כמה עולה לפרסם בגוגל וכיצד לקבוע תקציב פרסום יומי?

  • כמה עולה לפרסם בגוגל

עסקים שמפרסמים בפעם הראשונה בגוגל אדוורדס תמיד מעוניינים לדעת, כמה עולה לפרסם בגוגל? אך השאלה שהם צריכים לשאול את עצמם היא, איזה תקציב יומי יש לקבוע בקמפיין בכדי לקבל החזר השקעה על פרסום בגוגל.

אחת השאלות הנפוצות ביותר שאנו מקבלים מפניות של עסקים שרוצים לפרסם בגוגל היא "כמה עולה לפרסם בגוגל?". זאת שאלה מצוינת, אך התשובה עליה מורכבת ביותר ותלויה במגוון רחב של משתנים פנימיים וחיצוניים כגון מטרות הפרסום של העסק בגוגל, צפי הכנסות כתוצאה מהפעלת הפרסום בגוגל, תחרותיות מול עסקים דומים ברשת גוגל ותקציב הפרסום של העסק. בשורה התחתונה כל עסק שמפרסם בגוגל צריך לקבוע בצורה חכמה תקציב יומי ריאלי, תחרותי מול מפרסמים אחרים וכזה שמעניק את ההחזר המרבי על ההשקעה (ROI)

מה זה בכלל תקציב יומי?

תקציב יומי הוא הסכום המקסימלי שעסק מוכן לשלם לגוגל על הקלקות של גולשים ליום, כאשר ההוצאה היומית בגוגל נקבעת לפי כמות הקלקות הגולשים על מודעות הקמפיין ובהתאם למחיר לקליק של המודעות שקובעת מערכת גוגל אדוורדס. סכום הגבלת תקציב זה קובעים לראשונה במהלך ההקמה של קמפיין הפרסום בגוגל, אך הוא גם ניתן לשינוי בכל שלב לאחר מכן.

לדוגמה, הנה קמפיין של אינסטלטור שהתקציב היומי שנקבע הנו 75 שקלים ליום. מכאן,  שאותו אינסטלטור מוכן לשלם לגוגל לכל היותר 75 שקלים בכל יום עבור הקלקות של גולשים על המודעות שלו.

תקציב יומי למודעות גוגל

תקציב יומי למודעות גוגל

חשוב לציין, שעלות הפרסום היומית של עסק בגוגל אינה בהכרח תהיה בגובה התקציב היומי. במידה והתקציב היומי מנוצל עד תום, מודעות הקמפיין לא יוצגו ברשת גוגל עד יום למחרת (כאשר התקציב יתאפס חזרה).

מה לקחת בחשבון כשקובעים תקציב יומי לפרסום בגוגל?

אחד הקשיים הגדולים ביותר של עסקים שרוצים לפרסם בגוגל הוא הקושי להגדיר תקציב יומי מתאים. מצד אחד, עסקים רוצים להוציא כמה שפחות על פרסום בגוגל ולקבל כמה שיותר פניות וכניסות לאתר הבית. מצד שני, עסק לא יכול להשיג מספיק חשיפות במנועי החיפוש ולהתחרות מול מפרסמים אחרים בגוגל על מיקום המודעות ללא תקציב פרסום משמעותי התואם את רמת התחרות בשוק.

קיימים מספר משתנים שחשוב לקחת בחשבון כאשר מנסים לקבוע תקציב יומי בקמפיין פרסום ממומן בגוגל:

1. תחרות על מילות מפתח

המחיר הממוצע לקליק של מילות המפתח, אשר הנו ביטוי לתחרות הקיימת בין מפרסמים על פרסום בתוצאות החיפוש של אותן מונחי חיפוש, הוא אחד הנתונים השימושיים ביותר לקבוע את גובה התקציב היומי. בתחומים שיש בהם תחרות גבוהה על מונחי חיפוש (מילות מפתח) נדרש להגדיר מחיר מקסימום לקליק גבוה יותר, מה שמייקר את העלויות הפרסום באותם מונחי חיפוש. במילים אחרות, ככל שהתחרות על מילות המפתח של הקמפיין גבוהה יותר, כך תדרשו להגדיר מחיר מקסימום לקליק ותקציב יומי גבוהים יותר בכדי להציב את המודעות שלכם בתוצאות החיפוש בדף הראשון.

לדוגמה, מחירים ממוצעים לקליק במילות המפתח בתחום בדק הבית גבוהים במיוחד בגלל התחרות הרבה בין מפרסמים. הנה למשל מחירים ממוצעים במילות המפתח "בדק בית", "ביקורת מבנים" ו"חברת בדק בית":

מחירים ממוצעים לקליק

מחירים ממוצעים לקליק

אם מחיר ממוצע לקליק במונח חיפוש כמו "בדק בית" הוא 58 שקלים, ניתן להניח מכך שמחיר המקסימום לקליק חייב להיות לפחות כ-60 שקלים בכדי להיות תחרותי. אם מחיר מקסימום לקליק הוא 60 שקלים, אז תקציב יומי תחרותי מומלץ יהיה לכל הפחות 300 שקלים ביום.

מצד שני, בעל מקצוע בתחום עבודות עץ שרוצה לפרסם במילות מפתח פופולאריות כמו "פרגולות עץ", "גדר עץ" ו"דקים" מפרסם בתחום עם תחרות נמוכה יותר ביחס לבדק בית. הנה למשל המחירים הממוצעים במילות המפתח הללו:

מחירי מילות מפתח בגוגל אדוורדס

מחירי מילות מפתח בגוגל אדוורדס

המחיר הממוצע לקליק במונחים לעיל לא עובר את ה-12 שקלים, כך שתקציב יומי תחרותי מומלץ לעסק שכזה יכול לנוע סביב 80 שקלים ביום (נמוך משמעותית מהתקציב למפרסם בתחום בדק הבית) ועדיין לספק ביצועים מרשימים.

2. מיקוד גולשים

מיקוד הגולשים בקמפיין פרסום ממומן בגוגל משפיע על סכום התקציב היומי הנדרש לטובת השגת החזר השקעה בפרסום. ניתן לחלק את מיקוד הגולשים ל-3 סוגי מיקוד:

הגברת מודעות למותג בקרב קהל גולשים רחב

קמפיינים שמטרתם להגביר מודעות של מותג או שם עסק לקהל רחב שואפים להגיע לחשיפה גדולה ככל הניתן בקרב גולשים רלוונטיים (גם אם הם לא בהכרח לקוחות פוטנציאליים). לדוגמה, כשתנובה יוצאת עם מעדן חלב חדש היא מפעילה קמפיין קידום ממומן בגוגל בכדי לחשוף את המוצר החדש שלה לכמה שיותר גולשים (גם אם חלק מאותם גולשים לא אוהבים מעדני חלב). הגברת מודעות למותג דורשת תקציב גדול יותר בגלל שהמטרה של הקמפיין תהיה מקסימום חשיפה.

פרסום ממוקד ללקוחות פוטנציאליים

רוב הקמפיינים הממומנים בגוגל מפרסמים בקרב קהל לקוחות פוטנציאלי מוגדר. למשל מעצבת שמלות כלה מפרסמת רק בקרב נשים מאורסות, חנות פרחים בתל אביב מפרסמת רק בקרב לקוחות באזור שלה וכו'. פרסום ממוקד דורש פחות תקציב יומי מהגברת מודעות למותג בגלל שהוא מתמקד בקהל לקוחות ספציפי שיכול ליצור יחס המרה גבוה יחסית.

פרסום בקרב קהל לקוחות מוגדר

מערכת גוגל אדוורדס מאפשרת למפרסמים למקד את הקמפיין לקהל לקוחות מאוד מוגדר על ידי מגוון רחב של אפשרויות וכלים כגון הגדרות גיאוגרפיות, מילות מפתח שליליות, רימרקטינג ועוד. קמפיין פרסום המתמקד בקהל לקוחות מאוד מוגדר יכול להשיג ביצועים טובים גם בתקציב יומי נמוך יחסית. עסקים שעובדים עם תקציב פרסום מוגבל מאוד צריכים להשקיע במיקוד קהלים בכדי להשיג מקסימום החזר השקעה.

3. עלות כנגד הכנסה מהמרה יחידה (CPA)

משתנה שכדאי לשים לב אליו בעת קביעת התקציב היומי במערכת גוגל אדוורדס, וגם בקביעת מחיר מקסימום לקליק, הוא יחס העלות כנגד הכנסה בגין מכירה (Cost Per Action). התקציב היומי שאתם קובעים לפרסום בגוגל הרבה פעמים יכול להיגזר מההכנסה הצפויה, בין אם זה מכירה של מוצר או בין אם זה גיוס לקוח חדש, של כל המרה מהקמפיין.

למשל האם תקציב הפרסום היומי של חנות שמוכרת תכשיטים במחירים שנעים בין 5,000-10,000 שקלים צריך להיות שווה לתקציב יומי של חנות שמוכרת צעצועים במחירים של עד 500 שקלים? סביר להניח שבגלל שההכנסה בגין מכירה אחת של חנות התכשיטים גבוהה משמעותית ממכירה אחת של חנות הצעצועים, תקציב הפרסום של חנות התכשיטים ראוי להיות גבוה יותר ועדיין להיות כדאי.

4. שיעורי המרה מכניסות לעמוד הנחיתה

אתרים שמוכרים מוצרים דרך האינטרנט או עסקים שיש להם אפשרות למדוד המרות באתר יכולים להגדיר תקציב יומי בהתאם לשיעורי ההמרה של עמוד הנחיתה. התקציב היומי יקבע במטרה להגדיל תנועה של לקוחות פוטנציאליים בהתחשב בשיעור ההמרה הצפוי מכניסת גולשים.

לדוגמה, חנות אינטרנטית למוצרי טבע משיגה בממוצע שיעור המרה של 5% (5 קניות על כל 100 גולשים) עם קניה ממוצעת של 100 שקל לאדם (סה"כ הכנסה של 500 שקל). אז אפשר לצאת מנקודת הנחה שאם תקציב יומי של 250 שקל צפוי לייצר 100 כניסות לאתר אז מומלץ למפרסם להשקיע בעלויות הפרסום הללו בגוגל.

דרך חשיבה זאת גם יכולה לבוא לידי ביטוי מספר חודשים לאחר הקמת הקמפיין. אם מודעות הקמפיין מייצרות יחס המרה גבוה, אולי כדאי יהיה לשקול להגדיל את תקציב הפרסום בגוגל.

5. תקציב הפרסום של העסק בהתאם ליכולות הכספיות שלו

חשוב שתרגישו בנוח עם סכום התקציב היומי שאתם קובעים במערכת גוגל אדוורדס מבחינת יכולות ההוצאה הכספית של העסק. הרי אין סיבה להתחיל לפרסם בגוגל עם תקציב פרסום הגבוה ממה שאתם מעריכים שאתם יכולים לעמוד בו. אתם צריכים לקבוע מהי ההוצאה החודשית על פרסום בגוגל שבאפשרותכם לממן, ולהתחשב בהתאם לכך בעת קביעת התקציב היומי.

חשוב לציין שמתוך הניסיון שלנו אנו ממליצים לעסקים להגדיר תקציב פרסום חודשי בגוגל של לפחות 1,000 שקלים, וכמובן אף יותר אם ניתן. זאת מכיוון שקמפיינים של פרסום בגוגל עם תקציב נמוך מכך לרוב לא משיגים תוצאות שמחזירות את השקעה הכספית.

כיצד קובעים תקציב יומי אופטימלי עבור קמפיין פרסום בגוגל?

עכשיו כשאתם מכירים את כל המשתנים המשפיעים על עלויות הפרסום בגוגל, אתם מסוגלים לקבוע בצורה טובה יותר את התקציב היומי הנדרש בקמפיין הפרסום שלכם.

תחילה יש לבנות את רשימת מילות המפתח של הקמפיין ולאתר עם כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל אדוורדס את המחירים הממוצעים לקליק. זה ייתן לכם הערכה ריאלית ראשונית של עלויות הפרסום הצפויות. אם קיימת תחרות חזקה על מילות המפתח שבחרתם, תהיו חייבים לקבוע תקציב יומי גבוה בהתאם או לשנות את אסטרטגיית תמהיל מילות המפתח שלכם.

לאחר מכן תדרשו לקבוע את מטרות הקמפיין שלכם מבחינת מיקוד הלקוחות, יחס המרה הרצוי וההכנסה הצפויה מהמרות הקמפיין.

שילוב של הנתונים הללו, ביחד עם תחרות מילות המפתח והיכולות הכספיות של העסק להשקיע בגוגל, יעניקו לכם תמונת מצב מקיפה שתעזור לכם לקבוע תקציב יומי תחרותי שמטרתו להשיג ביצועים טובים בקמפיין עם החזר השקעה על עלויות הפרסום.

By |2017-12-10T15:57:41+00:00מאי 23rd, 2017|פרסום בגוגל|