בקרב הלקוחות הפוטנציאליים באינטרנט ויוצרת הזדמנויות רבות יותר להמיר גולשים חדשים דרך האתר. פרסום בגוגל עם התמקדות על כמות הכניסות לאתר מתאים במיוחד לקידום אתרים בגוגל המוכרים מוצרים אונליין, עסקים שרוצים להגביר חשיפה למותג העסק, עסקים מתחילים שבונים נוכחות אינטרנטית ראשונה ועסקים מקומיים הפונים לקהל הרחב. רוצים להשיג מקסימום תנועה לאתר העסק אך אינכם יודעים איך להגדיל את כמות כניסות הגולשים דרך פרסום ממומן בגוגל? להלן מספר פעולות במערכת גוגל אדס המגדילות את כמות התנועה לאתר.

1. הגדלת תקציב הפרסום בגוגל

רוב העסקים מוגבלים בקליקים בגלל שהתקציב שלהם נמוך מדי (הקמפיין מוגבל בתקציב אם מופיעה בשורת הקמפיין הודעת "מוגבל בתקציב"). קמפיין מוגבל בתקציב מעיד על כך שהתקציב מנוצל כולו מוקדם ביום. המשמעות היא שהעסק מפסיד כניסות פוטנציאליות בגלל שהתקציב נמוך מדי. הגדלת תקציב הפרסום היא הפעולה הכי פשוטה וישירה שניתן לעשות בכדי להגדיל באופן מיידי את כמות הכניסות לאתר. הגדלת התקציב היומי מגדילה באופן מיידי את יכולת הקמפיין לקבל יותר קליקים (כניסות לאתר) בכל יום. לחיצה על סימן הגרף ליד הודעת "מוגבל בתקציב" מעניקה הצעות לתקציב יומי חדש שיוביל ליותר חשיפות וקליקים.

2. פתיחת קמפיין פרסום בגוגל אדס עם יעד "תנועה לאתר"

דרך מצוינת לדאוג שגוגל שואף להכניס כמה שיותר גולשים לאתר העסק היא על ידי הקמת קמפיין פרסום ממומן חדש עם הגדרת יעד "תנועה לאתר". ניתן להגדיר את יעד הפרסום לגוגל במסך מטרות ויעדים שנפתח בשלב הראשון של פתיחת קמפיין פרסום חדש בגוגל אדס. כשמגדירים בקמפיין פרסום יעד "תנועה לאתר" מערכת גוגל אדס תיקח החלטות פרסום עם המטרה להכניס כמה שיותר תנועה לאתר. זה יכול לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של דרכים כגון תזמון הצגת מודעות, בחירת הצגת המודעות במילות מפתח ועוד.

3. הרחבת המיקוד הגיאוגרפי

עסקים מקומיים מגדירים בגוגל אדס מיקוד גיאוגרפי בכדי להופיע רק מול הגולשים הרלוונטיים. אך לפעמים המיקוד הגיאוגרפי הראשוני ממוקד לאזור קטן מדי, מה שמונע מהמפרסם לקבל את כמות הכניסות הרצויות. במקרים שכאלו מומלץ לשקול להרחיב את המיקוד הגיאוגרפי. ככל שהמיקוד הגיאוגרפי רחב יותר, כך כמות הגולשים שהפרסום מתמקד בהם גדולה יותר, מה שמוביל לחשיפה רבה יותר ולכמות כניסות גדולה יותר. לדוגמה, במיקוד גיאוגרפי לפי העיר חיפה מקבלים פוטנציאל חשיפה לכ-732,000 גולשים בגוגל ובמיקוד לפי מחוז חיפה מקבלים פוטנציאל חשיפה לכ-1,330,000 גולשים בגוגל.

4. שימוש באסטרטגיית תמחור "מקסימום קליקים"

מדד הקליקים בפרסום בגוגל מבטא את כמות הכניסות לאתר (כשגולש בגוגל מקליק על מודעת פרסום הוא מועבר אוטומטית לאתר העסק), כך שבכדי להשיג את המקסימום כניסות לאתר צריך למעשה להשיג מקסימום קליקים. בעקבות כך, מפרסמים שרוצים לייצר תנועת גולשים גדולה ככל הניתן מפרסום ממומן בגוגל אדס צריכים לבחור באסטרטגיית התמחור "מקסימום קליקים". מערכת גוגל אדס תשאף להשיג את המקסימום קליקים מתקציב הפרסום היומי שהוגדר.

5. הוספת מונחי חיפוש לרשימת מילות המפתח

החשיפה של קמפיין מוגבלת גם בכמות החיפושים של כלל מילות המפתח, לכן, הוספת מונחי חיפוש רלוונטיים נוספים לרשימת מילות יכולה להגדיל את החשיפה של קמפיין הפרסום בגוגל. חשיפה ביותר מונחי חיפוש בגוגל מובילה ליותר כניסות לאתר. בדקו במתכנן מילות המפתח של גוגל האם יש מונחי חיפוש רלוונטיים נוספים שעדיין לא נכללים ברשימת מילות המפתח בחשבון גוגל אדס והוסיפו אותם.

6. התמקדות במונחי חיפוש זנב ארוך

בהמשך לסעיף הקודם, אם כבר החלטתם לנסות להוסיף מונחי חיפוש רלוונטיים נוספים לרשימת מילות המפתח של הקמפיין בכדי להשיג יותר חשיפה בגוגל, מומלץ להתמקד במונחי חיפוש זנב ארוך (מונחי חיפוש רלוונטיים ממוקדים במיוחד שאין עליהם תחרות גדולה בגוגל) כי הם זולים יותר. כך בתקציב הפרסום הנתון ניתן לייצר יותר כניסות רלוונטיות לאתר כתוצאה מהוספת מונחי החיפוש החדשים לקמפיין.

7. שיפור המיקום הממוצע של מודעות פרסום ברשת החיפוש

מודעות במיקומים הגבוהים בדפי תוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל (מיקומים 1-4 במכשירים נייחים ומקומות 1-3 בניידים) משיגות כ-75% מהקליקים. מפרסמים שאינם מופיעים במקומות הללו יתקשו להשיג מספיק חשיפה וקליקים, מה שמוביל כמובן לפחות כניסות לאתר. מפרסמים שרוצים להשיג את המקסימום כניסות לאתר צריכים להבטיח שמודעות הפרסום של העסק יוצגו במקומות הראשונים בדפי תוצאות החיפוש בגוגל, עם עדיפות למקומות 1-3 (מתוך ההנחה שרוב הגולשים מגיעים מהנייד).

8. קידום האתר ברשת המדיה של גוגל

קידום אתר ברשת המדיה מאפשר למפרסם להציב מודעות פרסום ללקוחות פוטנציאליים כאשר הם גולשים במיליוני אתרים ואפליקציות (הנכללים ברשת המדיה של גוגל). פרסום ברשת המדיה של גוגל הוא פתרון מצוין להשיג כניסות של גולשים חדשים לאתר בעלות לקליק נמוכה משמעותית מעלויות הקליק ברשת החיפוש. הרי ניתן לקבל הרבה יותר כניסות לאתר בעלות קליק ממוצעת של 0.5 ₪ מתקציב פרסום נתון בהשוואה לפרסום ברשת החיפוש.

9. בניית מודעה רספונסיבית לרשת המדיה

החלטתם לקדם את העסק ברשת המדיה? האתגר הגדול שלכם יהיה לעודד גולשים להקליק על מודעות המדיה. זכרו שהגולשים אינם מחפשים באופן אקטיבי את המוצרים והשירותים של העסק, כך שמודעות המדיה צריכות להיות מושכות עוד יותר ממודעות הפרסום ברשת החיפוש. דרך מצוינת להבטיח שיעור קליקים גבוה יותר בקמפיין רשת המדיה היא על ידי יצירת מודעת מדיה רספונסיבית. מודעת המדיה הרספונסיבית כוללת מספר מסרים שיווקיים (תמונות, טקסט וכו'), כאשר מערכת גוגל אדס מציגה את הקומבינציה הטובה ביותר לגולשים באינטרנט. שימוש במודעת מדיה רספונסיבית מבטיחה יותר קליקים (כניסות לאתר מרשת המדיה).

10. הארכת זמן הפרסום בגוגל במהלך השבוע

מודעות פרסום מוצגות בגוגל רק במהלך הזמנים המוגדרים בקמפיין הפרסום. מחוץ לשעות הללו אין לעסק פרסום פעיל בגוגל. מפעילים מיקוד תזמון הצגת מודעות בגוגל והקמפיין לא מקבל מספיק חשיפה? אולי הגבלתם מדי את החשיפה של מודעות הפרסום בגוגל. כדאי לשקול להאריך את זמן החשיפה של מודעות הפרסום בגוגל במהלך השבוע. כל שעה נוספת שהמודעות מוצגות בגוגל יכולה להגדיל משמעותית את כמות הכניסות לאתר.

11. רימרקטינג על אתרי מתחרים

הידעת שיש דרך למקד את הפרסום בגוגל בקרב גולשים שביקרו באתרים של המתחרים? אם הגולשים הללו ביקרו באתר של מתחרה, סיכוי גבוה שהם ירצו גם לבדוק את האתר שלך. ניתן להגדיר רשימת רימרקטינג של אתרי מתחרים ולכלול את הקהל בקמפיין פרסום ברשת המדיה. כך מקבלים חשיפה לקהלים רלוונטיים מאוד שיובילו להרבה יותר קליקים זולים וכניסות מרובות לאתר מלקוחות פוטנציאליים. שוקלים אולי להגדיל את הכניסות לאתר דרך פרסום בפלטפורמות נוספות מעבר לפרסום בגוגל? יש כמה פעולות מומלצות שכדאי לכם לעשות במקביל לפרסום באפיקים אחרים.
דילוג לתוכן