שיפור המרה של דף נחיתה בגוגל ב-6 שלבים פשוטים

  • דף נחיתה בגוגל

מנהלים קמפיין פרסום בגוגל שמשיג חשיפה גדולה ושיעור קליקים גבוה אך בכל זאת אינכם מייצרים מספיק לידים מגוגל? ככל הנראה הבעיה נובעת מדף נחיתה של הקמפיין. אתם מפספסים לידים רבים בגלל שלא עשיתם את כל מה שניתן בכדי למקסם את יחס ההמרה של דף הנחיתה. עבדו לפי השלבים באים לשיפור המרה של דף נחיתה בגוגל ותתחילו לקבל יותר פניות.

הצלחה של עסק עם פרסום ממומן בגוגל תלוי רבות בשיעור יחס ההמרה של דף הנחיתה שאליו עוברים הגולשים כאשר הם לוחצים על מודעות הפרסום. דף נחיתה עם יחס המרה גבוה, קרי עד כמה טוב הדף הופך מבקרים לפניות בפועל, מבטיח למפרסם שההשקעה בפרסום בגוגל תניב פירות.

כאשר דף הנחיתה לוקה ביכולת שלו להמיר תנועה של גולשים לפניות ומכירה – המפרסם מפסיד כסף! הוא משלם על קליקים מבלי ליהנות מהמכירות הנלוות לכך. האם זיהיתם מצב שבו כמות הלידים (פניות טלפוניות ו/או השארת פרטים) נמוכה משמעותית מכמות הקליקים המדווחים במערכת גוגל אדוורדס? הגיע הזמן לעשות משהו בנידון. הפעולות הפשוטות הבאות ישפרו את יחס ההמרה של דף הנחיתה ויובילו ליותר פניות לעסק:

שלב ראשון: מתאימים את דף הנחיתה למובייל

טלפונים חכמים הם כיום כלי החיפוש הראשון עבור מרבית הצרכנים בגוגל. לא במקרה מעל מחצית מהחיפושים במנוע החיפוש של גוגל מתבצעים דרך ניידים, מגמה שצפויה להתחזק בשנים הקרובות. פרסום בגוגל למובייל עובר לקדמת הבמה, ובעקבות כך, מפרסמים בגוגל צריכים לתת דגש רב יותר על התאמה של הקמפיין למובייל בניהול הפרסום באדוורדס וכמובן גם בדף הנחיתה.

במידה ודף הנחיתה של הקמפיין אינו מותאם כהלכה למובייל אתם תחוו אחוזי נטישה גדולים של גולשים מהדף. אז הדבר הראשון שיש לעשות הוא לעצב מחדש את דף הנחיתה של הקמפיין בכדי שהוא יתאים לגלישה בסלולר.

בחנו מחדש את מבנה דף הנחיתה ואיכות חווית הגולש במובייל, צמצמו כותרות ארוכות מדי שלא מוצגות בצורה חלקה במובייל, הקלו על הגולשים בהשארת פרטים וביצירת קשר טלפוני דרך המובייל, הדגישו את המידע הנחוץ לגולש בתצוגת המובייל, תקנו באגים של דף הנחיתה בגלישה דרך המובייל ומקדו את תשומת הלב של הגולשים במובייל לפעולה הרצויה בדף הנחיתה.

דוגמאות לדפי נחיתה

דוגמאות לדפי נחיתה

שלב שני: מקצרים את זמן הטעינה של דף הנחיתה

זמן טעינה של דף נחיתה הוא אחד המשתנים המשפיעים ביותר על יכולת ההמרה שלו. מחקרים שביצעה גוגל מעידים על כך שגולשים לא מחכים יותר מ-7 שניות לטעינה של דף, כאשר כמחצית מהגולשים נוטשים דף נחיתה כבר לאחר 3 שניות של טעינה. יתרה על כך, כל שניה שעוברת בטעינה של דף נחיתה מרגע הלחיצה על מודעה מגדילה את הסיכויים לנטישה של גולש ב-20%, ולכן עליך לפעול לקצר כמה שניתן את זמן הטעינה של דף הנחיתה.

מומלץ בשלב זה לבחון את מהירות הטעינה של דף הנחיתה על ידי כלי בדיקה חינמי שמציעה גוגל למפרסמים הנקרא Page Speed Insights. כלי זה מעניק לכל דף נחיתה ציון מ-0 עד 100 בהתאם למהירות הטעינה של האתר. מפרסמים צריכים לשאוף לציון הגבוה ביותר, כאשר המלצת גוגל היא לציון של לפחות 80 בכדי להבטיח נטישה מינימלית של גולשים.

בדיקת מהירות אתר

בדיקת מהירות אתר

דף הנחיתה של הקמפיין קיבל ציון אופטימיזציה נמוך מגוגל? אתם מקבלים באותו דוח ממצאים מספר המלצות מגוגל כיצד לשפר את זמני הטעינה של האתר.

אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה לאתר

התייחסו להמלצות הללו בכובד ראש. טפלו בבעיות בהקדם או פנו למומחה בניית אתרים שיטפל בנושא עבורכם. לאחר שטיפלתם בנקודות הבעייתיות, בדקו שוב את ציון זמני הטעינה של האתר.

שיפור זמני טעינת אתר

שיפור זמני טעינת אתר

שלב שלישי: מסירים תוכן לא רלוונטי מדף הנחיתה

טעות נפוצה בקרב דפי נחיתה בגוגל היא השימוש הנרחב בתוכן שאינו רלוונטי למטרת ההמרה של דף הנחיתה. חשוב שתזכרו שדף נחיתה ייעודי נבנה לשם מטרה אחת – עידוד הגולש לבצע פעולה ספציפית מסוימת כגון השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, התקשרות לעסק וכו'.

דף הנחיתה אינו שם בכדי לפרט בצורה מעמיקה על פעילות העסק ושאר המוצרים והשירותים שהעסק מעניק ללקוחות, בשביל דברים כאלו יש אתרי אינטרנט עסקיים. אז השלב הבא שיש לעשות בכדי לשפר את יחס ההמרה של דף הנחיתה הוא להסיר תכנים שאינם רלוונטיים למטרה המרכזית של דף הנחיתה.

כמובן שחשוב לפרט בקצרה על העסק על מנת להציג ללקוח מכלול מקיף ולשדר אמינות בדף הנחיתה, אך תכנים שכאלו צריכים להוות לכל היותר עד 20% מהתוכן בדף הנחיתה. הקפידו שמרבית התוכן בדף הנחיתה יהיה רלוונטי רק למוצר או לשירות הספציפי שאתם מנסים למכור, הסירו מילות מפתח לא רלוונטיות שיכולות לפגוע בציון איכות המודעות של הקמפיין, מחקו תמונות מסיחות דעת והסירו כל פריט שיכול להזיק לדף להשיג את מטרתו הראשית.

שלב רביעי: מגבירים את אמינות העסק בדף הנחיתה

שידור אמינות, אותנטיות וביטחון ברכישה הם משתנים חשובים ביחס ההמרה של דף נחיתה. צרכנים נוטים לבצע יותר עסקאות עם עסקים המשדרים אמינות ויושר, הגולשים בגוגל לא שונים במקרה זה. לכן, אם ברצונך להשיג יותר פניות מדף הנחיתה חשוב בשלב זה להוסיף לדף מספר פריטים המשדרים ללקוחות הפוטנציאליים אמינות של עסק ואת הביטחון להמשיך בתהליך הפניה.

דרכים אפקטיביות להגביר אמינות בדף הנחיתה הן למשל הוספת סימני אמינות כגון אמון הציבור, פירוט של לקוחות קיימים, הוספת סרטונים להמחשה של מוצר, הצגת דף פייסבוק עם כמות עוקבים גדולה, שילוב המלצות של לקוחות קודמים, הכנסת שטף ביקורות של גולשים בפייסבוק ועוד.

תו אמון הציבור ליצירת אמון בקרב הגולשים

תו אמון הציבור ליצירת אמון בקרב הגולשים

הגברת האמינות יכולה להתבצע במגוון דרכים. כל מידע שלפי דעתכם יכול לשדר ללקוח הפוטנציאלי אמינות, החל מתמונות להמחשה של מוצר ועד להבטחת אחריות רכישה, צריך להילקח בחשבון בעת שלב הגברת האמינות בדף הנחיתה. נסו גם לברר מול הלקוחות של העסק מה יכול לעזור להם להרגיש ביטחון בפניה לעסק.

שלב חמישי: מדגישים את הנקודות החשובות ביותר בדף הנחיתה

מכיוון שברוב המקרים לדף הנחיתה יש רק כמה שניות בכדי לתפוס את תשומת הלב של הגולש, נצטרך בשלב זה לעבור על דף הנחיתה ולהדגיש את הנקודות החשובות ביותר לעידוד ביצוע הפעולה הרצויה. מחקרים בגוגל מראים שהדגשה של המידע החיוני ביותר בדף הנחיתה יכול להכפיל את יחס המרה.

הבלטת יתרונות מרכזיים בדף הנחיתה

הבלטת יתרונות מרכזיים בדף הנחיתה

רוב הגולשים לא ייקחו את הזמן שלהם לגלוש בדף הנחיתה ולעבור על כלל התוכן. הגולש שמקליק על מודעת פרסום בגוגל צריך לנחות בדף אשר עוזר לו להשלים את פעולה הנדרשת במהרה. עקב כך, חשוב להדגיש בפני הגולשים את המידע הנחוץ ביותר עבורם בכדי לקחת החלטה לגבי פעולה.

שלב שישי: משפרים את נראות טופס צור קשר וכפתור התקשרות בדף הנחיתה

הקמתם קמפיין פרסום מצליח בגוגל ושיפרתם את דף הנחיתה לפי השלבים הקודמים: התאמתם את דף הנחיתה למובייל, צמצמתם את זמן הטעינה של הדף, הסרתם תוכן לא רלוונטי, הגברתם את אמינות העסק בדף והדגשתם את המידע החיוני ביותר. אך כל השלבים שהשקעתם עד כה בשדרוג יחס ההמרה של דף הנחיתה אינם יביאו לתוצאות אם הגולשים לא יודעים כיצד ליצור קשר עם העסק.

השלב האחרון שמשלים שיפור המרה של דף נחיתה בגוגל הוא לדאוג לכך שהגולשים יוכלו בכל שלב שהם רוצים ליצור קשר עם העסק. יש לבנות את דף הנחיתה כך שטופס צור הקשר, כפתור ההתקשרות מהנייד וכפתור הקנייה יהיו גלויים, ברורים וקלים לניווט בתוך הדף (הן בנייד והן במובייל).

הנעה לפעולה בדף הנחיתה

הנעה לפעולה בדף הנחיתה

למשל רצוי לוודא שבמובייל טופס צור הקשר וכפתור ההתקשרות מופיעים מספיק גבוה בדף בכדי שהגולשים לא יצטרכו לגלגל מטה בכדי לבצע פעולה, מומלץ להוסיף צ'אט חי או כפתור התקשרות הנודד עם הגולש וכו'. כך תוכלו להבטיח שהמאמצים שהפעלתם על שיפור ההמרה בדף הנחיתה יובילו בסופו של דבר ליותר לידים ומכירות.

לחצני שיחה וצור קשר במובייל

לחצני שיחה וצור קשר במובייל

קמפיין פרסום בגוגל הפסיק לייצר פניות אך הבעיה אינה בדף הנחיתה? בואו לגלות טיפים נוספים

By |2018-05-26T22:07:49+00:00אפריל 10th, 2018|פרסום בגוגל|