פרסום חכם בגוגל יכול לעזור לעסק להגיע ללקוחות פוטנציאליים רבים ובכך להגדיל את מחזור ההכנסות. זאת הסיבה לכך שרוב העסקים בישראל עושים את הדבר הנכון ופונים לחברות המתמחות בפרסום בגוגל. אך לא כל חברת פרסום בגוגל יודעת בהכרח לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר, לכן, חשוב לשים לב לכמה תמרורי אזהרה כאשר פונים למומחי פרסום עסקים גוגל.
החשיבות של פרסום בגוגל מתחזקת משנה לשנה ככל שיותר ויותר צרכנים פונים לאינטרנט בכדי לקבל מידע על מוצרים ושירותים, ליצור קשר עם בעלי מקצוע ובכדי לבצע רכישות של מוצרים אונליין. היום עסקים חייבים להפעיל מערך פרסום באינטרנט, לרבות במנוע החיפוש של גוגל, כחלק מאסטרטגיית השיווק שלהם.
רוב העסקים בישראל בוחרים לפנות לחברות המתמחות בפרסום עסקים בגוגל על מנת שינהלו עבורם את כספי הפרסום בגוגל במטרה לקבל את התוצאות הטובות ביותר. אבל איך בעל עסק שאין לו ידע וניסיון בפרסום בגוגל יכול לדעת שחברת הפרסום המנהלת את מערך השיווק שלו בגוגל עושה את עבודה נכונה? הנה מספר תמרורי אזהרה שכל אחד יכול לשים לב אליהם כאשר מעסיקים חברת פרסום בגוגל לא מקצועית.
1. חברת הפרסום דורשת התחייבות לשנה מראש
בכדי להגיע לאופטימיזציה מלאה בקמפיינים של פרסום בגוגל נדרשים בדרך כלל מספר חודשים של עבודה מתמשכת על משתנים רבים בקמפיין. יש חברות פרסום בגוגל המנצלות את העובדה זאת בכדי לסגור את הלקוח בהתחייבות לשנה מראש, ואפילו במקרים מסוימים בתשלום מראש על כל השנה לפני התחלת העבודה.
זה צריך להיות תמרור אזהרה גדול מכיוון שחברת פרסום שדורשת התחייבות לשנה על ניהול חשבון פרסום בגוגל ככל הנראה לא בונה על לספק ללקוחות שלה תוצאות בטווח הארוך, ולכן היא רוצה להבטיח לה את דמי הניהול לכל השנה. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם משלמים דמי ניהול על פרסום בגוגל שלא מביא תוצאות.
לא מומלץ להתחייב לחברת פרסום בגוגל על ניהול קמפיין לתקופה של יותר משלושה חודשים
2. החברה מסכימה לפרסם בגוגל עם כל דף נחיתה
קמפיין פרסום בגוגל ששולח את הגולשים לדף נחיתה שאינו בנוי להמרה גבוהה מבזבז כספים רבים על מחירים גבוהים מדי לקליק והקלקות שככל הנראה לא יומרו למכירה. כל מומחה פרסום עסקים בגוגל מבין את החשיבות של דף נחיתה איכותי להצלחת הפרסום בגוגל. האם חברת הפרסום שלך גם מבינה את החשיבות הזאת?
במידה וחברת הפרסום מוכנה לעבוד עם כל דף נחיתה קיים היא ככל הנראה חברה שלא מבינה את החשיבות של דף נחיתה איכותי לקמפיין. במצב כזה שני דברים יקרו: הראשון, אתם דרשו להציע הצעות מחיר לקליק גבוהות יותר עקב דירוג ציון מודעות נמוך ממערכת אדוורדס, ושנית, אתם תחוו הקלקות רבות שלא יומרו לפניות. זהו תמרור אזהרה שחשוב לשים לב אליו אם יש לכם דף נחיתה ישן שלא מביא תוצאות.

חווית דף נחיתה במודעת גוגל
חברת פרסום מקצועית מפרסמת בגוגל רק עם דף נחיתה איכותי הבנוי להמרה מקסימלית
3. החברה מציעה קליקים לא הגבלה
עסקים רוצים לפרסם בגוגל בכדי להגדיל את כמות הפניות של לקוחות פוטנציאליים לעסק דרך האינטרנט בעלות הנמוכה ביותר, לכן, ההבטחה של קליקים ללא הגבלה במחיר קבוע מראש קוסמת לכל בעלי העסקים. אך האם הרעיון של קליקים ללא הגבלה יכול להתרחש בפועל? התשובה היא – בהחלט שלא!
מודל הפרסום של גוגל הוא PPC (תשלום לפי הקלקה). כלומר, המפרסם משלם עבור כל הקלקת גולש על מודעות הפרסום של הקמפיינים. כך למשל אם מחיר לקליק הוא 10 שקלים והתקציב החודשי של העסק בגוגל הוא 2,000 שקלים, אז העסק יכול לייצר מגוגל 200 הקלקות לכל היותר. מה שנגזר מכך הוא, שאף חברת פרסום בגוגל לא יכולה להבטיח ללקוחות שלה קליקים ללא הגבלה בסכום קבוע מראש.

אין דבר כזה קליקים ללא הגבלה
מה שקורה בפועל הוא, שחברות פרסום המציעות קליקים ללא הגבלה בגוגל על כמה מילות מפתח דואגות לכך שכמות הקליקים שיקבל הלקוח מגוגל לא תעלה על תקציב הפרסום שנקבע מראש. לאחר מכן הן לוקחות לעצמן את המרווח מהתקציב שלא נוצל בגוגל. המצב שנוצר הוא שהלקוח מקבל כמות קליקים נמוכה מכמות הקליקים שתקציב הפרסום שלו יכול לייצר בחודש ישירות בגוגל.
אין דבר כזה קליקים ללא הגבלה! בגוגל משלמים לפי הקלקה
4. הפרסום בגוגל אינו מנוהל על בסיס יומי
אם כבר העסקתם חברת פרסום בגוגל עדיין יש מספר תמרורי אזהרה שאתם צריכים לשים לב אליהם במהלך ניהול הקמפיין. אחד הסימנים שחברת הפרסום שלכם בגוגל אינה עושה את עבודה כהלכה היא העובדה שהם לא מתייחסים לקמפיינים שלכם על בסיס יומי. האם שינויים באדוורדס אינם מתבצעים באותו יום? האם נציגי החברה חוזרים אליכם רק כמה ימים לאחר פנייתכם? האם אתם חושבים שהחברה לא פיקחה על ביצועי הקמפיין שלכם בשבוע האחרון? אם עניתם בחיוב על אחת מהשאלות הללו אתם לא מקבלים ניהול פרסום מקצועי בגוגל.
חשבון אדוורדס בריא חייב לקבל התייחסות על בסיס יומי ממנהל הקמפיינים. כל יום יש לבחון את הביצועים של הקמפיין, לעקוב אחר מונחי חיפוש בקמפיין, לבצע התאמות של מילות מפתח, לעקוב אחר ניצול התקציב ועוד. אם זה לא המקרה בחברת הפרסום שלכם, אתם צריכים לשקול לעבור לחברה אחרת.
הפרסום בגוגל בשליטה כאשר מתרחש מעקב יומי על ביצועי הקמפיינים
5. חברת הפרסום לא מדווחת לך על ביצועי הקמפיינים
במידה ואין לכם מושג מה קורה בחשבון האדוורדס שלכם אז משהו פה לא בסדר. איך תוכלו לדעת בוודאות שאתם מקבלים את התוצאות הטובות ביותר מגוגל בהתאם לתקציב הפרסום שלכם. חברה פרסום מקצועית ואמינה חייבת לשמור על שקיפות עם הלקוחות שעבורם היא מנהלת את הפרסום בגוגל.
אתם צריכים לקבל מחברת הפרסום שלכם דוח מעקב חודשי על פעילות הקמפיין, או לכל הפחות את האפשרות לקבל דיווח במייל או בעל פה על הביצועים של הקמפיין בעת הצורך. אתם לא יכולים להסתמך בעיניים עצומות על חברת הפרסום שלכם בגוגל, גם אם אתם מקבלים טלפונים ופניות מגוגל.
שקיפות על ביצועי הפרסום בגוגל של העסק חייב להיות חלק בלתי נפרד מהשירות שאתם מקבלים
6. העלות לקליק שאתם משלמים גבוהה מדי
אחד המשתנים המרכזיים בציון איכות המודעות שמעניק גוגל לקמפיין הוא המחיר המקסימלי שהעסק מוכן לשלם עבור הקלקה של גולש. בעקבות כך, הדרך הקלה ביותר לעשות מאמצים להופיע גבוה בגוגל הוא על ידי מתן הצעת מחיר לקליק גובהה מאוד מהמתחרים. הבעיה היא שהתמקדות אך ורק במחיר לקליק, מבלי לדאוג לשאר המשתנים האחרים המשפיעים על ציון איכות המודעות, מוביל לעלויות לקליק גבוהים במיוחד.
בעוד שזה נכון שצריך להציע מחיר תחרותי לקליק, אי אפשר להתבסס אך ורק על הצעות מחיר לקליק גבוהות. יכול להיות שאתם משלמים הרבה כסף על כל קליק בגלל שחברת הפרסום שלכם בגוגל מתעצלת לעבוד קשה בכדי לקבל ציון איכות מודעות גבוה. חשוב שתשימו לב שאתם לא משלמים הרבה כסף על פרסום בגוגל רק מכיוון שחברת הפרסום שלכם בגוגל לא רוצה לעבוד קשה.

מחירים גבוהים לקליק במודעת גוגל
שמתם לב שהמחירים לקליק גבוהים בצורה חריגה? הפרסום שלכם בגוגל נמצא בידיים הלא נכונות
7. אין דגש על פרסום במובייל
הידעתם שמעל מחצית מהחיפושים במנוע החיפוש של גוגל מגיעים מהמובייל? הגלישה במובייל צומחת משנה לשנה ויותר גולשים בוחרים לבצע עסקאות דרך המובייל, מה שהופך את המובייל לפלטפורמה החשובה ביותר בפרסום באדוורדס. חברת פרסום עסקים בגוגל מקצועית צריכה לדעת לשים דגש רב על פרסום בסלולר כגון התאמות להצעות מחיר במובייל, הוספת הרחבות מודעות לנייד, התאמת דף נחיתה למובייל ועוד.

התאמת קמפיין לפרסום במובייל
האם קמפיין הפרסום של העסק שלך מותאם למובייל? במידה ולא, אתם מאבדים פניות רבות אך ורק באשמת חברת הפרסום בגוגל. מנהל קמפיין הפרסום של העסק חייב לשאוף למקסם את כמות הפניות מהמובייל, אשר במקרים רבים נחשבות לאיכותיות יותר מהפניות המגיעות מהנייח.
הפרסום בגוגל עובר למובייל? אל תתנו לחברת הפרסום להחזיק אתכם מאחור