היכרות עם מערכת גוגל אדוורדס לניהול קמפיינים ממומנים באינטרנט

  • גוגל אדוורדס

פרסום בגוגל מתאפשר אך ורק דרך מערכת גוגל אדוורדס. בכדי שגם אתם תוכלו להקים ולנהל קמפיינים ממומנים בגוגל, בחרנו להציג בפניכם את ממשק מערכת ניהול הקמפיינים ואפשרויות המערכת.

פתיחה וניהול קמפיין ממומן בגוגל יכולה להיות חוויה קצת מבלבלת אם אף פעם לא התנסיתם בפרסום בגוגל. על מנת שתוכלו להגיע בהצלחה ללקוחות דרך האינטרנט תדרשו להכיר את מערכת הניהול של גוגל אדוורדס. בעזרת מערכת זו באפשרותכם להקים ולנהל קמפיין פרסום בגוגל הכולל את רשת החיפוש, את רשת המדיה של גוגל, שותפי החיפוש של גוגל ועוד, ובכך לחשוף את העסק לקהל לקוחות פוטנציאליים באינטרנט ולהגדיל את המכירות בעסק.

מערכת גוגל אדוורדס מתבססת על 4 ממשקים ראשיים שדרכם ניתן להקים, לנהל ולשפר קמפיינים ממומנים בגוגל. כעת נעבור על כל ממשק ונגלה את האפשרויות שהוא מציע.

ממשק דף הבית של חשבון גוגל אדוורדס

מסך דף הבית מציג לכם את עיקרי הידע שאתם רוצים לדעת בחשבון AdWords. בעזרת ממשק זה תוכלו לבחון מידע רלוונטי לקמפיינים הקיימים תחת חשבון גוגל אדוורדס במהירות ובקלות. בנוסף, תוכלו לבצע התאמה אישית של מסך הבית כך שאתם תראו רק את המידע שהכי חשוב לכם.

המסך עצמו בנוי משורת ביצועים עליונה המעניקה תמצית מספרית של מדדי הקמפיין על פי תקופת זמן שאתם קובעים. התמצית מפרטת את מספר החשיפות, אחוז המרות, מחיר לקליק וכו'. כמובן שניתן להתאים אישית את המדדים שיוצגו בשורת הביצועים העליונה של מסך הבית. שורה זו מאפשרת לכם לקבל הצצה מהירה ופשוטה על הביצועים של קמפיין הפרסום בגוגל.

דף הבית של גוגל אדוורדס

דף הבית של גוגל אדוורדס

מתחת לשורת הביצועים ניתן יהיה לראות גרפים שונים המציגים את התפלגות הביצועים של הקמפיין לאורך זמן, גם כן על פי התאמה אישית. בתמונה לעיל ניתן למשל לראות גרף התפלגות הקלקלות מתחילת קמפיין הפרסום הממומן.

מתחת לשורת הגרפים יופיעו מודולים של ביצועים המציגים מידע רלוונטי על קמפיין לפי מילות המפתח שנבחרו לקמפיין הפרסום. המודולים הללו נבנים בהתאמה אישית ומטרתם להציג כל מידע שתחפצו בו במהירות ובפשטות. להלן דוגמה לשני מודולים שמוצגים במסך הבית של גוגל אדוורדס.

מודולים של גוגל אדוורדס

מודולים של גוגל אדוורדס

ממשק ניהול הקמפיינים של חשבון גוגל אדוורדס

ממשק ניהול הקמפיינים הוא האזור שבו תבלו את מרבית זמנכם בגוגל אדוורדס. בממשק זה פותחים קמפיינים, יוצרים מודעות פרסום, מנהלים את הקמפיינים ועוקבים אחר ביצועי הקמפיין.

בכניסה לממשק הקמפיינים של גוגל אדוורדס תזהו שורת כרטיסיות ארוכה שמציגה לנו את כל האפשרויות המרכזיות לניהול קמפיינים של קידום באינטרנט.

לשוניות גוגל אדוורדס

לשוניות גוגל אדוורדס

כרטיסיית קמפיינים

הכרטיסייה הראשונה שמופיע בממשק הקמפיינים היא לא במפתיע כרטיסיית "קמפיינים". כרטיסייה זו מציגה את כל הקמפיינים הקיימים בחשבון (פעילים ולא פעילים) עם סקירה כללית של ביצועי כל קמפיין בהתאם לטווח הזמן שנבחר לתצוגה.

כרטיסיית קמפיינים גוגל אדוורדס

כרטיסיית קמפיינים גוגל אדוורדס

בתמונה ניתן לראות שבחשבון האדוורדס הזה קיימים 3 קמפיינים, 2 קמפיינים פעילים וקמפיין אחד לא פעיל. בנוסף מוצגת סקירה כללית של נתוני הקמפיינים הפעילים כגון הופעות, אינטראקציות, שיעור אינטראקציות, מחיר ממוצע לכל קליק וכו'.

בכרטיסיית קמפיינים אפשר לפתוח קמפיין קידום ממומן חדש, על ידי לחיצה על הכפתור האדום בצד ימין למעלה (+קמפיין), ולהיכנס לכל קמפיין בכדי לערוך אותו.

כרטיסיית קבוצות מודעות

הכרטיסייה השנייה שמופיעה בממשק הקמפיינים מציגה את כל קבוצות מודעות הפרסום שבחשבון האדוורדס ומאפשרת כניסה לעריכה מהירה של כל המודעות הקיימות באותה קבוצת מודעות.

כרטיסיית קבוצות מודעות בגוגל

כרטיסיית קבוצות מודעות בגוגל

בכרטיסיית קבוצות מודעות ניתן לפתוח ישירות קבוצת מודעות חדשה לקמפיין פרסום בגוגל, על ידי לחיצה על הכפתור האדום בצד ימין למעלה (+קבוצת מודעות), ולערוך מודעות בקלות.

כרטיסיית הגדרות

הכרטיסייה השלישית שמופיעה בממשק הקמפיינים היא כרטיסיית "הגדרות" אשר מאפשרת לבצע שינויים בהגדרות הקמפיינים כגון תקציב יומי, שפת מילות החיפוש, תזמון הצגת מודעות הפרסום, מיקומים גיאוגרפיים וכו'.

כרטיסיית הגדרות

כרטיסיית הגדרות

לדוגמה, להלן הגדרות של קמפיין פרסום בשם "אינסטלטור בירושלים". הקמפיין הנו בעל תקציב יומי של 60 שקלים. הקמפיין פונה לגולשים בשפות עברית, אנגלית ורוסית. הקמפיין פונה לכל המכשירים (נייחים, טאבלטים וניידים). אסטרטגיית הצעת המחיר היא לפי מחיר מקסימום לקליק.

כרטיסיית מודעות

בשונה מכרטיסיית קבוצות מודעות, כאן ניתן לראות את כל מודעות הפרסום של הקמפיינים. כרטיסייה זו מציגה מבט על הביצועים של כל מודעה פרטנית לטובת השוואה מהירה וממוקדת יותר בין כל מודעה למודעה.

כרטיסיית מודעות בגוגל אדוורדס

כרטיסיית מודעות בגוגל אדוורדס

ניתן לראות בתמונה השוואה בין 3 סוגי מודעות פרסום שונות (מודעת טקסט, מודעת תמונה, מודעת באנר). מנהל קמפיין הפרסום יכול לעשות השוואה בין סוגי מודעות שונות ולקחת החלטה על שיפור ביצועי הקמפיין על סמך הנתונים המוצגים בכרטיסייה הזאת.

כרטיסיית תוספי מודעות

בכרטיסייה זו תוכלו לראות את הרחבות גוגל אדוורדס של קבוצות מודעות הקמפיין. על ידי לחיצה על כפתור "הצג" הממוקם בצד הימני למעלה תוכלו לעבור מסוג הרחבה להרחבה.

להלן פירוט לדוגמה של הרחבות קישורים של קמפיין ממומן.

כרטיסיית תוספי מודעות בגוגל

כרטיסיית תוספי מודעות בגוגל

כאשר לאותו קמפיין פרסום בגוגל יש גם הרחבה של התקשרות מיידית בקבוצת מודעות אחרת. אנחנו יכולים לראות את ההרחבה הזאת דרך לחיצה על כפתור הצג ובחירת "תוספי שיחה".

תוספי שיחה בגוגל אדוורדס

תוספי שיחה בגוגל אדוורדס

כרטיסיית מילות מפתח

בכרטיסייה מילות מפתח ניתן לראות את סל מילות המפתח של הקמפיין, או קבוצת מודעות מסוימת, ולקבל נתונים שונים לגבי הביצועים של הקמפיין במילות המפתח. נוסף על כך, אפשר להוסיף מילות חיפוש נוספות לסל מילות המפתח של הקמפיין בכפור האדום בצד ימין למעלה (+מילות מפתח).

כרטיסיית מילות מפתח

כרטיסיית מילות מפתח

כרטיסייה זאת מאפשרת לכם לראות את הביצועים של כל מילות המפתח, לבחון באיזה מילות מפתח הקמפיין מציג ביצועים טובים יותר ועל סמך כך לבצע שינויים בסל מילות המפתח בכדי לשפר את הפרסום בגוגל.

כרטיסיית מימדים

בכרטיסייה מימדים אתם יכולים לחקור את הנתונים של הקמפיין על פי מגוון רחב של הגדרות כגון זמני הופעה (יום, שעה), חשיפות, הקלקות וכו'. אתם גם יכולים להוריד את הנתונים לקובץ אקסל לשמירה על המחשב. לדוגמה, יצרנו בכרטיסיית ממדים דוח ביצועים של קמפיין פרסום בגוגל לפי חודשים מתחילת הקמת הקמפיין.

כרטיסיית מימדים בגוגל אדוורדס

כרטיסיית מימדים בגוגל אדוורדס

חשוב לדעת, שמעבר לכרטיסיות המרכזיות הללו ניתן להוסיף כרטיסיות נוספות בהתאמה אישית על ידי לחיצה במשולש ההפוך בסוף שורת הכרטיסיות. תוכלו להוסיף כרטיסיות נוספות כגון פילוח קהלים ורשת מדיה (במידה ואתם מנהלים קמפיין הכולל מודעת תמונה).

מסך הזדמנויות של חשבון גוגל אדוורדס

לצד חלון הקמפיינים אתם יכולים להבחין במסך ההזדמנויות. מסך ההזדמנויות נועד בכדי לתת לכם הצעות מגוגל לשיפור הביצועים של הקמפיין. גוגל אדוורדס בודק את נתוני הקמפיינים הממומנים, כגון חשיפה של המודעות למילות מפתח ויחס המרה של מודעות, ועל סמך הנתונים הללו מציע הזדמנויות שיכולות לשפר את הביצועים. אם אתם מנהלים מעל 3 חודשים קמפיין פרסום בגוגל, מאוד מומלץ להיכנס למסך ההזדמנויות ולקבל רעיונות לשיפור.

מסך הזדמנויות גוגל אדוורדס

מסך הזדמנויות גוגל אדוורדס

למשל במסך ההזדמנויות לעיל ניתן לראות שהמערכת מציעה לנו לבצע שלושה שיפורים שיכולים לשדרג את הקמפיין שלנו: להוסיף הרחבת קישורים פנימיים למודעות בכדי להגדיל את נפח הגולשים באתר הבית של העסק, לבצע קמפיין רימרקטינג שמתמקד בגולשים שכבר ביקרו באתר האינטרנט ולשקול הוספת 87 מונחי חיפוש נוספים לסל מילות המפתח של הקמפיינים.

ממשק כלים של גוגל אדוורדס

ממשק כלי גוגל אדוורדס מציע מספר כלים אשר יכולים לשמש אותך למגוון רחב של פעולות לניהול ושיפור הקמפיינים. ניתן להיכנס לממשק הכלים על ידי לחיצה על כפתור הכלים המופיע ליד מסך ההזדמנויות.

כלי גוגל אדוורדס

כלי גוגל אדוורדס

הכלים המרכזיים שעליכם להכיר ולהשתמש לפרסום בגוגל הם:

כלי המרות

מציג לך מה מתרחש בעמוד הנחיתה לאחר שהגולשים מקליקים על מודעות הפרסום. בעזרת כלי זה ניתן לעקוב אחרי המרות הקמפיין ולקחת על פי זה מסקנות לשיפור הקמפיין או דפי הנחיתה.

Google Analytics

כלי חזק במיוחד אשר מציג מגוון רחב של נתונים על האתר והגולשים בו. בעזרת כלי זה תוכלו לערוך מבחנים רבים לבחינת העמידה ביעדים של הפרסום ותנועת הגולשים באתר האינטרנט.

כלי מתכנן מילות מפתח

הכלי מעניק רעיונות חדשים למילות מפתח, במקביל להצגת נתונים חשובים על מילות המפתח כגון נפח חיפושים ומחיר ממוצע לקליק. בעזרת כלי זה אתם יכולים להרכיב את סל מילות המפתח של הקמפיין.

כלי מתכנן הפרסום ברשת המדיה

כלי תכנון הפרסום ברשת המדיה עוזר לתכנן קמפיינים וויזואליים הנערכים ברשת המדיה של גוגל (יוטיוב, אתרים שותפי גוגל וכו'). תוכלו לקבל הצעת למילות מפתח, לאבחן תחומי עניין של אתרים, להגדיר מיקומים דמוגרפיים לפרסום ולייצר רשימות קהל רימרקטינג.

כלי תצוגה מקדימה ואבחון של מודעות

כלי זה מציג לכם סימולציה של הופעת מודעות הקמפיין בדפי תוצאות החיפוש של גוגל. בעזרת הכלי הזה תוכלו לראות איך מופיעות מודעות הקמפיין שלכם במנוע החיפוש של גוגל מבלי לצבור חשיפות מיותרות שיפגעו בניתוח הנתונים בהמשך.

By |2018-10-30T16:23:44+00:00אפריל 26th, 2017|פרסום בגוגל|