הוספת מילות מפתח שליליות לשיפור תוצאות הקמפיין בגוגל

  • הוספת מילות מפתח שליליות

הוספת מילות מפתח שליליות לקמפיין היא אחת הפעולות החשובות ביותר שמפרסם בגוגל אדס חייב לבצע באופן שוטף. מפרסמים רבים מתעלמים מהחשיבות של רשימת מילות מפתח שליליות לקמפיין פרסום בגוגל, ובעקבות כך, סובלים משיעורי המרה נמוכים.

בכדי שתוכלו למקסם טוב יותר את תקציב הפרסום של העסק בגוגל, אנו רוצים לשתף אתכם בדרך בה המומחים שלנו מוסיפים מילות מפתח שליליות לקמפיין פרסום ממומן בגוגל.

הוספת מילות מפתח שליליות היא אחת מאותן תכונות נפלאות במערכת גוגל אדס שרוב המפרסמים לא מנצלים עד תום בכדי לשפר את הביצועים של הפרסום בגוגל.

בנייה נכונה של רשימת מילות מפתח שליליות מצמצמת את ההוצאה על קליקים מיותרים, מובילה לשיעור הקלקות גבוה יותר, משפרת את יחס ההמרה ובסופו של דבר מייצרת למפרסם יותר המרות רלוונטיות מגוגל.

מהן מילות מפתח שליליות? וכיצד הן עובדות?

מילות מפתח שלילית הן למעשה כל מונח חיפוש, ביטוי או מילה שמגדירים לגוגל אדס למנוע הופעה של מודעות הפרסום בפני גולשים במנוע החיפוש של גוגל. בעזרתן המפרסם יכול לצמצם את החשיפה של המודעות בחיפושים שאינם רלוונטיים עבורו בגוגל.

בכדי להראות איך מילות מפתח שליליות פועלות בגוגל אדס, ניקח לדוגמה חנות מקוונת לבגדי נשים אשר הקימה לקראת החורף קמפיין פרסום ממומן בגוגל לשיווק קולקציה חדשה של מעילי נשים הנמכרים בצבעים שונים.

מילות המפתח של הקמפיין מתמקדות במונחי חיפוש שיש להם חיפושים רבים כגון "מעיל נשים", "מעילים לנשים" ו"מעיל לנשים". כאשר גולשת תקליד במנוע החיפוש של גוגל את המונחים "מעיל לנשים", "מעיל נשים שחור", "מעילים כחולים לנשים" וכו', היא תראה את המודעה של החנות שמעודדת אותה להיכנס לבחון את הקולקציה החדשה.

בו זמנית, המפרסם רוצה למנוע הופעה מיותרות בפני גולשות המחפשות מעילים לנשים בצבעים מסוימים שאינם נכללים בקולקציית המעילים החדשה, ובכך למנוע הקלקות מיותרות של גולשות המחפשות מעיל נשים בצבע שלא נמכר בחנות.

במקרה כזה, המפרסם צריך להוסיף לרשימת מילות המפתח השליליות את כל הצבעים שאינם נכללים בקולקציית המעילים החדשה.

למשל, אם בקולקציה החדשה אין מעילים בצבע אדום אז רשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין צריכה לכלול את המילים "אדום" ו"באדום". לאחר הוספת המילים הללו לרשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין, המודעות לא יופיעו יותר במונחי חיפוש הכוללים את המילים הללו כגון "מעיל אדום לנשים", "מעיל נשים באדום" וכו'.

בעקבות פעולה פשוטה זו המפרסם חסך חשיפה לא רלוונטית של מודעות הקמפיין והקלקות מיותרות שהיו מנצלות את תקציב הפרסום ומקטינות את שיעור ההמרה של הקמפיין.

הוספת מילות מפתח שליליות כבר בשלב הקמת הקמפיין

מומלץ ליצור רשימת מילות מפתח שליליות כבר בשלב הקמת הקמפיין, ביחד עם בניית רשימת מילות המפתח הרגילה של הקמפיין. כך תוכלו להימנע מחשיפות וקליקים מיותרים החל מהיום הראשון של הפרסום בגוגל.

קבלו עוד כמה נושאים שכדאי לחשוב עליהם בעת הקמת קמפיין פרסום ממומן בגוגל על ידי לחיצה כאן

מפרסמים רבים מוותרים על איתור מילות מפתח שליליות בעת הקמת הקמפיין מכיוון שזה אחד הדברים הקשים ביותר לעשות לפני שיש קמפיין פרסום פעיל.

הרי המפרסם לא בהכרח יכול לדעת את כל מונחי חיפוש שהוא לא רוצה להופיע בהם, אבל הוא כן יכול לצפות מראש חלק גדול ממילות המפתח השליליות כבר בשלב הקמת הקמפיין.

איתור מילות מפתח שליליות עם מתכנן מילות המפתח של גוגל

מתכנן מילות המפתח של גוגל לא רק מסייע למפרסמים לאתר מונחי חיפוש טובים לפרסום בגוגל, אלא, הוא גם יכול להיות כלי נהדר לאיתור מילות מפתח שליליות. כלי מתכנן המילים מציג עבור המפרסם את כל מונחי החיפוש הרלוונטיים למילות מפתח הקמפיין, כולל מונחי חיפוש שיכול להיות שיצטרכו להיכלל ברשימת מילות המפתח של הקמפיין.

לאחר שבחרתם את מילות המפתח של הקמפיין, היכנסו לכלי מתכנן המילים של גוגל והקלידו את כל מילות המפתח של הקמפיין לתיבת החיפוש כפי שניתן לראות בתמונה הבאה.

איתור מונחי חיפוש שליליים עם מתכנן מילות המפתח של גוגל

איתור מונחי חיפוש שליליים עם מתכנן מילות המפתח של גוגל

מתכנן המילים יציג עבורכם מגוון רחב של מונחי חיפוש רלוונטיים למילות המפתח של הקמפיין. עברו על כל מונחי החיפוש ובחנו האם ישנם מונחי חיפוש, ביטויים או מילים שעלולים להוביל לקליקים מיותרים.

הגדרת מונחי חיפוש שליליים בקמפיין

הגדרת מונחי חיפוש שליליים בקמפיין

ניתן לראות בדוגמה לעיל, שקבלן שיפוצים שרוצה להפעיל קמפיין לשיפוץ דירה צריך להוסיף לרשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין את המילים "תקציב", "לבד" ו"הסכם".

זאת מכיוון שאלו מונחי חיפוש שאינם מעידים על גולשים המחפשים בגוגל קבלן שיפוצים לשיפוץ דירה. בנוסף, הקבלן יכול גם לשקול להוסיף את המילה "בזול", במידה והוא מעדיף לפרסם לפרויקטים גדולים יותר.

איתור מילות מפתח שליליות דרך הצעות לחיפושים בגוגל

דרך נוספת אפקטיבית ופשוטה לאתר מילות מפתח שליליות לקמפיין היא על ידי בדיקת הצעות לחיפושים במנוע החיפוש של גוגל.
מנוע החיפוש של גוגל מציע בדרכים שונות לגולשים עוד מונחי חיפוש רלוונטיים, מה שיכול לתת למפרסמים רעיונות נוספים למילות מפתח שליליות.

כאשר תקלידו בשורת החיפוש בגוגל את מילת מפתח של הקמפיין תקבלו הצעות לחיפושים נוספים בגוגל. אלו למעשה חיפושים רלוונטיים שגולשים חיפשו בעבר.

מונחי חיפוש שלילים באמצעות השלמה אוטומטית בגוגל

מונחי חיפוש שלילים באמצעות השלמה אוטומטית בגוגל

או לחילופין, אתם יכולים לגלגל לתחתית עמוד דף התוצאות בגוגל ולראות את ההצעות לחיפושים קשורים של גוגל.

רעיונות למונחי חיפוש שליליים באמצעות חיפושים קשורים

רעיונות למונחי חיפוש שליליים באמצעות חיפושים קשורים

קחו בחשבון שיכול מאוד להיות שמונחי החיפוש הללו לא יופיעו במתכנן מילות המפתח מכיוון שמתכנן מילות המפתח לרוב מתבסס על פעילות מהשבוע האחרון בלבד. אז רצוי לבצע את הבדיקה הידנית הזאת.

רשימת מילות מפתח שליליות במחשבה תחילה

זיהיתם מונח חיפוש, ביטוי או מילה כמילת מפתח שלילית? מילות המפתח השליליות הללו לרוב מבטאות קהל גולשים גדול יותר ממה שנראה לעין.
חשבו האם ישנם מונחי חיפוש נוספים, הנגררים ממונחי החיפוש שכבר איתרם, שיכולים להוביל לקליקים מיותרים בעתיד.

לדוגמה, בקמפיין שיפוץ הדירה של הקבלן שכבר הזכרנו אפשר להניח שגולשים המחפשים את מונח החיפוש "הסכם שיפוץ דירה" יכולים לחפש בגוגל גם את מונח החיפוש "חוזה שיפוץ דירה", אז מומלץ לכלול גם את המילה "חוזה" ברשימת מילות המפתח השליליות. גולש שמחפש בגוגל "שיפוץ דירה לבד" יכול לחפש גם "שיפוץ דירה הנחיות" וכן הלאה.

הוספת מילות מפתח שליליות במהלך ניהול הקמפיין

ציינו כבר שיש סיכוי מאוד נמוך שמפרסם יצליח לאתר מראש את כל מונחי החיפוש שאינם רלוונטיים לקמפיין, ולכן, חשוב להמשיך ולהוסיף מילות מפתח שליליות באופן שוטף גם במהלך ניהול קמפיין הפרסום.

במערכת גוגל אדס יש דוח מיוחד המציג למפרסם את כל מונחי החיפוש שהובילו להקלקות בקמפיין. דוח זה נבנה במטרה להציג למפרסמים שקיפות מלאה לגבי ההתאמה של מונחי החיפוש שהובילו להקלקות לבין מילות המפתח של הקמפיין.

מכיוון שניתן לראות את כל מונחי החיפוש שהובילו להקלקות, כולל מונחי החיפוש שאנו לא רוצים שיובילו להקלקות, דוח זה מצוין לאיתור מילות מפתח שליליות חדשות.

הדוח נמצא במסך מילות המפתח של הקמפיין, לצד כרטיסיית רשימת מילות המפתח השליליות של הקמפיין.

כרטיסיית מונחי חיפוש במנהל הקמפיינים של גוגל

כרטיסיית מונחי חיפוש במנהל הקמפיינים של גוגל

לחיצה על מונחי חיפוש תוביל אתכם לדוח מונחי החיפוש של גוגל אשר נראה כך:

דוח מונחי חיפוש בקמפיין גוגל

דוח מונחי חיפוש בקמפיין גוגל

מומחים בפרסום בגוגל משתמשים בדוח הנ"ל לאיתור והוספת מילות מפתח שליליות חדשות. כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לדוח מונחי החיפוש, וברגע שאיתרתם מונח חיפוש שאינו רלוונטי, לסמן אותו ולהוסיף אותו לרשימת מילות המפתח של הקמפיין על ידי לחיצה בסרגל הכלים הכחול שיקפוץ לכם.

לדוגמה, נניח קבלן פרגולות ודקים שעובד רק באזור ירושלים.
הוא נכנס לדוח מונחי החיפוש של גוגל ומבחין שבשבוע האחרון הוא קיבל הקלקה מגולש שהקליד בגוגל "בניית פרגולה בראש העין" והקלקה מגולש שהקליד "פרגולות עץ אשדוד". המפרסם רוצה לקבל פניות רק מאזור ירושלים.

על המפרסם בשלב זה לסמן את שני מונחי החיפוש הללו, כפי שניתן לראות בתמונה הבאה:

אי הכללת מונחי חיפוש בקמפיין

אי הכללת מונחי חיפוש בקמפיין

מערכת גוגל אדס ישר תקפיץ לו סרגל כלים כחול שבו קיימת האפשרות להוסיף את מונחי החיפוש הללו כמילות מפתח שליליות לקמפיין. לחיצה על הוספת כמילת מפתח שלילית תוביל אתכם לחלון הבא:

הוספת מילות מפתח שליליות ברמת קבוצת מודעות

הוספת מילות מפתח שליליות ברמת קבוצת מודעות

במסך זה תוכלו לבחור להוסיף את המונח כמילת מפתח שלילית ברמת קבוצת המודעות, קמפיין או חשבון אדוורדס (רשימת מילות מפתח שליליות). שימו לב שאתם מוסיפים את המונח לרשימה המתאימה על פי צרכי מערך המודעות של הקמפיין בכדי לא ליצור סתירה בין קבוצות מודעות או קמפיינים.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו בשלב זה הוא, שברירת המחדל של גוגל אדס היא להוסיף את מונח החיפוש במיקוד התאמה מדויקת. מיקוד התאמה מדויקת ימנע מהמודעות להופיע רק במידה וגולשים הקלידו את המונח חיפוש במדויק ללא שינויים.

כך שבדוגמה לעיל המודעות פרסום עדיין יופיעו אם מישהו יקליד "בניית פרגולה ראש העין", "פרגולות מעץ באשדוד" וכו'.

רוב המומחים בגוגל ממליצים להוסיף את מילות המפתח בהתאמה רחבה ובצמצום מונחי החיפוש לביטויים הקצרים ביותר עם המכנה המשותף הגדול ביותר. הוספת מילות מפתח שליליות בצורה הזאת תבטיח שבפעולה אחת אתם מבטלים מונחי חיפוש לא רלוונטיים נוספים בעתיד.

לדוגמה, במקום להוסיף את מונח החיפוש "בניית פרגולה בראש העין" בהתאמה מדויקת רצוי לשנות את המונח חיפוש לביטוי הקצר והמשותף ביותר לקהל הגולשים הלא רצוי, גולשים שמחפשים בניית פרגולה בראש העין, שהוא "בראש העין" (ואפשר אחר כך גם להוסיף לרשימת מילות המפתח השליליות את הביטוי "ראש העין").

הוספת מילות מפתח שליליות ברמת קמפיין

הוספת מילות מפתח שליליות ברמת קמפיין

להשלמת התהליך והכנסת המונח לרשימת מילות המפתח – רק נשאר ללחוץ על "שמירה".

המשיכו לעקוב אחר דוח מונחי החיפוש באופן שוטף ולהוסיף מילות מפתח שליליות. בהתחלה תדרשו לבצע את הפעולה הזאת על בסיס יומי, עם הזמן, כשתגיעו לנקודה שבה רוב הקליקים בקמפיין הם ממונחי חיפוש רלוונטיים, תוכלו לעבור לבדיקה פעם בשבוע.

לאחר מספר חודשים אתם כבר תראו שמונחי החיפוש הלא רלוונטיים מצטמצמים (ואולי אף לא מופיעים יותר), מה שיגדיל את שיעור הקליקים ויחסי המרות גדולים יותר.

By |2018-09-25T10:11:40+00:00ספטמבר 15th, 2018|פרסום בגוגל|