פרסום בגוגל לעסקים דורש ידע והבנה מקצועית בפרסום ממומן בגוגל. לכן, רוב העסקים פונים לקבלת עזרה מחברת פרסום המתמחה בגוגל. אך ישנן הרבה חברות שיווק ופרסום בגוגל שמעניקות שם רע לחברות הפרסום המקצועיות והאמינות. לרוב זה בגלל שהן חוטאות בשבעת החטאים הנפוצים ביותר של חברות פרסום לעסקים בגוגל.

פרסום ממומן בגוגל הוא נושא מורכב המצריך ידע טכני מקצועי רב וניסיון בשיווק עסקים באינטרנט. זה לא מספיק רק להכיר את הפיצ'רים השונים של מערכת גוגל אדס ולדעת מה הם עושים. כדי לשווק בהצלחה עסק בגוגל יש לדעת כיצד לשלב את כלל הפיצ'רים של מערכת גוגל אדס למערך פרסום אפקטיבי בגוגל שמביא תוצאות.

בעקבות כך, רוב העסקים בישראל שרוצים לפרסם בגוגל פונים לקבל סיוע מחברת שיווק ופרסום המתמחה בפרסום ממומן בגוגל. אך לצערנו, הרבה מאותם עסקים נכווים מחברות שיווק פרסום לא מקצועיות שעושות רק נזק למאמצי הפרסום של העסק בגוגל. לרוב זה בגלל מספר חטאים נפוצים בתחום הפרסום בגוגל.

להלן שבעת החטאים הנפוצים ביותר בקרב חברות שיווק ופרסום בגוגל שעסקים צריכים להיזהר מהם:

1. הן מעסיקות נציגים עם חוסר ניסיון בפרסום עסקים בגוגל

רוב ה"מומחים" של חברות שיווק ופרסום בגוגל הם בכלל עובדים זוטרים שיש להם פחות משנה של ניסיון בפרסום ממומן בגוגל ובדרך כלל שום רקע שיווקי בפרסום עסקים. ואנחנו אפילו לא מזכירים את נציגי המכירות שמדברים עם בעל העסק בפנייה הראשונה שלו לחברה ומייעצים לו על אפשרויות הפרסום שלו בגוגל למרות שאין להם שום ניסיון בפרסום בגוגל וכל המטרה שלהם הוא למכור ללקוח את חבילות הפרסום היקרה ביותר.

ניסיון הוא עניין מאוד חשוב בפרסום לעסקים בגוגל. הנציג שמנהל את מערך הפרסום של העסק בגוגל צריך להיות מומחה אמיתי בגוגל שכבר צבר ניסיון של מספר שנים בפרסום עסקים בגוגל. רק מומחה בעל ניסיון יכול להעניק לעסק שלך את הפרסום הטוב ביותר בגוגל שיביא תוצאות.

אל תשלמו את שכר הלימוד של נציגי חברות השיווק והפרסום! היעזרו במומחה פרסום בגוגל עם ניסיון!

2. הן מציעות לעסקים פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים

יש כיום עדיין הרבה חברות שיווק ופרסום בגוגל המציעות לעסקים לפרסם במנוע החיפוש של גוגל "ללא הגבלת קליקים". הן מציעות לעסקים חבילת פרסום הכוללת קידום במספר מונחי חיפוש עם ההבטחה שמודעות העסק יופיעו במשך כל שעות היממה ללא הגבלה במחיר קבוע. לא משנה כמה פעמים יקליקו על המודעה, היא לא תיעלם, והעסק ישלם את אותו מחיר כל חודש. בעצם מבטיחים "קליקים ללא הגבלה"

חשוב לדעת: גוגל לא מרשה לחברות פרסום בגוגל להציע חבילה של "קליקים ללא הגבלה".

קליקים ללא הגבלה בגוגל

קליקים ללא הגבלה בגוגל

לצערנו, חבילת פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים נוגדת לחלוטין את המודל הכלכלי של גוגל. פרסום ממומן בגוגל מתבסס על תשלום לפי קליק, ובמידה והתקציב הפרסום היומי נוצל, גוגל מפסיק את הופעת מודעת הפרסום עד ליום שלמחרת. כך שכל חבילת פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים עולה בפועל לעסק יותר ממה שהוא צריך לשלם על פרסום בגוגל, ובדרך כלל גם לא מייצרת לו את התוצאות שהוא רוצה לקבל מגוגל.

חברות הפרסום שמשווקות חבילות פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים לוקחות את תקציב הפרסום החודשי שלא נוצל לכיס שלהם ורק משאירות את הלקוח מאוכזב מהתוצאות. מומלץ לשלם בנפרד את דמי הניהול לחברת הפרסום, כאשר התשלום על הפרסום ישולם ישירות לגוגל אדס. כך יודעים בדיוק כמה העסק משלם על פרסום ממומן בגוגל וכמה לחברת הפרסום.

היזהרו מחבילות פרסום בגוגל ללא הגבלת קליקים! שלמו בנפרד את דמי הניהול של חברת הפרסום.

3. הן מבטיחות ללקוחות תוצאות מופרכות בתקציב פרסום נמוך

אחת המחלות גדולות של חברות פרסום בגוגל היא להבטיח ללקוחות תוצאות חיוביות ברמה מופרכת ביחס לתקציב הפרסום המיועד לגוגל. חברות פרסום שכאלו יבטיחו ללקוח לעמוד בכל יעד שהוא יציב להם לא משנה עד כמה זה מנותק מהמציאות של עלויות הפרסום בגוגל. "הלקוח רוצה לקבל 200 לידים בחודש בתקציב של 10 שקל ליום? אין שום בעיה!"

האמת היא שאף חברת פרסום בגוגל לא יכולה לחולל ניסים ונפלאות בלי תקציב פרסום ראוי לגוגל. כמו שכבר ציינו לעיל, המודל הכלכלי של גוגל מתבסס על תשלום לפי קליק, כך שבכדי להשיג את כמות הפניות הנדרשת יש להגדיר תקציב פרסום מספיק גדול בכדי לממן את עלויות הקליקים בגוגל.

כמובן שהמומחים של חברת הפרסום צריכים לדעת כיצד להוציא את המקסימום מתקציב פרסום בגוגל, אבל חברת פרסום אמינה ומקצועית לא תבטיח ללקוחות שלה תוצאות מופרכות שלא ניתנות להשגה ביחס לתקציב הפרסום, אלא תתאם ציפיות ריאליות עם הלקוח בהתאם לתקציב הפרסום שלו לגוגל.

אל תתפתו על ידי הבטחות לתוצאות שנשמעות טוב מדי בכדי להיות מציאותיות.

4. הן דורשות התחייבות לשנה מראש

לצערנו אנו שומעים כל הזמן על עסקים שרוצים לעזוב את חברת הפרסום שלהם כי הם לא רואים תוצאות מהפרסום בגוגל, אבל הם לא יכולים לעזוב כי הם שוכנעו בזמנו לחתום על התחייבות לשנה. הם נאלצים להישאר עם חברת פרסום שלא משיגה להם תוצאות בגוגל, וזה פשוט חבל.

דרישה להתחייבות לשנה מראש צריכה לגרום לכם לחשוד, כי הרי מפרסם מומחה צריך רק כמה חודשים ספורים להגיע לאופטימיזציה מלאה בקמפיין פרסום בגוגל. בדרך כלל חברות לא מקצועיות מנסות לשכנע עסקים להתחייב לשנה כי אין להם את הביטחון שהן יכולות לבצע את הפרסום על הצד הטוב ביותר.

היזהרו מחברות שיווק ופרסום בגוגל הדורשות התחייבות לשנה מראש.

5. הן אינן מטפחות ערוץ תקשורת פתוח עם הלקוח

לא בטוחים מהי אסטרטגיית הפרסום של העסק בגוגל? לא יודעים עד כמה הפרסום בגוגל עובד? מתקשים ליצור קשר עם הנציג שמטפל בקמפיין הפרסום שלכם? אתם כנראה מעסיקים חברת פרסום שלא יודעת איך לטפח ערוץ תקשורת פתוח עם הלקוחות שלה.

למרבה הצער, תקשורת גרועה עם הלקוח היא אחד מהחטאים הנפוצים ביותר של חברות שיווק ופרסום בגוגל. לכל בעל עסק יש הזכות לדעת כיצד מערך הפרסום שלו מתפקד בגוגל. יתרה על כך, תקשורת טובה עם הלקוח יכולה לתרום רבות למאמצי הפרסום בגוגל. ככל שהמומחים של חברת הפרסום מכירים טוב יותר את העסק והענף שבו הוא פועל, ככה הם יכולים לבנות מערך פרסום מוצלח ביותר בגוגל.

בחרו בחברת פרסום בגוגל ששומרת על ערוץ תקשורת פתוח עם הלקוחות שלה.

6. הן מתמקדות רק בחשיפות וקליקים

מישהו שאין לו ניסיון בפרסום בגוגל נוטה להעריך את הביצועים של הפרסום לפי כמות החשיפות והקליקים מכיוון שאלו הם מדדים שקל מאוד להבין. חשיפות הוא מדד לכמות הפעמים שמודעות הפרסום הופיעו בגוגל וכמות הקליקים הוא המדד לכמות הפעמים שהגולשים הקליקו על המודעה. במבט ראשון הגיוני להסיק שככל שהקמפיין משיג יותר חשיפות ויותר קליקים אז הוא עובד טוב יותר.

אך זה לא בהכרח נכון בפועל. כל מי שיש לו ניסיון והבנה קצת יותר עמוקה בפרסום בגוגל מודע לכך שבחינת הצלחה של קמפיין פרסום ממומן בגוגל צריך להסתמך על מגוון רחב של מדדים, ולא רק חשיפות וקליקים. מדדים כמו שיעור קליקים, שיעור המרות, כמות המרות, נתח קליקים, מיקום ממוצע וכו' חשובים לא פחות להצלחת הקמפיין. התעלמות משיפור המדדים הללו מונע מהלקוח לקבל את התמורה המקסימלית מגוגל.

חברות שיווק ופרסום רבות חוטאות בכך שהם מתמקדות יתר על המידה בחשיפות וקליקים, כי הן מודעות לכך שרוב בעלי העסקים לא מבינים בפרסום בגוגל ולכן הם יתעניינו רק במדדים הללו. מה שבסופו של דבר פוגע בלקוח ובמאמצי הפרסום שלו.

חברת פרסום מקצועית פועלת להשגת אופטימיזציה במגוון רחב של מדדים.

7. הן מסתמכות על קמפיינים מוכנים מראש

מסע הפרסום של עסק אחד בגוגל צריך להיות שונה ממסע הפרסום של עסק אחר בגוגל, כי עסק אחד לא דומה לעסק שני, גם אם הם עסקים מאותו תחום פעילות. כל מסע פרסום צריך להיות מותאם אישית למטרות השיווק של העסק והמאפיינים הייחודיים שלו.

אחד החטאים הגדולים ביותר של חברות פרסום בגוגל הוא להסתמך על קמפיינים מוכנים מראש של עסקים דומים על מנת להקל עליהן בעבודת הקמת קמפיין הפרסום. אי אפשר פשוט לעשות "העתק הדבק" מעסק אחד לשני ולצפות לתוצאות דומות, זה פשוט לא עובד ככה בפרסום ממומן בגוגל.

בעוד שכמובן שכדאי ומומלץ להתבסס על ניסיון בשיווק עסקים דומים, אין ספק שכל מסע פרסום צריך לקבל יחס אישי ממומחה הפרסום בגוגל בהתאם למאפייני הלקוח. חברת הפרסום שלך צריכה ליצור עבורך מערך פרסום מותאם אישית לפי מטרות השיווק שלך ולפי המאפיינים הייחודיים של העסק שלך, על מנת להבטיח את קבלת התמורה הגבוהה ביותר מהפרסום בגוגל.

חברת הפרסום צריכה ליצור מסע פרסום בגוגל ייחודי לעסק שלך. אסור להתפשר על פחות!