פרסום בגוגל הוא הכלי הטוב ביותר בארסנל של כל עסק מצליח, ולכן, זה לא מפתיע שכל עסק חדש רוצה לפרסם בגוגל. אך מפרסמים מתחילים בגוגל צריכים לקחת בחשבון מספר דברים חשובים לפני הקמת קמפיין הפרסום הראשון בגוגל אדס. מתכננים לפרסם בפעם הראשונה בגוגל? הנה כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון.

כל עסק חדש רוצה להתחיל לפרסם בגוגל מכיוון שבעזרת פרסום ממומן בגוגל אדס הוא יכול להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים באינטרנט בדיוק בנקודות הזמן שבהן הם מביעים עניין לגבי סוג המוצרים או השירותים שהעסק משווק במנוע החיפוש של גוגל. פרסום בגוגל הוא כיום אפיק הפרסום האפקטיבי ביותר לעסקים.

העסק מתחרה עם מפרסמים אחרים על מיקום בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, לפי מערכת של מכירה פומבית המתחשבת בהצעת המחיר לקליק והרלוונטיות של המפרסם, כאשר הוא משלם רק כשגולשים לוחצים על מודעות הפרסום שלו בגוגל ועוברים לאתר האינטרנט של העסק לקבלת מידע נוסף וביצוע הפעולה הרצויה.

מומלץ לכל עסק לפרסם בגוגל בכדי לשווק את המוצרים והשירותים שלו לקהל הגולשים המתאים. אך לפני שמתחילים לפרסם בגוגל כדאי לקחת בחשבון מספר דברים חשובים:

1. המטרות של העסק מפרסום בגוגל (והיעדים הנגזרים מהן)

אנו נתקלים בהרבה מפרסמים חדשים שהתחילו לפרסם בגוגל בלי לחשוב יותר מדי על המטרות שהם רוצים להשיג ממאמצי הפרסום בגוגל. הם כמובן כמו כולם רוצים "להכניס יותר כסף", "לגייס לקוחות חדשים" ו"לפתח את העסק", אך הם אינם לוקחים את הזמן לקבוע מטרות מוגדרות שינחו את מערך הפרסום של העסק בגוגל.

לפני שמתחילים לפרסם בגוגל חשוב לקבוע מטרות מוגדרות ומובנות לפרסום הממומן בגוגל. המפרסם צריך לשאול את עצמו "מה אני רוצה לקבל בתמורה להשקעה בפרסום בגוגל?" בצורה הממוקדת ביותר. מטרות נכונות לפרסום בגוגל יכולים להיות למשל: למכור יותר ממוצר מסוים, לקבל קריאות שירות טלפוניות מגוגל, להגדיל את התנועה לאתר העסק, לגייס לקוחות חדשים, לחזק את מותג העסק בקרב לקוחות פוטנציאליים וכו'.

קביעת היעדים הנגזרים ממטרות הפרסום בגוגל

המפרסם צריך גם להגדיר את היעדים הנגזרים ממטרות הפרסום בגוגל. היעדים צריכים להיות יעדים ראליים אשר יכולים להימדד על ידי מערכת גוגל אדס. המפרסם צריך לשאול את עצמו "אילו יעדים בגוגל אדס מעידים על הצלחה במטרת הפרסום שבחרתי?". יעדים נכונים לפרסום בגוגל יכולים להיות למשל: 20 כניסות ביום לאתר מגולשים בגוגל, שיעור המרה של לפחות 10% מפרסום בגוגל, קבלת לפחות 5 קריאות שירות ביום מגוגל, גיוס 10 לקוחות חדשים מגוגל בכל חודש וכו'.

2. המאפיינים של קהל היעד בגוגל

ההצלחה של פרסום בגוגל תלויה רבות ביכולת של המפרסם להכיר את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלו ולדעת בדיוק איך להגיע אליהם ברגעים שהם מביעים עניין במוצרים/שירותים שלו וכיצד הוא צריך לפנות אליהם בכדי לעודד אותם ללחוץ על מודעות הפרסום שלו ולהשלים עסקה בדף הנחיתה. לכן, זה הכרחי להבין את המאפיינים השונים של קהל היעד בגוגל ולבנות את מערך השיווק של העסק בגוגל על סמך המאפיינים הללו.

כחלק מתהליך פתיחת קמפיין הפרסום בגוגל תתבקשו להגדיר את קהל היעד של הקמפיין על סמך מספר מאפיינים מרכזיים. רצוי להתכונן לשלב פתיחת קמפיין הפרסום מראש. אז לפני שמתחילים לפרסם בגוגל רצוי לענות על השאלות הבאות:

האם לקהל היעד יש מאפיינים דמוגרפיים?

עסקים המפרסמים לקהלים עם מאפיינים דמוגרפיים ייחודיים יכולים למקד את הפרסום בגוגל לפי מגדר, גיל, סטאטוס הורה והכנסה למשק בית. לדוגמה, קהל היעד של מעצבת שמלות כלה הוא נשים בגילאים עד 34.

מאפיינים דמוגרפיים של קהלי יעד בגוגל

מאפיינים דמוגרפיים של קהלי יעד בגוגל

מהו המיקום הגיאוגרפי של קהל היעד?

במידה והעסק מפרסם רק לאזור גיאוגרפי מסוים (אזור השירות של העסק מוגבל), אז ניתן למקד את הפרסום לפי מיקומים גיאוגרפיים. חובה לעסקים מקומיים ולעסקים עם מספר אזורי שירות.

הגדרת מיקומים גיאוגרפיים של קהלי יעד בגוגל

הגדרת מיקומים גיאוגרפיים של קהלי יעד בגוגל

האם לקהל היעד יש תחומי עניין משותפים?

עסקים המתכננים לפרסם גם ברשת המדיה של גוגל צריכים לבחון את תחומי העניין המשותפים של קהל היעד על מנת לבנות טוב יותר את הקהלים לפרסום באנרים ברשת המדיה. למשל, סביר להניח ש"חובבי טיולים" יכולים להיות קהל יעד מושלם עבור חברת נסיעות המשווקת חבילות תיירות.

מיקוד קהלים בגוגל אדס

מיקוד קהלים בגוגל אדס

מהי כוונת החיפוש בגוגל של קהל היעד?

חשוב כמובן גם להבין מהי כוונת החיפוש של קהל היעד בגוגל. מה הם מקלידים במנוע החיפוש של גוגל בכדי למצוא את המוצר או השירות שיענה להם על הצורך הקיים. רצוי להיעזר במתכנן מילות המפתח של גוגל בכדי לאתר מונחי חיפוש רלוונטיים.

תכנון מונחי חיפוש בגוגל אדס

תכנון מונחי חיפוש בגוגל אדס

3. תקציב פרסום בגוגל והחזר השקעה

לפני שמתחילים לפרסם בגוגל צריך לקבוע את תקציב הפרסום בגוגל. מצד אחד, מפרסמים רוצים להוציא כמה שפחות על פרסום בגוגל מכיוון שזאת הוצאה לכל דבר. מצד שני, גוגל מנחה את המפרסמים להגדיר את תקציב הפרסום הגדול ביותר שהם יכולים להרשות לעצמם. אז מה צריך להיות תקציב הפרסום של העסק?

תקציב הפרסום בגוגל צריך להתבסס על רמת התחרות בקרב מילות המפתח (העלות הממוצעת לקליק) ובהתאם ליכולת הכספית של העסק. חשוב להפנים שתקציב פרסום קטן מדי לא יעניק לכם את התוצאות הרצויות, כך שבהמשך להמלצת גוגל, רצוי להשתמש בתקציב פרסום מספיק גדול בכדי לאפשר לעסק להיות תחרותי בגוגל.

רוצים עזרה בקביעת תקציב הפרסום בגוגל? לחצו כאן לטיפים על קביעת תקציב פרסום יומי בגוגל

המטרה צריכה להיות החזר השקעה

בסופו של דבר זה לא משנה כמה כסף משקיעים בגוגל כל עוד הפרסום בגוגל מעניק את החזר ההשקעה (הרווח) הרצוי. אם לאחר חישוב עלויות הפרסום בגוגל העסק מרוויח לשביעות רצונו של בעל העסק, אז גם אם התקציב פרסום גדול ממה שבעל העסק רוצה להוציא בגוגל, זה משתלם.

4. החשיבות של דף נחיתה איכותי

לפני שמתחילים לפרסם בגוגל חשוב להבין את החשיבות הגדולה של דף נחיתה איכותי. הקמת מערך קמפיינים מוצלח בגוגל אדס הוא רק חצי מהמאבק ביצירת לידים מגוגל. החצי השני של המאבק הוא לבנות דף נחיתה שמסוגל לקחת את הגולשים המגיעים מהפרסום בגוגל ולהמיר אותם בהצלחה לפניות.

בין אם בונים דף נחיתה ייעודי לקמפיין או בין אם בונים אתר אינטרנט עסקי, חשוב להשקיע בבניית דף הנחיתה באותה רמת חשיבות שבה בונים את מערך הקמפיינים של העסק. דף הנחיתה צריך לעמוד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של בניה ועיצוב דף נחיתה, כאשר חווית המשתמש צריכה להוביל את הגולש לבצע את הפעולה הנדרשת (השארת פרטים, שיחת טלפון, שליחת הודעה, קניה ישירה של מוצר וכו').

החשיבות של דף נחיתה לפרסום בגוגל

החשיבות של דף נחיתה לפרסום בגוגל

 

5. פרסום ממומן בגוגל צריך להיות חלק ממערך שיווק ומכירה

פרסום ממומן בגוגל מעניק לעסקים דרך להגיע ללקוחות חדשים באינטרנט באופן אפקטיבי ומהיר. אך חשוב להפנים לפני שמתחילים לפרסם בגוגל, שהפרסום בגוגל לא יכול להיות הדבר היחידי שעליו מתבססת יכולת העסק לגייס לקוחות חדשים.

פרסום ממומן בגוגל עובד מצוין כחלק ממערך שיווק ומכירה הכולל גם אפיקי פרסום אחרים כגון פרסום ממומן ברשתות החברתיות, קידום אורגני ומאמצים למכירה אופליין. מומלץ להתייעץ עם מומחה מחברת פרסום עסקים באינטרנט על מנת להעריך את צרכי הפרסום של העסק בכל האפיקים הנדרשים ולקבל עצות לשיפור תשתית המכירה של העסק בהמשך לפרסום בגוגל.

6. פרסום מוצלח בגוגל דורש המון עבודה

כפי בטח שאתם כבר מתחילים להבין, פרסום בגוגל היא משימה הדורשת המון עבודה. יש לבצע סקר שוק מקיף לגבי מילות מפתח ומאפייני הגולשים, לבנות מערך קמפיינים בגוגל אדס, ליצור מודעות פרסום מושכות, להגדיר נכונה הגדרות מיקוד, לעקוב אחר הביצועים של הקמפיין ולבצע שיפורים בהתאם.

לפני שאתם מתחילים לפרסם בגוגל חשוב שתעריכו את היכולות שלכם להעניק מספיק זמן להקמה וניהול הפרסום בגוגל, וזה בלי לציין את העובדה שבכדי להצליח בגוגל יש צורך להכיר ידע טכני ומקצועי רב. האם יש לכם את היכולות והזמן שצריך להעניק לטובת הצלחה בפרסום בגוגל? במידה והתשובה שלילית, מומלץ להיעזר במומחה פרסום בגוגל.