עסקים רבים שואלים אותנו איך עושים רימרקטינג שמחזיר את ההשקעה על פרסום בגוגל? ובכן, הדרך שבה משתמשים בשיווק מחדש תלויה רבות במטרות הפרסום של העסק ובסוג הלקוחות שהוא רוצה למשוך חזרה לאתר. להלן מספר אסטרטגיות רימרקטינג פופולאריות שיכולות להתאים למטרות והיעדים של העסק שלך.

רימרקטינג (ובעברית "שיווק מחדש") הוא כלי פרסום בגוגל רב עוצמה עבור כל עסק שרוצה לפרסם בצורה חכמה באינטרנט, ובמיוחד אם יש לעסק אתר עם תנועת גולשים גדולה. רימרקטינג היא בעצם פעולה שבה גוגל אדוורדס מתייג את המבקרים באתר עם קבצי מעקב (cookie), ובכך מאפשר למקד את הפרסום בגוגל לאותם גולשים שביקרו באתר באופן שמותאם אישית למאפיינים שלהם.

קמפיין רימרקטינג מעניק בממוצע שיעור המרה גדול יותר בהשוואה לקמפיינים כלליים ברשת המדיה. כל מפרסם מוצלח בגוגל שמפעיל אתר מכירה או מחזיק באתר בית עסקי משתמש באסטרטגיית רימרקטינג כלשהי בכדי למקד את הפרסום בגוגל לגולשים שביקרו בעבר באתר שלו. ומה איתך?

ישנן מספר אסטרטגיות רימרקטינג פופולאריות בגוגל שיכולות להתאים לאתר שלך. רק נשאר לך לבחור את הנכונה ביותר עבורך, בהתאם ליעדי הפרסום הממומן בגוגל.

1. רימרקטינג לתקופת זמן קבועה לאחר ביקור באתר

כשגולש מבקר באתר העסק, בין אם הוא הגיע בצורה אורגנית או בין אם הוא הגיע דרך פרסום ממומן בגוגל, זה מכיוון שהוא הביע עניין במוצר או שירות של העסק. גם אם גולש הביע עניין באותו רגע לצורך מסוים שיש לו, הוא לא בהכרח ישלים עסקה כבר בביקור הראשון שלו באתר, אך רוב הסיכויים שהצורך שלו עדיין קיים.

מתוך המחשבה הזאת נולדה אסטרטגיית הרימרקטינג על מבקרים באתר לתקופת זמן קבועה לאחר ביקור באתר. זאת אסטרטגיית הרימרקטינג הפשוטה והנפוצה ביותר כיום בקרב עסקים המפרסמים בגוגל. המטרה של הרימרקטינג היא "להזכיר" לגולש, לתקופה זמן מוגדרת לאחר הביקור הראשון שלו באתר העסק, את המוצר/שירות שלך (אותו מוצר שהוא הביע בו עניין לא מזמן).

בעת יצירת קהלי רימרקטינג ניתן להגדיר לגוגל אדס את "משך החברות" – הזמן שגולש מסוים יישאר ברשימת הרימרקטינג לאתר ביקור באתר. קובעים כמה זמן להמשיך לפרסם לגולש שביקר באתר, החל מיום אחד לאחר הביקור ועד אפילו שנה (מקסימום זמן חברות הוא 540 ימים).

קביעת משך הזמן בקמפיין רימרקטינג בגוגל

קביעת משך הזמן בקמפיין רימרקטינג בגוגל

רוב העסקים המצליחים בגוגל מייצרים מספר קהלי רימרקטינג על בסיס משך חברות (למשל, קהל אחד ל-30 יום, קהל אחד ל-60 וכו'), ובונים מודעות פרסום שונות לכל תקופת זמן בקמפיין רימרקטינג. כך לדוגמה גולש מקבל מודעה המעודדת פעולה ב-30 ימים הראשונים אחרי הביקור הראשון שלו באתר, מודעת מותג של העסק החל מחודש השני לביקור הראשון שלו וכך הלאה.

2. רימרקטינג לפי דפים באתר

אם אתר העסק שלך מכיל עמודים המתייחסים למוצרים או שירותים שונים אז יהיה חכם לתייג בקוד רימרקטינג את המבקרים באתר על פי הדפים הספציפיים שהם הציגו בהם עניין. כך שכל גולש שביקר בדף מסוים באתר יקבל מודעות פרסום הנוגעות למוצר או השירות הספציפי המופיע באותו עמוד (שבו הוא הביע עניין מן הסתם).

בכדי ליצור קהלי רימרקטינג לפי דפים מסוימים באתר יש להגדיר בעת הקמת קהל רימרקטינג את הדף הספציפי שעליו רוצים לבצע רימרקטינג (לוודא שמוגדר "שווה ל-" בכתובת אתר).

רימרקטינג לפי ביקורים באתר

רימרקטינג לפי ביקורים באתר

אסטרטגיית רימרקטינג על דפים באתר מצוינת לחנויות מקוונות שבהם כל מוצר מקבל דף מוצר משלו עם פרטים ורכישה אונליין. ברגע שגולש הביע עניין במוצר מסוים בחנות (דף מסוים באתר) הוא יקבל מודעות ספציפיות של המוצר המפנות אותו חזרה לדף המוצר בכדי לבצע הזמנה אונליין.

3. רימרקטינג לפי התעניינות בקטגוריית מוצרים ושירותים

במקום להתמקד בדף מסוים של מוצר או שירות, ניתן להגדיר קהלים על בסיס התעניינות כללית של מבקרים במוצרים ושירותים שקיימים באתר. אסטרטגיית הרימרקטינג הזאת מתאימה לעסקים שרוצים להציע מגוון רחב של מוצרים/שירותים עבור גולש אחד מאותה קטגוריית מוצרים.

לדוגמה, חנות אונליין של מוצרי קוסמטיקה תרצה להציע מגוון שפתונים לגולשת שהביע עניין בקטגוריית השפתונים או אפילו בשפתון מסוים אחד. זאת בכדי להגדיל את החשיפה של הגולשת למוצרים שבאתר.

רימרקטינג על בסיס התעניינות במוצרים ושירותים יכולה להתבצע במגוון דרכים כגון: הגדרת קוד מעקב על כל הדפים הנמצאים תחת קטגוריה מסוימת באתר, לפי מונחי חיפוש של גולש בשורת החיפוש באתר, לפי זמן שהייה בדפים מקטגוריה מסוימת ועוד.

4. רימרקטינג לעגלות קנייה שלא מומשו

אחת הבעיות הנפוצות ביותר לחנות מוצרים באינטרנט היא נטישה של גולשים מעגלת הקניה – הגולשים הוסיפו מוצרים לעגלת הקניה אך החליטו מסיבה כלשהי לא להשלים את הרכישה. הרבה פעמים גולשים שכבר הגיעו לשלב האחרון לפני קניה (מילוי עגלת הקניה) זקוקים לעידוד אחרון או תזכורת נוספת בכדי להשלים המרה.

חנויות מקוונות באינטרנט יכולות לבצע רימרקטינג למבקרים באתר שנטשו את עגלת הקניה לפני השלמת העסקה. ברגע שהם עוזבים את דף עגלת הקניה מבלי לבצע רכישה, מציבים להם מודעות פרסום בגוגל המזכירות ומעודדות את הגולש לחזור לעגלת הקניה ולהמשיך את תהליך ההמרה.

5. רימרקטינג על לקוחות שהשלימו רכישה בעבר

אם יש לך לקוחות ישנים שכבר השלימו בעבר רכישה באתר, הם יכולים להיות קהל פוטנציאלי מצוין לקמפיין רימרקטינג. הרי אם מבקר השלים עסקה בעבר, יש סיכוי גדול שהוא יהיה מעוניין לבצע עסקה נוספת בעתיד. במיוחד אם מדובר על עסק המוכר מוצרים בצריכה תקופתית (תרופות, מוצרי אוכל וכו'), מוצרים בקולקציות מתחדשות (בגדים, תכשיטים וכו') ו/או עסק שרוצה להציע מוצר משלים לקנייה ישנה (שירות שדרוג, הרחבות למוצר וכו').

אם הלקוחות הישנים עדיין נכללים בתוך קהלי רימרקטינג שהשלימו רכישה בחודשים האחרונים או שיש לך את כתובות האי-מייל שהם השאירו בעת הקנייה, ניתן לפרסם להם מודעות פרסום ייחודיות המעודדות אותם לחזור ולבצע עסקה נוספת באתר.

6. רימרקטינג לפי רמות מחירים של מוצרים

עסקים מצליחים רבים שיש להם מגוון רחב של מוצרים יקרים וזולים נוהגים לבצע הפרדה של הרימרקטינג בין מבקרים באתר המתעניינים במוצרים היקרים לבין מבקרים באתר המתעניינים במוצרים הזולים. כך שהפרסום בגוגל לקהלים עם יכולות כספיות גבוהות שונה מהפרסום לקהלים המבצעים רכישות במחירים קטנים. ההפרדה הזאת דומה מאוד להגדרות הכנסה למשק הבית במערכת גוגל אדס, רק שכאן הרימרקטינג מתבסס על התעניינות במוצרים לפי רמת מחירים.

רימרקטינג לפי רמות מחיר של מוצרים

רימרקטינג לפי רמות מחיר של מוצרים

הרעיון מאחורי ההפרדה בקמפיין בין קהלי רימרקטינג שכאלו היא, שכדאי למפרסם להשקיע כספים רבים ביותר בפרסום לקהלים המתעניינים במחירים היקרים מכיוון שהפרסום בגוגל מעניק החזר השקעה גבוה יותר.

לדוגמה, קמפיין רימרקטינג לשעון יוקרה במחיר של 10 אלף שקלים הנו בעל סיכויים גבוהים יותר להעניק החזר השקעה מתקציב פרסום בגוגל של 2,000 ₪ בחודש בהשוואה לקמפיין רימרקטינג לשעון במחיר של 500 שקלים.

7. רימרקטינג לפי רשימות תפוצה

יש לכם רשימת תפוצה של ניוזלטר? רשימת תפוצה לקטגוריית מוצרים? רשימה של לקוחות שרכשו בעבר באתר? רשימה של לקוחות פוטנציאליים? ניתן להשתמש ברשימות הללו בכדי ליצור קהלי רימרקטינג בגוגל אדס ולפרסם להם באופן ממוקד.

מפרסמים בגוגל אדס שיש להם קמפיין פרסום בגוגל שרץ מעל 90 יום והוציאו עד כה על פרסום ממומן בגוגל אדס מעל 50,000 דולר יכולים ליצור קהלי רימרקטינג לפי רשימות תפוצה של מיילים. כל עוד ברשימה יש כתובות דואר אלקטרוני, מספרי טלפון או כתובת למשלוח, ניתן לבנות את הקהל הספציפי הזה ולהציג רק לגולשים הללו מודעות פרסום עם הצעות ייחודיות להם.

רימרקטינג בגוגל על רשימות תפוצה של כתובות מייל ומספרי טלפון

רימרקטינג בגוגל על רשימות תפוצה של כתובות מייל ומספרי טלפון

8. רימרקטינג לקהלים דומים של המבקרים באתר

סביר להניח שלמבקרים באתר העסק שלך יש מאפיינים משותפים שמייחדים אותם בהשוואה למיליארדי הגולשים האחרים באינטרנט. לדוגמה, מבקרים בחנות מוצרי תינוקות הם לרוב הורים טריים צעירים.

לכן, אם רוצים לחשוף את אתר העסק לקוחות חדשים שיש להם סבירות גבוהה להיות מעוניינים במה שיש לעסק שלך להציע, דרך מצוינת להגיע לאותם לקוחות פוטנציאליים ברשת האינטרנט היא על ידי הקמת קמפיין רימרקטינג לקהלים דומים.

רימרקטינג לקהלים דומים בגוגל אדס

רימרקטינג לקהלים דומים בגוגל אדס

קהלי הרימרקטינג בקמפיין שכזה מסתמכים על המאפיינים המשותפים של המבקרים באתר, החל ממאפיינים דמוגרפיים ועד להיסטוריית גלישה, בכדי לחשוף את מודעות הפרסום ברשת המדיה לגולשים הרלוונטיים ביותר למוצרים והשירותים שהאתר מציע. למשל אם נחזור למבקרים של חנות מוצרי התינוקות אז על סמך המבקרים באתר קמפיין הרימרקטינג יגיע להורים טריים צעירים נוספים שמחפשים בגוגל באופן קבוע מוצרי תינוקות.

קמפיין רימרקטינג לקהלים דומים מצוין גם לעסקים שרוצים להגביר מודעות למותג העסק באינטרנט בקרב לקוחות חדשים

9. שימוש בקהלי רימרקטינג במנוע החיפוש של גוגל

רשימות רימרקטינג יכולות להיות בשימוש גם בקמפיינים ברשת החיפוש של גוגל. ניתן להוסיף קהלי רימרקטינג בלשונית הקהלים של קמפיין פרסום במנוע החיפוש של גוגל ולשנות את הצעת המחיר לקליק לאותם קהלי רימרקטינג בהתאם ליעדי הפרסום בגוגל.

רימרקטינג לרשת החיפוש

רימרקטינג לרשת החיפוש

מפרסמים בגוגל לרוב משתמשים בקהלי רימרקטינג בקמפיין פרסום במנוע החיפוש של גוגל בשתי דרכים נפוצות:

הראשונה, הם מגדילים את הצעת המחיר לקליק בקהלים הללו על מנת להגביר את הופעת מודעות הטקסט במנוע החיפוש של גוגל לקהלים שכבר ביקרו באתר, מתוך ההבנה שמדובר על גולשים בעלי סבירות גבוהה יותר להשלים עסקה.

השנייה, החרגת הופעה של מודעות טקסט בפני גולשים שביקרו בעבר באתר העסק. מתאים לעסקים שרוצים לפרסם במנוע החיפוש של גוגל במטרה להכניס לאתר תנועה של לקוחות חדשים שלא ביקרו בעבר באתר.

10. רימרקטינג לפי תוכן באתר

אחת האסטרטגיות הפופולאריות ביותר בקרב עסקים המצליחים להשיג החזר השקעה על פרסום רימרקטינג בגוגל היא אסטרטגיית הרימרקטינג לפי תוכן באתר. היום גולשים רוצים לקרוא תוכן מועיל לגבי מוצר או שירות לפני שהם לוקחים החלטת קנייה, ועל בסיס התוכן הזה ניתן לבנות קהלי רימרקטינג לפרסום במנוע החיפוש וברשת המדיה.

במידה וישנו באתר תוכן רלוונטי להחלטת הקנייה של הלקוח, בין אם זה דף מוצר או בין אם זה כתבה, ניתן לבנות על סמך המבקרים בדף הזה קהל רימרקטינג שימוקד לפרסום בגוגל של אותו מוצר (או קטגוריית מוצרים) שהתוכן מתמקד בה.

לדוגמה, אתר המשווק חליפות חתן יכול לכתוב כתבה באתר על "טיפים לבחירת חליפת חתן" ולהטמיע קוד רימרקטינג על כל גולש שהגיע מגוגל לכתבה הזאת. המבקרים הללו יקבלו מודעות פרסום של קולקציית חליפות החתן של העסק.

11. רימרקטינג בתקופת מבצעים

אתם לא חייבים להפעיל רימרקטינג באופן שוטף על מבקרים באתר כחלק מאסטרטגיית פרסום חודשית (למרות שזה מאוד מומלץ). קמפיינים של רימרקטינג גם יכולים להיות פתרון נקודתי מצוין לתקופות של מבצעים או מכירת חיסול של מוצר מסוים, שבהם יש צורך להגדיל את תקציב הפרסום בגוגל באופן שיוביל לקפיצה במכירות.

רימרקטינג לפי תוכן באתר

רימרקטינג לפי תוכן באתר

הגברת פעילות הרימרקטינג למבקרים באתר במהלך תקופה של מבצעים מובילה לגידול בתנועה לאתר ולשיפור בשיעורי ההמרה של הפרסום הממומן בגוגל.

רוצים לפרסם בגוגל במהלך תקופת מבצעים? שקלו להוסיף תוסף מכירות למודעת הפרסום בגוגל

12. רימרקטינג לפי אזורים גיאוגרפיים

ניתן לחלק קמפיין רימרקטינג בגוגל לאזורים גיאוגרפיים כמו כל קמפיין פרסום ממומן רגיל במנוע החיפוש של גוגל. כך שאם יש הבדלים באזורי השירות הגיאוגרפיים של העסק, למשל לעסק אתר עסקי אחד משותף למספר נקודות מכירה בפריסה גיאוגרפית שונה, רצוי להעתיק את החלוקה לאזורים גיאוגרפיים מהקמפיינים במנוע החיפוש של גוגל לרשת המדיה.

כך המפרסם יכול ליצור מודעות פרסום ייחודיות הרלוונטיות לאזור הגיאוגרפי המתאים של המבקרים באתר ולוודא שהמודעות ברשת המדיה מתאימות באופן הטוב ביותר לגולשים, מה שצפוי להגדיל את שיעור הקליקים (CTA).

13. רימרקטינג לפי זמן גלישה באתר

רימרקטינג לפי זמן גלישה באתר הוא פתרון מצוין לפרסום ברשת המדיה עבור אתרים הסובלים משיעור נטישה גבוה (לרוב נוצר עקב כניסה גדולה של גולשים לא רלוונטיים הנכנסים לאתר ונוטשים מהר מאוד את האתר). במקרים כאלו חשוב לסנן את הגולשים הלא רלוונטיים מקהלי הרימרקטינג לפי זמן הגלישה באתר.

במידה וגוגל אדס מחוברת למערכת גוגל אנליטיקס של האתר, תוכלו למקד את הפרסום של קמפיין הרימרקטינג רק לגולשים שגלשו באתר ליותר מזמן מוגדר (למשל 2 דקות ומעלה), ובכך להגדיל את הסיכויים שהפרסום מגיע ללקוחות המעוניינים במוצרים ובשירותים שבאתר.

14. רימרקטינג לסלולר בלבד בקרב מבקרים באתר

מחקרים של גוגל מצאו שהגולשים בנייד נוטים לקחת החלטות מהירות יותר לגבי קניה בהשוואה לגולשים מהנייח. כשלוקחים בחשבון שאחת המטרות המרכזיות של רימרקטינג היא לעודד גולשים שביקרו באתר לחזור חזרה לאתר ולהשלים עסקה, מאוד הגיוני להסיק שקמפיינים של רימרקטינג מצליחים יותר במכשירים ניידים בהשוואה לנייחים בגלל פזיזות הקניה בנייד.

מתוך המסקנה הזאת יש הרבה מפרסמים אשר ממקדים את מאמצי הרימרקטינג אך ורק למכשירים סלולריים במטרה למקסם את החזר ההשקעה על הרימרקטינג. מומלץ להקים קמפיין רימרקטינג המתמקד בסלולר בלבד על מנת לבחון האם גם המבקרים באתר שלכם נוטים להשלים המרה יותר מהנייד.

רימרקטינג לפי סוג מכשיר

רימרקטינג לפי סוג מכשיר

15. רימרקטינג על אתרי מתחרים

רוצים לייצר כניסות חדשות של לקוחות פוטנציאליים לאתר העסק על חשבון המתחרים שלכם באינטרנט? אז זאת אסטרטגיית הרימרקטינג עבורכם. גוגל אדס מאפשרת לכל מפרסם ליצור קהלים דומים על בסיס כל אתר ברחבי האינטרנט… כן גם של אתרי האינטרנט של המתחרים שלך.

כל מה שצריך לעשות הוא להקים קמפיין ברשת המדיה וליצור קהל מותאם אישית על בסיס החיפושים של הגולשים באינטרנט. ניתן להכניס את כל אתרי המתחרים ולהתחיל לקבל תנועה חדשה לאתר של גולשים שביקרו באתרי המתחרים שלכם באינטרנט.

רימרקטינג על אתרי מתחרים בגוגל אדס

רימרקטינג על אתרי מתחרים בגוגל אדס

להסבר מפורט יותר על איך לפתוח קמפיין רימרקטינג על אתרי מתחרים – לחצו כאן