בניית דף נחיתה בגוגל שמשיג המרה מקסימלית היא לא מטלה פשוטה. יכול מאוד להיות שקמפיין פרסום ממומן בגוגל לא משיג תוצאות טובות בגלל שדף הנחיתה שלו אינו מצליח להמיר את המבקרים בדף. במיוחד בשביל כך ריכזנו עבורכם מספר פעולות פשוטות לשיפור המרה של דפי נחיתה בגוגל.

הרעיון של דפי נחיתה ייעודיים לפרסום בגוגל נוצר במטרה להעניק לעסקים פתרון חלופי לשימוש באתר העסקי בתור דף הנחיתה של הקמפיין. במקום להשתמש באתר העסקי, שאינו בהכרח בנוי רק עבור פרסום בגוגל, העסק יכול ליצור דף נחיתה ייעודי הנבנה במיוחד למטרת הפרסום של העסק בגוגל.

דף הנחיתה הייעודי מציג למבקרים המגיעים דרך הפרסום הממומן בגוגל רק את המידע הרלוונטי למוצר/שירות המפורסם בגוגל ומעודד אותם להשלים את פעולת המרה הרצויה. כך ניתן להגדיל את הסיכויים שיותר גולשים ישלימו המרה, מה שגם מגדיל את התמורה שהעסק מקבל מהפרסום בגוגל.

אך בניית דף נחיתה ייעודי אינה בהכרח מבטיחה מקסימום המרות מהפרסום בגוגל. במידה ואתם רוצים לבנות דף נחיתה ייעודי לקמפיין פרסום ממומן בגוגל, או שדף הנחיתה הקיים של הקמפיין אינו מצליח להמיר מספיק מבקרים, יש לנו מספר פעולות פשוטות שכדאי להכיר שיכולות לשפר את יכולת ההמרה של דפי נחיתה בגוגל:

1. צמצום תכנים בדף הנחיתה

רוב הגולשים לוקחים החלטה תוך פחות מ-10 שניות האם להישאר בדף נחיתה או לחזור חזרה למנוע החיפוש של גוגל. כך שלדף נחיתה יש רק מספר שניות ספורות לשכנע את הגולשים להישאר ולגלות עוד על העסק, ובתקווה גם להשלים פעולת המרה.

אחת הפעולות הפשוטות ביותר לשכנע גולשים להישאר בדף הנחיתה היא על ידי צמצום תכנים בדף. כשגולש מבחין, בשניות הראשונות לאחר שהוא נוחת בדף, שהוא לא צריך להשקיע יותר מדי זמן בכדי לעבור על כל התכנים בדף הנחיתה, גדלים הסיכויים שהוא יחליט להישאר בדף, לגלות עוד על העסק ולהשלים המרה.

2. שיפור הקריאה לפעולה

דף נחיתה תקין לפרסום בגוגל תמיד כולל קריאה לפעולה המיידעת את הגולש מהי פעולת ההמרה שרוצים שהוא ישלים בדף הנחיתה. בין אם הפעולה היא קניית מוצר או בין אם היא השארת פרטים, הקריאה לפעולה צריכה להיות ברורה ובולטת.

סיבה נפוצה שדף נחיתה לא מצליח לייצר מספיק המרות היא, קריאה חלשה לפעולה. מומלץ לבחון מחדש את הקריאה לפעולה בדף הנחיתה ולוודא שהיא מספיק טובה לתפוס את תשומת הלב של המבקרים בדף ולעודד אותם להשלים את פעולת ההמרה.

קריאה לפעולה בעמוד הנחיתה

קריאה לפעולה בעמוד הנחיתה

3. הדגשת התרומה ללקוח

כל גולש שהקליק על מודעות הפרסום בגוגל רוצה לקבל מידע נוסף על הצעת העסק ולהבין כיצד היא יכולה לתרום לו. ככל שדף הנחיתה עושה עבודה טובה יותר בהדגשת התרומה שמעניק המוצר/שירות של העסק ללקוח, אז כך גדלים הסיכויים שהוא יצליח לייצר יותר המרות.

יש לעשות מאמצים להדגיש כמה שניתן בדף הנחיתה את התרומה שמעניק העסק ללקוחות שלו, הן מהפן העיצובי של דף הנחיתה (למשל הדגשת היתרונות בכותרות גדולות) והן בתוכן הדף (למשל הסבר מפורט על היתרונות של העסק על המתחרים).

הדגשת היתרונות ללקוח באתר העסק

הדגשת היתרונות ללקוח באתר העסק

4. יצירת דחיפות להשלמת המרה

מחקרים רבים מצאו שגולשים בגוגל בעלי סיכויים גבוהים יותר להשלים המרה ככל שדף הנחיתה מצליח ליצור אצלם הרגשה של דחיפות להשלים את ההמרה כמה שיותר מוקדם. כך שמומלץ ליצור הרגשת דחיפות בקרב המבקרים בדף להשלים את פעולת ההמרה כבר בביקור בראשון שלהם.

לדוגמה, דף נחיתה של קורס יכול לציין למבקרים בדף ש"נשארו מקומות בודדים לקורס הקרוב. מומלץ לשריין מקום בהקדם האפשרי" על מנת ליצור הרגשת דחיפות בקרב הגולשים להשאיר פרטים בטופס צור הקשר.

5. חיזוק הרגשת הביטחון בקרב הגולשים

אחת הסיבות המרכזיות לכך שמבקרים בדף נחיתה בוחרים לא להשלים המרה היא בגלל שהם לא בוטחים מספיק בעסק. זה יכול להיות בגלל שהם לא מכירים מספיק את העסק, לא בטוחים שהעסק יכבד את העסקה שלהם, לא בטוחים שהם יקבלו את איכות המוצר/שירות שמובטח בדף הנחיתה וכו'.

כדאי לשקול לבצע פעולות פשוטות לחיזוק הרגשת הביטחון של המבקרים בדף כגון הצגת המלצות מלקוחות, הצגת פרויקטים קודמים של העסק, הוספת סממני אמינות, אחסון הדף בכתובת דומיין מאובטח וכו'.

הצגת המלצות לקוחות בעמוד הנחיתה

הצגת המלצות לקוחות בעמוד הנחיתה

6. העברת פעולת ההמרה לראש הדף

סיבה נוספת לכך שמבקרים בדף נחיתה לא משלימים המרה היא בגלל שהם לא מבחינים כיצד הם יכולים לבצע את פעולת ההמרה בדף. בדרך כלל זה בגלל שהאלמנט בדף שדרכו הם יכולים להשלים המרה (טופס צור קשר, כפתור חיוג מהנייד, כפתור קנייה וכו') מופיע בתחתית הדף והם מפספסים אותו.

בעקבות כך, מומחים רבים ממליצים להעביר את פעולת ההמרה לראש הדף. ניתן בפעולה פשוטה זאת להגדיל את החשיפה של אלמנט ההמרה לגולשים, מה שמקל עליהם באיתור פעולת ההמרה בדף הנחיתה.

קריאה לפעולה בראש האתר

קריאה לפעולה בראש האתר

7. פישוט פעולת ההמרה בדף הנחיתה

עוד פעולה פשוטה שיכולה להקל על מבקרים בדף להשלים המרה היא, פישוט פעולת ההמרה עצמה. ככל שהמבקרים בדף צריכים להשקיע יותר זמן בכדי להשלים המרה, כך גדלים הסיכויים שהם יחליטו לנטוש את הדף באמצע השלמת פעולת ההמרה.

לדוגמה, במקום לכלול בדף הנחיתה טופס צור קשר המכיל 4 שדות למילוי (שם הלקוח, טלפון נייד, דואר אלקטרוני, סיבת הפנייה), ניתן להקל על השלמת פעולת השארת פרטים בדף על ידי צמצום השדות הדרושות למילוי בטופס צור הקשר רק ל-2 שדות (שם הלקוח, טלפון נייד).

טופס יצירת קשר פשוט וממיר

טופס יצירת קשר פשוט וממיר

8. הוספת צ'אט רובוטי

צ'אט רובוטי הוא צ'אט אוטומטי שניתן להוסיף לדף נחיתה שמטרתו לדמות שיחה מול נציג וירטואלי המעודד את המבקרים בדף להשאיר פרטים ליצירת קשר או מעניק להם מענה על שאלות נפוצות. הצ'אט קופץ לגולשים ברגע שהם נוחתים בדף הנחיתה באופן שמושך תשומת לב.

צ'אט רובוטי נמצא כפונקציה שיכולה לסייע רבות לדף נחיתה לייצר יותר לידים, להשלים יותר מכירות ולשפר את חווית הגלישה של המבקרים בדף. כך שמומלץ לשקול להוסיף צ'אט רובוטי לדף הנחיתה בגוגל.

צ'ט רובוטי לאתר

צ'ט רובוטי לאתר

9. התאמת תוכן האתר למודעות הפרסום בגוגל

גולשים מצפים כיום להגיע לדף נחיתה ייעודי התואם בתוכן שלו למודעות הפרסום של המפרסם בגוגל. במידה ויש חוסר התאמה משמעותי בין תוכן מודעות הפרסום בגוגל לבין תוכן דף הנחיתה, הגולשים עלולים להתבלבל ולחשוב שהם הגיעו למקום הלא נכון.

בכדי למקסם את יכולת ההמרה של דף הנחיתה, חשוב שתוכן דף הנחיתה יהיה תואם כמה שיותר למלל מודעות הפרסום בגוגל. זה כולל התמקדות רק במוצר/שירות המקודם בגוגל, שימוש במילות מפתח דומות וקריאה לפעולה אחת במודעות הפרסום ובדף הנחיתה.

10. הקטנת גודל קבצים של תמונות בדף הנחיתה

אחד המשתנים המשפיעים ביותר על יכולות המרה של דף נחיתה הוא, זמן הטעינה של הדף. ככל שזמן הטעינה ארוך יותר, כך גדל אחוז הנטישה מהדף, מה שמקטין את יכולות ההמרה של דף הנחיתה.

קבצי תמונות כבדים בדף נחיתה היא אחת הסיבות הנפוצות לזמן טעינה ארוך, מכיוון שלדף נחיתה עם קבצים כבדים לוקח יותר זמן להיטען. אז פעולה פשוטה שניתן לעשות בקלות בכדי לקצר את זמן הטעינה של דף הנחיתה, ובכך לשפר את יכולת ההמרה של דף הנחיתה, היא הקטנת גודל הקבצים של התמונות בדף הנחיתה.

ניתן להתקין במערכת דף הנחיתה תוספים המקטינים את גודל קבצי התמונות באתר מבלי לפגוע באיכות התמונה או להוריד את התמונות שבאתר, להקטין אותן ולהעלות אותן מחדש.