במהלך החיפוש אחר חברת שיווק באינטרנט שתסייע לפרסם את העסק בגוגל, מומלץ להעלות בפני חברת הפרסום מספר שאלות שעוזרות לקבל תמונת מצב מקיפה לגבי שירות הפרסום בגוגל שהיא מציעה לעסקים. המשיכו לקרוא בכדי לגלות אילו שאלות כדאי לשאול כל חברת פרסום בגוגל לפני שסוגרים חוזה.

פרסום בגוגל היא זירה מאוד תחרותית בכל תחום בישראל. כל עסק כיום צריך להתחרות מול מספר מפרסמים על תשומת ליבם של הלקוחות הפוטנציאליים הגולשים במנוע החיפוש של גוגל. מה שמצריך מעסק המקדם את עצמו באינטרנט לעשות את המקסימום בכדי להתחרות בצורה הטובה ביותר מול העסקים האחרים המפרסמים בגוגל.

בעקבות כך, רוב העסקים כיום בוחרים להיעזר בשירותיה של חברת שיווק באינטרנט המתמחה בפרסום עסקים בגוגל. לחברות שיווק המתמחות בפרסום בגוגל יש את הידע והניסיון שעסק צריך בכדי להתחרות בצורה הטובה ביותר מול המתחרים שלו בגוגל.

אך לא כל חברת שיווק באינטרנט מתאימה לכל עסק, ולכן, חשוב לדעת לבחור נכונה את חברת הפרסום המתאימה ביותר עבור העסק. ניתן לעשות זאת בקלות אם דואגים לשאול את חברת הפרסום מספר שאלות ענייניות. להלן השאלות החשובות שכדאי לשאול חברת שיווק באינטרנט לפני שחותמים על הסכם עבודה:

מה הניסיון של החברה בפרסום עסקים דומים בגוגל?

תחילה, חשוב לוודא שלחברת הפרסום בגוגל יש ניסיון רלוונטי בפרסום עסקים דומים בגוגל.

מומלץ לשאול את החברה אם היא מפרסמת כיום (או פרסמה בעבר) עסקים מהתחום שבו פועל העסק? מהי רמת ההיכרות של מומחי הפרסום של החברה עם תחום הפעילות של העסק? והאם מומחי החברה בטוחים ביכולת שלהם לעזור לעסק לפרסם בהצלחה בגוגל?

ניסיון בפרסום עסקים דומים בגוגל הוא ככל הנראה היתרון הכי גדול שחברת פרסום בגוגל יכולה להעניק לעסק. לכן, חשוב להיעזר בחברת פרסום שכבר פרסמה עסקים דומים בגוגל.

מהם הנהלים של החברה לגבי שקיפות מול העסק?

חשוב לקבל תמונת מצב מהחברה לגבי נהלי השקיפות בניהול קמפיין הפרסום הממומן בגוגל.

מומלץ לשאול את החברה האם יש ערוץ תקשורת פתוח מול נציג החברה המטפל בקמפיין הפרסום של העסק בגוגל? האם החברה דיווח מקיף על הביצועים של הפרסום בגוגל? ומהי תדירות הדיווח על ביצועי הקמפיין לעסק?

יש להיזהר מחברות פרסום בגוגל שאינן מוכנות להתחייב למתן שקיפות מלאה על ביצועי חשבון גוגל אדס. העסיקו רק חברת שיווק באינטרנט שמעניקה ללקוחות שלה דיווח על ביצועי הפרסום בגוגל.

מהי האסטרטגיה המומלצת לפרסום העסק בגוגל?

דרך מצוינת להעריך את היכולות המקצועיות של חברת פרסום בגוגל היא, לקבל פידבק ממומחי החברה לגבי אסטרטגיית הפרסום המומלצת לקידום העסק בגוגל.

באילו אפיקים החברה ממליצה לפרסם את העסק בגוגל (פרסום ברשת החיפוש, פרסום ברשת המדיה, רימרקטינג, פרסום ביוטיוב וכו')? האם צריך דף נחיתה ייעודי לפרסום בגוגל? האם יש הגדרות מיקוד שכדאי להגדיר בקמפיין הפרסום על מנת למקסם את התקציב? מה כדאי לציין במודעות הפרסום בגוגל? האם כדאי להתמקד במונחי חיפוש של מתחרים? וכו'.

בשורה התחתונה, כל עסק צריך לבחור בחברת הפרסום הממליצה על אסטרטגיית השיווק שהכי מתאימה עבורו להשיג מקסימום מכירות/פניות מהפרסום בגוגל.

מהן מילות המפתח שבהן נתמקד בפרסום בגוגל?

בהמשך לאסטרטגיית הפרסום של העסק בגוגל, מומלץ גם לקבל מחברת הפרסום הצעות למילות המפתח שבהן כדאי למקד את הפרסום בגוגל.

האם החברה ממליצה להתמקד רק במונחי חיפוש כלליים פופולאריים בתחום הפעילות של העסק? או האם החברה ממליצה להתמקד במונחי חיפוש ממוקדים יותר ("זנב ארוך")? או אולי היא ממליצה על אסטרטגיית שילוב של מספר מיקודי מונחי חיפוש בגוגל.

מומלץ לקבל מחברת השיווק רשימה של מונחי חיפוש מומלצים לפני שסוגרים חוזה עבודה ולבדוק האם יש מתחרים בגוגל המפרסמים במונחי החיפוש הללו.

האם מקבלים דף נחיתה ייעודי לקמפיין הפרסום?

חשוב לוודא האם חברת השיווק באינטרנט מספקת כחלק מחבילת הפרסום בגוגל גם דף נחיתה ייעודי לקמפיין. הכרחי במיוחד לעסקים שאין להם אתר אינטרנט עסקי.

האם מקבלים דף נחיתה ייעודי חינם לקמפיין או האם זה גורר עלויות נוספות? האם ניתן לראות דוגמאות לדפי נחיתה של עסקים דומים? ומה החברה ממליצה לכלול בדף הנחיתה של העסק לפרסום בגוגל?

ההמלצה הרווחת היא תמיד לפרסם בגוגל עם דף נחיתה ייעודי. כך שחשוב מאוד לוודא שחברת השיווק באינטרנט יכולה לבנות דף נחיתה לקמפיין במידת הצורך.

מהו התקציב המומלץ לפרסום העסק בגוגל?

חשוב לקבל מחברת הפרסום הערכה ריאלית לגבי תקציב הפרסום הנדרש לשיווק העסק באופן ממומן בגוגל.

האם החברה יודעת מהי ההוצאה הממוצעת על פרסום בגוגל בתחום הפעילות של העסק? מהו התקציב שהחברה ממליצה להגדיר בחשבון גוגל אדס על סמך המחירים הממוצעים לקליק ובהתאם לדרישות העסק לכמות פניות מגוגל? ומהו תקציב הפרסום המינימלי שהחברה ממליצה להתחיל לפרסם איתו בגוגל?

חברת שיווק מקצועית מעניקה ללקוחות שלה תמונת מצב ריאלית לגבי דרישות תקציב הפרסום בגוגל ומתאמת איתם ציפיות לקבלת התמורה מגוגל בהתאם ליכולות הכספיות של העסק.

האם החברה מפעילה מעקב המרות דרך גוגל אנליטיקס?

מעקב המרות דרך גוגל אנליטיקס הוא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות בפרסום בגוגל על מנת להשיג את הביצועים הטובים ביותר. חשוב לוודא שחברת הפרסום מעניקה מעקב המרות דרך גוגל אנליטיקס.

האם החברה מספקת דף נחיתה ייעודי לפרסום בגוגל עם מעקב המרות דרך אנליטיקס? או האם החברה יכולה לקשר את אתר העסק למעקב המרות דרך אנליטיקס? חשוב לברר זאת.

מאוד מומלץ לא לפרסם בגוגל בלי מעקב המרות דרך אנליטיקס. חברת שיווק מקצועית תתעקש להטמיע מעקב המרות בדף הנחיתה/אתר עסקי. חשוב שגם אתם תתעקשו על כך מול חברת הפרסום.

אילו פעולות אופטימיזציה החברה צופה לבצע במהלך ניהול הקמפיין?

כדאי לשאול את חברת הפרסום לגבי פעולות האופטימיזציה  שהיא צופה לבצע במהלך פרסום העסק בגוגל. זוהי שאלה מצוינת בכדי להעריך את המקצועיות של מומחי חברת הפרסום.

האם החברה מתכננת להגביל את תזמון הצגת מודעות הפרסום בגוגל? האם החברה תשתמש במיקוד גיאוגרפי? האם החברה ממליצה לצמצם את קהל הלקוחות לפי מאפיינים מגדריים? הם יש מילים וביטויים שכדאי לכלול ברשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין? האם כדאי להגדיר רשימות רימרקטינג ממוקדות? וכו'.

יש לבחור בחברת הפרסום הממליצה על פעולות האופטימיזציה הכי חכמות ונכונות לשיווק מוצלח של העסק בגוגל.

מהן עלויות דמי הניהול?

לסיום, כמובן שחשוב לברר מול חברת הפרסום לגבי עלויות דמי ניהול שהיא גובה על ניהול הפרסום בגוגל.

האם דמי הניהול הם בתשלום חודשי קבוע? האם דמי הניהול הם באחוזים מתקציב הפרסום? האם דמי הניהול משתנים בהתאם לשירותים הנבחרים לפרסום בגוגל (פרסום ברשת החיפוש, פרסום ברשת המדיה, רימרקטינג, פרסום ביוטיוב וכו')? והאם יש התחייבות מראש כלשהי על תשלום דמי הניהול?

בעוד שעלויות דמי הניהול הוא לא המשתנה הכי חשוב בבחירת חברת שיווק באינטרנט לפרסום העסק בגוגל, הוא בהחלט משתנה חשוב שיש לקחת בחשבון לפני שסוגרים על חוזה התקשרות מול חברת שיווק באינטרנט.

רוצים להתחיל לפרסם לבד בגוגל? לחצו כאן בכדי לגלות את כל השלבים הנדרשים להתחלת פרסום עסק בגוגל