הצלחה של פרסום בגוגל לחנות מקוונת באינטרנט תלויה רבות ביכולת של המפרסם לייצר תנועה מקסימלית לאתר החנות בתקציב פרסום נתון. גוגל שופינג הנו פיצ'ר רב עוצמה של מערכת גוגל אדוורדס אשר מאפשר למפרסמים המוכרים מוצרים באינטרנט להציב בגוגל מודעות מוצרים עם תמונות ופרטים נוספים. מהיום מפרסמים בישראל יכולים להשתמש בגוגל שופינג בכדי להגדיל את מכירות העסק. עכשיו תורך?

התפרסם לאחרונה ששירות גוגל שופינג, אחרי שהושק מזמן במדינות רבות וכבר פועל מספר שנים בארצות הברית, מגיע בחודש מאי 2018 סוף סוף לישראל. בקרוב גם מפרסמים בישראל יוכלו להשתמש בפיצ'ר רב העוצמה של גוגל לשיווק מוצרים באינטרנט אשר הוכח כאפקטיבי ביותר בפרסום בגוגל.

כניסת גוגל שופינג לישראל מהווה קפיצת מדרגה ביכולות של המפרסמים הישראלים המוכרים מוצרים דרך האינטרנט לפרסם את מוצריהם בקרב קהל הגולשים בגוגל. אין ספק שנוף הפרסום בגוגל לעסקים בישראל הולך להשתנות בעקבות שירות גוגל שופינג, מה שידרוש מעסקים רבים לבצע בהתאם את השינויים הנדרשים בניהול הפרסום בגוגל.

מה זה גוגל שופינג?

גוגל שופינג הוא שירות עבור הגולשים במנוע החיפוש של גוגל דרכו הם יכולים לחפש מוצרים ולהשוות בין מחירים של מוצרים. המוצרים מופיעים כמודעות תמונות בדף תוצאות החיפוש בגוגל (מעל או לצד תוצאות החיפוש הממומנות והאורגניות) ובשטף המוצרים באזור גוגל שופינג במנוע החיפוש של גוגל.

לדוגמה, אם גולש מקליד בגוגל את המונח "מעיל שחור לגבר" הוא יכול לקבל בדף תוצאות החיפוש מודעות מוצרים מגוגל שופינג של מעילים שחורים לגבר.

מוצרים בתצוגת גוגל שופינג

מוצרים בתצוגת גוגל שופינג

מבחינת העסקים המפרסמים בגוגל, גוגל שופינג הוא למעשה פיצ'ר נוסף שמציעה מערכת גוגל אדוורדס להחלפת מודעות הטקסט הרגילות במודעות מוצרים מושכות המציגות תמונה של המוצר ופרטים נוספים. ניתן לפרסם מוצרים בגוגל שופינג עם מודעת פרסום המציגה מוצר אחד (למשל מעיל מדגם ספציפי) או עם מודעת פרסום קטלוג המאגדת בתוכה מספר מוצרים קשורים (למשל כמה מעילים לגבר).

השירות מאפשר לעסקים המוכרים מוצרים דרך האינטרנט לקדם את מלאי המוצרים שלהם לגולשים בגוגל, למשוך יותר לקוחות לחנות המקוונת ובסופו של דבר להגדיל את ההכנסות.

התשלום של מפרסם לגוגל על מודעות גוגל שופינג הנו בדיוק כמו התשלום על מודעות טקסט – משלמים רק בגין הקלקות גולשים על המודעות ברשת החיפוש והמדיה. העלות לקליק נקבעת לפי מכירה פומבית המתבצעת על ידי גוגל אדוורדס כמו בפורמט הרגיל של פרסום בגוגל. תקציב פרסום יומי ועלות מקסימלית לקליק יוגדרו כמו בכל קמפיין פרסום עסקים אחר באדוורדס.

איך גוגל שופינג עובד?

פרסום בגוגל שופינג פועל על ידי שילוב של שתי מערכות: מערכת גוגל אדוורדס ומערכת מרכז הסוחרים של גוגל (Google Merchant Center). תדרשו לקשר את חשבון האדוורדס הקיים של העסק למרכז הסוחרים של גוגל על מנת להתחיל לפרסם דרך גוגל שופינג.

גוגל אדוורדס הנה עדיין המערכת המרכזית שדרכה מנהלים קמפיין פרסום בגוגל שופינג. דרכה מגדירים תקציב פרסום, הצעות מחיר לקליק ועוקבים אחר ביצועי הקמפיין. אך בשונה מקמפיין פרסום רגיל ברשת החיפוש של גוגל, אין צורך להגדיר מילות מפתח ולבנות מודעות דרך אדוורדס, גוגל מפרסמת במילות המפתח הרלוונטיות ובונה את מודעות המוצרים בצורה אוטומטית על סמך נתונים המוגדרים במערכת מרכז הסוחרים של גוגל.

אילו עסקים יכולים להשתמש בשירות גוגל שופינג?

גוגל שופינג זמין אך ורק עבור חנויות מקוונות המוכרות מוצרים עם אופציית תשלום ישירה דרך האתר.

חנויות מקוונות המוכרות מוצרים על ידי הזמנה טלפונית, עסקים המפרסמים שירותים בגוגל ובעלי מקצוע אינם רשאים להשתמש בגוגל שופינג.

מדוע כדאי להתחיל ולהשתמש בגוגל שופינג?

שרות גוגל שופינג פועל כבר מספר שנים בארה"ב ובמדינות אחרות. מאז השקת השירות בשנת 2010 הוא עבר מספר שדרוגים, כמו למשל הגדלת מודעות המוצרים והצבתן מעל תוצאות החיפוש האורגניות, שהפכו אותו לשירות המרכזי לשיווק מוצרים בגוגל (קרוב למחצית מהקליקים בגוגל ארה"ב הם ממודעות גוגל שופינג).

הפעלת פיצ'ר גוגל שופינג מהווה עבורך אפשרות לשדרג את תוצאות הפרסום של העסק בגוגל. הפיצ'ר תורם לקמפיין פרסום מוצרים בגוגל במספר דרכים:

יותר כניסות לאתר מפרסום בגוגל

אין זה מקרה שמועדות גוגל שופינג מהוות קרוב למחצית מהקליקים בארה"ב – הם פשוט מעניקות תוצאות טובות יותר בהשוואה למודעות הטקסט והמדיה הרגילות. גוגל מדווחת שמודעות מוצרים של גוגל שופינג מייצרות מעל 25% יותר קליקים בהשוואה למודעות טקסט, ועוד בעלות קליק נמוכה יותר. גולשים בגוגל נמשכים יותר למודעות חזותיות במנוע החיפוש של גוגל, ובעקבות כך, השימוש בגוגל שופינג מאפשר לך לייצר יותר כניסות לאתר על חשבון המתחרים שעדיין מפרסמים במודעות טקסט.

רוצים ללמוד עוד דרכים להגדיל את המכירות של חנות המקוונת דרך גוגל? לחצו כאן

יותר כניסות רלוונטיות לאתר מפרסום בגוגל

הצגת תמונה להמחשה ופרטים חיוניים נוספים כגון מחיר, תיאור וכו' במודעה עצמה עוזר לשפר את איכות הפניות המגיעות מהפרסום בגוגל. הגולש מקבל יותר מידע על המוצר כבר בדף תוצאות החיפוש של גוגל, מה שלרוב מושך יותר קונים איכותיים עם כוונת רכישה לחנות המקוונת ומונע הקלקה מיותרת של גולשים שהמוצר אינו רלוונטי עבורם.

פרסום מוצרים נוח יותר בגוגל שופינג

אחד היתרונות המרכזיים של פרסום בגוגל שופינג הוא העדכון האוטומטי המתקיים דרך מרכז הסוחרים של גוגל שופינג. ברגע שמגדירים עדכון מוצרים אוטומטי בגוגל שופינג אז המערכת מפרסמת אוטומטית מוצרים חדשים המתווספים לחנות המקוונת ומפסיקה אוטומטית פרסום של מוצרים שאזלו מהמלאי, כך שלא נדרש לעדכן את קמפיין הפרסום בגוגל אדוורדס באופן ידני כל פעם שרוצים לעשות שינוי בתמהיל המוצרים הנמכר בחנות.

העסק שלך מוכר מוצרים ברכישה ישירה דרך חנות מקוונת באינטרנט? חובה להשתמש בגוגל שופינג!

3 מפתחות להצלחה בפרסום עם גוגל שופינג

מתכננים להתחיל לפרסם בגוגל שופינג? אתם לוקחים את ההחלטה הנכונה. אך לפני שאתם קופצים למים העמוקים של פרסום חנות מקוונת עם מודעות מוצרים, אנו רוצים לשתף אתכם במספר מפתחות להצלחה בפרסום עם גוגל שופינג:

1. קמפיינים של גוגל שופינג חייבים להשתלב נכונה במבנה חשבון האדוורדס

מבנה חשבון אדוורדס התואם לתמהיל המוצרים של חנות מקוונת הוא ללא ספק הבסיס לניהול פרסום חכם בגוגל עבור עסקים המוכרים מוצרים באינטרנט. הקמפיינים צריכים להתחלק על פי קטגוריות מוצרים, כאשר כל קבוצת מודעות מפרסמת מוצר מסוג מסוים. במבנה שכזה המפרסם יכול לנהל בקלות את חשבון האדוורדס ולעקוב אחר הביצועים של כל מוצר בגוגל אדוורדס.

קמפיין בגוגל שופינג חייב להתאים את עצמו למבנה חשבון האדוורדס הקיים בצורה הטובה ביותר על מנת שהוא יתמוך בפעילות הפרסום הכוללת של החנות המקוונת בגוגל. אל תבנו קמפיין גוגל שופינג אחד גדול. פצלו גם את הקמפיינים בגוגל שופינג על פי מבנה החנות המקוונת ותמהיל המוצרים הנמכרים בה.

2. השקיעו מחשבה בנתוני המוצרים המוגדרים במרכז הסוחרים של גוגל

בכדי לפרסם בגוגל שופינג יש לטעון במרכז הסוחרים את רשימת המוצרים למכירה בחנות המקוונת. רשימה זאת היא רשימה של כל המוצרים שהעסק רוצה לפרסם עם הנתונים הנדרשים על ידי גוגל לפרסום במודעות מוצרים כגון שם המוצר, כותרת המודעה, מחיר וכו'. גוגל סורק את רשימת המוצרים, ועל סמך הנתונים בה הוא בונה את מודעות המוצרים של גוגל שופינג ובוחר את מילות המפתח הרלוונטיות.

רשימת המוצרים במרכז הסוחרים של גוגל משפיעה רבות על תוצאות הפרסום בגוגל שופינג. נתונים כמו כותרת המוצר, המחיר וכו' הם בעלי השפעה רבה באטרקטיביות של המודעה לעודד הקלקות של גולשים. אז מעבר לכך שצריך לשים לב שטוענים לגוגל את רשימת המוצרים עם נתונים מדויקים, חשוב גם לחשוב טוב אילו נתונים ומלל אתם בכלל רוצים שיופיעו במודעות המוצרים.

3. שאפו לייצר חשיפה לקהל הגולשים הרלוונטי ביותר

מכיוון שפיצ'ר גוגל שופינג מגדיר אוטומטית את ההופעה של מודעות המוצרים במונחי החיפוש על סמך הנתונים המוגדרים במרכז הסוחרים של גוגל, הצעות מחיר גבוהות על מוצרים מסוימים יכולות להוביל לחשיפה בקרב קהל לקוחות לא רלוונטי. למשל, הצעת מחיר גבוה מדי לפרסום "מעיל שחור לגבר" יכולה להוביל לחשיפה של המוצר גם במונח חיפוש כמו "בגדים לגבר", לא בהכרח חשיפה שרצויה על ידי המפרסם.

בעקבות כך, מפרסמים בגוגל שופינג צריכים לעקוב אחר חשיפת הפרסום של גוגל שופינג ולהתמקד בהשגת חשיפה לקהל הגולשים הרלוונטי ביותר. שאפו לנצל את תקציב הפרסום בגוגל שופינג כמה שיותר בקרב לקוחות פוטנציאליים על ידי הגדרות חכמות של הצעות מחיר למוצרים המקודמים בגוגל שופינג.