חברות פרסום באינטרנט – מה הן לא מספרות לך על פרסום בגוגל?

  • חברות פרסום באינטרנט

חברות פרסום באינטרנט מעניקות לעסקים שירותי ניהול ובקרה של מומחי גוגל אדס עבור מערך השיווק של העסק באינטרנט. מכיוון שרוב בעלי העסקים שפונים לקבל סיוע מחברות הפרסום אינם מכירים את התחום של פרסום בגוגל, ישנם מספר דגשים שחלק מחברות הפרסום מעדיפות לא לציין ללקוחותיהן. אז מה הן לא מספרות ללקוחות על הדרך שבה מפרסמים בגוגל.

בעל עסק שאינו מוסמך במערכת גוגל אדס ורוצה לקבל פניות מגוגל, צריך להיעזר באיש מקצוע שיש לו את הידע הטכני והניסיון השיווקי בפרסום עסקים בגוגל. מומחה של חברת פרסום באינטרנט יכול לסייע לבעל העסק בבחירת אסטרטגיית פרסום חכמה בגוגל, באיתור מונחי החיפוש הרלוונטיים ביותר, בהקמת מערך קמפיינים ממומנים בגוגל שמניבים תוצאות ובניהול השוטף של הפרסום בגוגל.

כיום רוב העסקים בישראל נעזרים במיקור חוץ של מומחה פרסום בגוגל לניהול מערך הפרסום של העסק בגוגל אדס. חלק גדול מאותם עסקים נהנים מהתרומה של פרסום ממומן בגוגל לעסק שלהם וממשיכים לצמוח ולגדול.

עם זאת, אנו נתקלים גם בהרבה בעלי עסקים שאינם מרוצים מהדרך שבה חברת הפרסום שלהם מנהלת עבורם את מערך הפרסום בגוגל. בדרך כלל, אנו מגלים שאותה חברת פרסום לא ציינה בפני הלקוח שלה מספר דגשים חשובים על פרסום בגוגל. להלן כמה דגשים שחברת הפרסום שלך אולי לא סיפרה לך.

חברות פרסום בגוגל לא יכולות להתחייב על תוצאות מדויקות

אף חברת פרסום באינטרנט לא יכולה להבטיח לעסק תוצאות מדויקות מפרסום בגוגל. יצירת פניות מגוגל היא משימה מורכבת המתבססת על מגוון רחב של משתנים. חלקם ניתנים לשליטה ובקרה על ידי מומחה גוגל אדס, אך חלקם תלויים בשינוי ביקושים ומגמות בשוק שבו העסק פועל.

חברת פרסום בגוגל צריכה לבצע עם הלקוח שלה תיאום ציפיות ריאלי לגבי אפשרויות הפרסום של העסק בגוגל וכמות הפניות הצפויה מכך על סמך המשתנים השונים כגון מצב השוק, תקציב הפרסום בגוגל ועוד.

אם חברת פרסום כלשהי מבטיחה לבעל עסק כמות לידים מסוימת בכל חודש מגוגל, היא מבטיחה לו תוצאות שהיא לא בהכרח יכולה לקיים.

היזהרו מחברות פרסום בגוגל המבטיחות תוצאות גבוהות ולא ריאליות. רצוי לשאול את חברת הפרסום מספר שאלות היכרות ראשוניות לגבי ציפיות הפרסום בגוגל.

תקציב פרסום נמוך בגוגל לא משיג תוצאות

קביעת התקציב היומי לפרסום בגוגל היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שצריך לקחת בעת הקמת קמפיין פרסום ממומן בגוגל. במידה ותקציב הפרסום היומי בגוגל נמוך מדי ביחס לתחרות על מילות המפתח של הקמפיין, העסק לא יראה תוצאות משמעותיות מהפרסום בגוגל.

הסכום המקסימלי לפרסום יומי בגוגל צריך להתבסס המחיר הממוצע לקליק של מילות המפתח הנבחרות לקמפיין בהתאמה ליעדי הפרסום בגוגל. למשל, אם עסק רוצה לקבל בממוצע 10 כניסות ביום לדף נחיתה מקמפיין שהעלות הממוצעת לקליק של רשימת מילות המפתח היא 8 שקלים, אז הוא צריך להגדיר לגוגל תקציב יומי של לפחות 80 שקלים.

קמפיין גוגל אדס מוגבל בתקציב

קמפיין גוגל אדס מוגבל בתקציב

כל תקציב נמוך במיוחד ביחס לתחרות על מילות המפתח הנבחרות לפרסום בגוגל לא ישיג את התוצאות הרצויות על ידי העסק. חשוב להגדיר תקציב פרסום תחרותי בכדי לקבל תמורה מגוגל.

לא מומלץ לפרסם בגוגל עם תקציב נמוך מדי. יש להתאים את תקציב הפרסום למחירים לקליק.

פרסום עם הגדרות ברירת המחדל של גוגל אדס יעלה לך ביוקר

אמנם קל להתחיל לפרסם עם מערכת גוגל אדס, אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי להקים קמפיין פרסום עם הגדרות נכונות שמובילות לתוצאות אופטימליות. ישנן הרבה ברירות מחדל במערכת גוגל אדס שלא בהכרח מתאימות לכל מפרסם, ואם הן לא יוגדרו כהלכה, הן יכולות לעשות נזק גדול לתקציב הפרסום בגוגל.

לדוגמה, הגדרת ברירת המחדל בגוגל היא להציב את המודעות פרסום במשך 24/7. לא בהכרח יהיה נכון לעסק שלך להציב את מודעות הפרסום לאורך כל השבוע ובכל שעות היממה. יכול מאוד להיות שיהיה מומלץ להגדיר תזמון מודעות בגוגל.

יש הרבה מפרסמים בתחום של פרסום בגוגל שיודעים איך להקים קמפיין פרסום בגוגל, אך הם לא בהכרח מתמחים בהגדרות השונות במערכת. מומחה בעל ניסיון בגוגל אדס יודע בדיוק איך לשנות את ההגדרות בקמפיין בכדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שמשכיר את שירותיו. הוא יודע לתת התייחסות להגדרות החשובות כמו תזמון מודעות, התאמות הצעת מחיר לקליק, נתונים דמוגרפיים של קהלים, מיקומים גאוגרפיים ועוד.

חשוב לוודא שנציג חברת הפרסום מתעניין בצרכי הפרסום של העסק בגוגל על מנת לקבוע את ההגדרות הטובות ביותר עבור העסק שלך.

הרבה קליקים זה לא בהכרח דבר טוב

המסר השיווקי של הרבה חברות פרסום באינטרנט מתמקד בהשגת כמה שיותר קליקים ללקוח. יש הרבה בעלי עסקים שבוחרים בחרת פרסום בגוגל בגלל שהיא הבטיחה להם הרבה קליקים בגוגל. אך האם אפשר להגיד בוודאות ש-200 קליקים תמיד טוב יותר מ-150 קליקים?

זה מאוד תלוי באיכות הקליקים, עד כמה הקליקים הללו רלוונטיים, והאם הגיעו מגולשים בעלי עניין אמיתי במוצרים והשירותים של העסק. לכן, מגדירים מעקב המרות על מנת לבחון כמה מאותם גולשים שהקליקו על מודעות הקמפיין ביצעו בסופו של דבר את הפעולה הרצויה (השארת פרטים, קניה באתר וכו').

אם דווקא 150 קליקים איכותיים מייצרים יותר המרות מ-200 קליקים פחות ממוקדים, אז בהחלט לא כדאי להוציא כספים מיותרים על קליקים מיותרים שלא מניבים תוצאות.

קליקים לא איכותיים בקמפיין גוגל

קליקים לא איכותיים בקמפיין גוגל

קליקים הוא לא המדד הכי חשוב. אסור להתפתות להבטחות על הרבה קליקים.

אין בגוגל אדס "קליקים ללא הגבלה"

ישנן חברות פרסום בגוגל המציעות ללקוחות שלהן חבילה שנקראת "קליקים ללא הגבלה". החבילה כוללת מספר מונחי חיפוש שבהם יוצבו מודעות הפרסום של העסק ללא הגבלה על כמות קליקים (כלומר, הבטחה להופעה 24/7 במנוע החיפוש) במחיר קבוע שמסוכם מראש.

מדובר על הבטחת שווא שנוגדת את המודל הכלכלי של גוגל. על פי התקנון של גוגל, אסור לחברות פרסום בגוגל להציע חבילה של "קליקים ללא הגבלה".

קליקים ללא הגבלה

קליקים ללא הגבלה

מפרסמים בגוגל אדס משלמים כל פעם שגולש מקליק על מודעות הפרסום לפי המחיר לקליק. מודעות הפרסום מופיעות בגוגל עד שתקציב הפרסום היומי מנוצל מהקלקות הגולשים. בעקבות כך, לא יכול להיווצר מצב שעבור תקציב קבוע מראש ניתן לקבל כמות קליקים אינסופית.

למשל, אם מחיר ממוצע לקליק של מילות מפתח הקמפיין הוא 5 שקל והתקציב היומי הוא 100 שקל ליום –  המקסימום קליקים שניתן לקבל מגוגל ליום הוא 20 קליקים. אין שום דרך לגרום לתקציב הפרסום היומי של 100 שקלים להיות ללא הגבלה.

אז איך ישנן חברות פרסום בגוגל שמבטיחות קליקים ללא הגבלה?

חברות פרסום יכולות להבטיח הופעה של 24/7 ללקוחות בתור חבילה של "קליקים ללא הגבלה" על מילות מפתח עם נפחי חיפוש נמוכים. הם מבטיחים ללקוח הופעה 24/7 ללא מכסה של קליקים, מתוך ידיעה שנפחי החיפוש הנמוכים (בין אם עקב אי הרלוונטיות של מילות המפתח או בין אם עקב הקטנת מיקוד הפרסום) לא ינצלו את תקציב הפרסום שנקבע מראש על ידי הלקוח.

לצורך המחשה כיצד חברות פרסום יכולות להציע לעסקים "קליקים ללא הגבלה", נניח שיש לנו רשימת מילות מפתח הכוללת 10 מונחי חיפוש. סך נפח החיפוש בממוצע לחודש של כל מונחי החיפוש ברשימה הוא 500 חיפושים בחודש. העלות הממוצעת לקליק של מונחי החיפוש הללו היא 2 שקלים. כלומר, שבכדי להופיע 24/7 במונחי החיפוש הללו צריך תקציב חודשי ממוצע של 1,000 שקלים בחודש (בהנחה שכל מי שמחפש בגוגל יקליד על מודעות הפרסום).

חברת פרסום לא אמינה יכולה להציע לבעל עסק חבילת "קליקים ללא הגבלה" על רשימת מילות המפתח הללו בתשלום קבוע של 1,500 שקלים. כך שבמקרה הכי גרוע (עבור החברה) היא תרוויח רק 500 שקלים בחודש, וכל סכום של תקציב שלא ינוצל באותו חודש הוא רווח נוסף עבורה.

בעל העסק מצד שני, מקבל כמות קטנה של קליקים ביחס לתקציב הפרסום שלו, למרות שהוא מופיע כל הזמן במילות המפתח שנבחרו, ובעצם משלם יותר ממה שהוא צריך על אותם קליקים.

מומלץ לשלם לחברת הפרסום דמי ניהול בנפרד לתשלום על הפרסום בגוגל. כך ניתן לדעת בדיוק מה שולם לגוגל בכל חודש.

דף הנחיתה גרוע פוגע בקמפיין פרסום בגוגל

דף נחיתה הוא אחד המשתנים המשפיעים ביותר על ביצועי קמפיין הפרסום בגוגל. ככל שדף הנחיתה בנוי בצורה טובה יותר, כך גדלים הסיכויים שהגולשים שיועברו לדף, לאחר הקלקה על מודעות הפרסום, יבצעו את הפעולה הרצויה (השארת פרטים, קניה אונליין וכו').

מנגד, דף נחיתה שאינו בנוי על פי המלצות גוגל יכול לפגוע משמעותית בציון איכות המודעות ובשיעור ההמרה של הקמפיין. חווית משתמש לא תקינה, תוכן לא רלוונטי, טעינה איטית, באגים בדף וכו' יכולים לעלות לך ביוקר.

לא מומלץ לפרסם בגוגל עם דף נחיתה גרוע. חברות שמוכנות להשתמש בכל דף נחיתה שהלקוח מספק, מבלי לבחון את יכולות ההמרה שלו והדירוג שהוא מקבל מגוגל אדס, רק חושבות על סגירת העסקה וקבלת דמי הניהול שלהן ולא על הגדלת הסיכויים של הלקוח לקבל יותר מתקציב הפרסום שלו.

חברת פרסום מקצועית משתמשת אך ורק בדף נחיתה הבנוי להמרה מקסימלית.

By |2018-10-13T08:03:23+00:00אוקטובר 1st, 2018|פרסום בגוגל|