כלי מילות מפתח בגוגל נוצר בכדי להעניק למפרסמים רעיונות למילות מפתח עבור קמפיין פרסום ממומן בגוגל. כיום כל חברת פרסום בגוגל נעזרת בכלי מתכנן מילות המפתח בכדי לגלות מונחי חיפוש רלוונטיים למוצרים והשירותים של לקוחותיה. המשיכו לקרוא בכדי להכיר את הממשק החדש של כלי מתכנן מילות המפתח בגוגל אדס.

כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל הוא כלי חינמי במערכת גוגל אדס שמטרתו להעניק למפרסמים רעיונות למונחי חיפוש עבור רשימת מילות המפתח בקמפיין פרסום ממומן בגוגל. על סמך הנתונים המדווחים בכלי מילות מפתח (כגון נפח חיפושים, מחיר ממוצע לקליק, רמת תחרות וכו') מפרסמים יכולים לקחת החלטות חכמות לגבי מיקוד הפרסום במונחי החיפוש הנכונים ביותר עבורם.

לאחרונה, גוגל עדכנה את ממשק כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל עם חווית משתמש חדשה המפשטת את תהליך מציאת מילות מפתח לפרסום בגוגל. להלן סקירת הממשק החדש של כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל והפיצ'רים החדשים לאיתור מילות מפתח שהתווספו לממשק החדש.

כיצד מקבלים רעיונות למילות מפתח בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל?

בכדי לקבל רעיונות חדשים למילות מפתח עבור קמפיין פרסום ממומן בגוגל יש להיכנס לתפריט לוח הבקרה הראשי של חשבון גוגל אדס ולבחור בכלי מתכנן מילות המפתח. לחיצה על האופציה בתפריט מעבירה את המפרסם למסך הראשי של כלי מתכנן מילות המפתח.

הכלי לתכנון מילות מפתח בגוגל

הכלי לתכנון מילות מפתח בגוגל

יש ללחוץ על האפשרות של "לגלות מילות מפתח חדשות" אשר פותח את חלון החיפוש בכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל. בשורת החיפוש ניתן להקליד מונחי חיפוש שרוצים לפרסם בהם או שניתן לרשום את כתובת ה-URL של אתר העסק ולתת לכלי מילות מפתח בגוגל למצוא מונחי חיפוש הקשורים לתוכן האתר. ניתן להקליד בשורת החיפוש עד 10 מונחי חיפוש.

לדוגמה, אם משרד עורכי דין המתמחה בדין פלילי רוצה לגלות מונחי חיפוש רלוונטיים בגוגל לשירותים שהוא מעניק אז הוא יכול להקליד בשורת החיפוש מילים וביטויים כגון: "עורך דין פלילי", "משרד עורכי דין פלילי", "עזרה במשפט פלילי" וכל מונח חיפוש רלוונטי אחר שהמפרסם חושב שיכולים להיות לו חיפושים בגוגל.

יש לכם משרד עורכי דין? בואו לקבל טיפים על פרסום משרד עורכי דין בגוגל

לחיצה על כפתור "חיפוש מילות מפתח" מוביל למסך רעיונות למילות מפתח בכלי מתכנן מילות המפתח בגוגל.

רעיונות לחיפוש מילות מפתח

רעיונות לחיפוש מילות מפתח

במסך זה מקבלים את כל הרעיונות למילות המפתח שגוגל מקשר באופן ישיר ועקיף למונחי החיפוש שהוקלדו בשורת החיפוש של כלי מתכנן מילות המפתח. כל שורה בדף התוצאות מציגה מונח חיפוש אחד וכל הנתונים הנדרשים לבחינת כדאיות השימוש במונח החיפוש כמילת מפתח בקמפיין: ממוצע חיפושים בחודש, קו מגמת חיפושים, רמת תחרות והצעת מחיר לראש הדף (טווח נמוך וגבוה).

איתור מילות המפתח המתאימות ביותר לקמפיין הפרסום בגוגל

במסך הרעיונות למילות מפתח מקבלים בדרך כלל מאות מונחי חיפוש כמילות מפתח פוטנציאליות לפרסום בגוגל, בעוד שלרוב אין צורך ביותר מעד 15-20 מילות מפתח בקמפיין אחד, אז בשלב זה כדאי למפרסמים לסנן את תוצאות החיפוש בכלי מילות המפתח למונחי חיפוש המתאימים ביותר.

בממשק החדש של כלי מתכנן מילות המפתח בגוגל יש מספר פיצ'רים שיכולים לעזור למפרסמים לאתר את מונחי החיפוש הטובים ביותר לשימוש בקמפיין הפרסום הממומן. מומלץ להשתמש בפיצ'רים הבאים בעת איתור מילות מפתח לפרסום בגוגל:

מיקוד מונחי חיפוש לפי אזורים גיאוגרפיים

עסקים שמתכננים לפרסם לאזור גיאוגרפי מוגדר מעוניינים מן הסתם לקבל תמונת מצב רק על מגמות החיפושים באזור הגיאוגרפי הספציפי הזה. כלי מתכנן מילות המפתח מאפשר למפרסמים להגדיר מיקוד גיאוגרפי בכדי לקבל נתונים על מונחי חיפוש לפי האזורים הגיאוגרפים הנבחרים.

מעל שורת החיפוש במסך כלי מתכנן מילות המפתח ניתן ללחוץ על "מקום למיקוד" ולשנות את המיקומים הנבחרים מ"ישראל" לאזורים הגיאוגרפים המבוקשים.

מיקוד מונחי חיפוש לפי אזורים גיאוגרפיים

מיקוד מונחי חיפוש לפי אזורים גיאוגרפיים

לדוגמה, עסק מקומי ברעננה רוצה לפרסם רק לקהלים ברעננה והישובים הקרובים. בכדי לקבל תמונת מצב ריאלית על מגמות החיפושים בגוגל לאזור הגיאוגרפי של רעננה והסביבה הוא יכול לבחור למקד את כלי מתכנן מילות המפתח לערים רעננה, הוד השרון, כפר סבא והרצליה.

רעיונות למילות מפתח לפי טקסט של מילת מפתח

כלי מתכנן מילות המפתח מציג הרבה פעמים גם מונחי חיפוש עם קשר עקיף למונח החיפוש שהוקלד, שלא בהכרח מתאימים עבור הקמפיין. למשל אם מקלידים "סטודיו לריקוד" יכולים לקבל מונח חיפוש כמו "מסיבת רווקות" שלא קשור לשירותים של אותו סטודיו לריקוד.

פיצ'ר מצוין לסינון חלק ממונחי החיפוש הלא רלוונטיים הללו הוא על ידי הוספת מסנן של טקסט מילת מפתח. כלי מילות המפתח יציג רק את הרעיונות למילות המפתח הכוללות את הטקסט שנרשם במסנן וכך מקבלים רעיונות ממוקדים יותר למילות מפתח עבור הקמפיין.

יש ללחוץ על "הוספת מסנן" בשורת הסינון העליונה (כפי שרואים בחץ האדום בתמונה למעלה) ויש לבחור באופציה של "טקסט של מילת מפתח". בשורת הטקסט יש להקליד את המילה/ביטוי שחייב להיות כלול במילות המפתח בכדי לקבל רעיונות ממוקדים יותר של מונחי חיפוש.

רעיונות למילות מפתח לפי טקסט של מילת מפתח

רעיונות למילות מפתח לפי טקסט של מילת מפתח

ניקח את הדוגמה של הסטודיו לריקוד. ניתן לסנן את הרעיונות למילות מפתח לפי המילה "ריקוד". עכשיו מתכנן מילות המפתח של גוגל יציג לנו רק מונחי חיפוש הקשורים למונח "סטודיו לריקוד" וכוללים את המילה "ריקוד".

רעיונות למילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה

בעוד שבהחלט מומלץ ליצור רשימת מילות מפתח מגוונת הכוללת מונחי חיפוש כלליים וממוקדים בכדי להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, מפרסמים צריכים לנווט את מרבית מאמצי הפרסום בגוגל אל מילות המפתח הכלליות (בעלות נפח החיפוש הגבוה ביותר) מכיוון ששם תהיה החשיפה העיקרית של הפרסום בגוגל.

כלי מילות המפתח מציג למפרסמים גם את ממוצע החיפושים החודשי של כל מונח חיפוש, על סמך מגמות החיפוש בשנה האחרונה, כך שהמפרסם יכול לדעת האם הרעיונות למילות המפתח יכולות להעניק לו מספיק חשיפה בגוגל.

בכדי לאתר בקלות את מונחי החיפוש עם נפחי החיפושים הכי גדולים יש ללחוץ על "הוספת מסנן" בשורת הסינון העליונה ולבחור באופציה של "ממוצע חיפושים בחודש". בשורת הטקסט יש להקליד את כמות החשיפה המינימלית שרוצים במילות המפתח בכדי לקבל את מונחי החיפוש המייצרים חשיפה מספיק גדולה.

רעיונות למילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה

רעיונות למילות מפתח עם נפח חיפוש גבוה

לדוגמה, חנות המוכרת מוצרי טבע אונליין רוצה להכניס כמה שיותר תנועה לאתר דרך הפרסום בגוגל. בכדי לאתר את מונחי החיפוש הרלוונטיים למונח "חנות טבע" שיעניקו לה את החשיפה הגדולה ביותר בגוגל, וכתוצאה מכך גם את כמות התנועה הגדולה ביותר, היא תשתמש בסינון לפי ממוצע חיפושים בחודש על מנת להציג רק את מונחי החיפוש שמשיגים מעל 1,000 חיפושים בחודש.

רעיונות למילות מפתח לפי עלות לקליק למיקום בראש הדף

מיקום מודעות בדף התוצאות בגוגל נקבע על ידי שקלול של ציון איכות המודעות והצעת המחיר לקליק של המפרסם. מפרסמים צריכים להציע הצעת מחיר לקליק מספיק גבוהה, בהשוואה למתחרים אחרים המפרסמים באותו מונח חיפוש, בכדי לתפוס מיקום אטרקטיבי בדף תוצאות החיפוש.

מפרסמים צריכים לשאוף להופיע לפחות במקומות 1-4 (ראש הדף) בדף תוצאות החיפוש בגוגל. אך לא תמיד מפרסמים יכולים להציע הצעת מחיר כל כך גבוהה בכדי להתחרות על המיקומים הללו. יכול בהחלט להיווצר מצב שתקציב הפרסום לא מאפשר להציע הצעת מחיר לקליק מספיק גבוהה בכדי להופיע בראש הדף במונח חיפוש מסוים.

כלי מתכנן מילות המפתח של גוגל מאפשר למפרסם להגביל את ההצגה של רעיונות למילות מפתח לפי ממוצע עלות לקליק כך שהוא יקבל רק רעיונות למילות מפתח שעומדות ביכולות הכלכליות שלו. יש ללחוץ על "הוספת מסנן" בשורת הסינון העליונה ולבחור באופציה של "הצעת מחיר לראש הדף (טווח גבוה)". בשורת הטקסט יש להקליד את המחיר המקסימלי שרוצים לשלם עבור קליק בכדי לקבל רעיונות למילות מפתח עם עלות ממוצעת לקליק נמוכה מסכום זה.

רעיונות למילות מפתח לפי עלות לקליק למיקום בראש הדף

רעיונות למילות מפתח לפי עלות לקליק למיקום בראש הדף

לדוגמה, בענף עריכת דין העלויות לקליק הן מאוד גבוהות (עלות לקליק יכולה להגיע גם עד 100 שקלים). אז עורך דין שמפרסם את עצמו בגוגל ולא רוצה להוציא יותר מלמשל 25 שקל לקליק, יכול להגביל את הרעיונות למילות מפתח רק למונחי חיפוש שבהם ניתן להופיע בראש דף תוצאות החיפוש בעלות ממוצעת קטנה מ-25 שקלים.