מפרסמים שמתחרים בענף עם נפחי חיפוש נמוכים בגוגל מתקשים לייצר מספיק פניות. כי הרי קשה מאוד לייצר כמות מספקת של פניות מקמפיין פרסום בגוגל אם אין כמות גדולה של גולשים שמחפשים מונחים רלוונטיים למוצרים והשירותים של העסק במנוע החיפוש של גוגל. אך יש מספר פעולות שמפרסמים יכולים לעשות בכדי להצליח לייצר פניות מגוגל למרות כמות החיפושים הנמוכה.

הצלחה של קמפיין פרסום ממומן בגוגל תלויה רבות בכמות נפחי החיפוש של מילות המפתח. כי הרי גם אם מפרסם בונה קמפיין פרסום מוצלח בגוגל, שמשיג שיעורי קליקים והמרות גבוהים במיוחד, הוא לא יקבל הרבה פניות אם אין כמות מספיק גדולה של גולשים שמחפשים את מילות המפתח הללו בגוגל.

נפחי חיפוש נמוכים

נפחי חיפוש נמוכים

עסקים המתחרים על מונחי חיפוש עם נפח חיפוש נמוך מתקשים לנצל את תקציב הפרסום בגוגל ולייצר מספיק פניות שיובילו לשינוי משמעותי במכירות. רוב העסקים במקרים כאלו יחליטו לוותר על פרסום ממומן בגוגל. האם גם אתם חושבים לוותר על לפרסם בגוגל בגלל שאין הרבה חיפושים בגוגל? אין סיבה לוותר…

ישנן מספר פעולות שמפרסמים יכולים לעשות בכדי להתמודד טוב יותר בענף עם נפחי חיפוש נמוכים בגוגל, ובטווח הארוך, גם לקבל יותר פניות מגוגל.

מעבר להתאמה רחבה של מילות מפתח

אנו לא ממליצים להשתמש בהתאמה רחבה למילות מפתח מכיוון שהיא מובילה בדרך כלל לחשיפות מיותרות במונחי חיפוש לא רלוונטיים, וכנגזר מכך גם לקליקים מיותרים. ההנחיה לרוב המפרסמים היא להכיל על מילות המפתח התאמה רחבה ממוקדת והתאמה לביטוי על מנת להבטיח שמודעות הפרסום יופיעו רק בפני גולשים שהקלידו בגוגל ביטוי שקרוב למילות המפתח.

התאמה רחבה של מונחי חיפוש

התאמה רחבה של מונחי חיפוש

אך התאמה רחבה למילות מפתח יכולה להתאים במקרים בהם נפחי החיפושים מאוד נמוכים. מילות מפתח בעלות נפח חיפוש נמוך נוטות להיות ספציפיות מדי, לכן, התאמה רחבה יכולה לתרום לקמפיין על ידי חשיפת מודעות הפרסום בפני גולשים נוספים שהקלידו מונחי חיפוש רלוונטיים שאולי המפרסם לא חשב בכלל לכלול ברשימת מילות המפתח או לא איתר בעזרת מתכנן מילות המפתח של גוגל.

לאחר מעבר להתאמה רחבה של מילות מפתח מפרסמים יכולים להיכנס לדוח "מונחי חיפוש" ולגלות מונחי חיפוש רלוונטיים נוספים שניתן להוסיף לרשימת מילות המפתח של הקמפיין, או לחילופין, לאתר מילים וביטויים שיש להוסיף לרשימת מילות המפתח השליליות בכדי להמשיך ולפרסם בהתאמה רחבה מבלי לבזבז כסף על קליקים מיותרים.

איתור מונחי חיפוש רלוונטים

איתור מונחי חיפוש רלוונטים

התאמה רחבה תגדיל את רף החשיפה הפוטנציאלי של קמפיין הפרסום ותעזור לאתר מונחי חיפוש רלוונטיים נוספים בגוגל

העלאת מיקום ממוצע של מודעות פרסום בגוגל

מדד "מיקום ממוצע" מציג את המיקום הממוצע שבו מודעות הפרסום הופיעו בדף תוצאות החיפוש של גוגל. מפרסמים יכולים לקבל דיווח על מדד זה בעמודת "מיקום ממוצע" במסך מילות המפתח של מערכת גוגל אדס על מנת לדעת היכן ממוקמות מודעות הפרסום של הקמפיין בדף תוצאות החיפוש של מילות המפתח.

מודעות פרסום המופיעות גבוה בדף תוצאות החיפוש בגוגל משיגות חשיפה גדולה יותר ומייצרות שיעור קליקים גבוה יותר. מודעות פרסום המוצגות בתחתית דף תוצאות החיפוש או בדף תוצאות החיפוש השני והלאה יסבלו מחשיפה נמוכה מאוד ושיעור קליקים נמוך.

מפרסמים המתחרים על מונחי חיפוש בעלי נפח חיפוש נמוך צריכים לשאוף למיקום הממוצע הגבוה ביותר שהם יכולים להשיג תחת מגבלות ציון האיכות מגוגל ותקציב הפרסום. כל עלייה במיקום הממוצע של מודעות הפרסום במילות המפתח יכולה להוביל לשיפור בכמות הפניות מגוגל, כאשר השאיפה צריכה להיות למקום הראשון בגוגל במטרה להשיג את המקסימום מנפח החיפוש המצומצם של מילת המפתח.

מיקום ממוצע של מודעות בגוגל

מיקום ממוצע של מודעות בגוגל

העלאת המיקום הממוצע של מודעות הפרסום תשפר את החשיפה של הקמפיין. מומלץ להופיע במקום הראשון במילות מפתח עם נפח חיפוש נמוך. לחצו כאן בכדי לקבל טיפים לשיפור מיקום ממוצע בגוגל

הוספת מילות מפתח כלליות

סיבה אפשרית לכך שלמילות המפתח שבחרתם לקמפיין יש נפח חיפוש נמוך היא, שהגולשים פשוט לא חושבים לחפש את מונחי החיפוש הללו בגוגל. אבל מאוד יכול להיות שהגולשים כן מעוניינים במוצרים והשירותים של העסק, הם פשוט מקלידים בגוגל מונחים כלליים יותר.

בעיה כזאת נפוצה ביותר בקרב עסקים הפועלים בענף נישה מסוים, חברות שרוצות לשווק מוצר חדשני שהגולשים לא מכירים עדיין ועסקים המעניקים שירותים הנחשבים לתת תחום בענף מסוים.

לדוגמה, נניח חברה המשווקת מוצרים טבעיים יוצאת בתוסף תזונה חדש של פרוביוטיקה לנשים בהריון. כמובן שקהל היעד של החברה הוא נשים בהריון שרוצות לקחת פרוביוטיקה לשיפור התזונה, כך שיהיה נכון לפרסם בגוגל במונח החיפוש "פרוביוטיקה לנשים בהריון" כי כוונת המשתמש היא הגבוהה ביותר.

הבעיה היא, שלמונח החיפוש הזה יש רק 40 חיפושים בממוצע בחודש (לפי מתכנן מילות המפתח של גוגל) כי פחות נשים בהריון חושבות לחפש בגוגל במדויק "פרוביוטיקה לנשים בהריון". בעקבות כך, המפרסם יתקשה לייצר מספיק פניות בגוגל.

במקרים כאלו מומלץ למפרסם לאתר מונחי חיפוש כלליים שכן יש להם נפחי חיפושים גבוהים. למשל במקרה הנ"ל המפרסם יכול לכלול את מונח החיפוש "תוסף פרוביוטיקה" שיש לו 210 חיפושים בממוצע בחודש ו/או את מונח החיפוש "פרוביוטיקה" שיש לו 5,400 חיפושים בחודש.

נכון שזה פותח את הדלת בפני חשיפה לקהלי גולשים לא רלוונטיים, אך יש דרכים רבות לצמצם את הפגיעה בשיעור ההמרה ולמנוע קליקים מיותרים כגון: מלל ממוקד קהלים במודעת הפרסום, הוספת קהלים מותאמים אישית לרשת החיפוש, הוספת מילות מפתח שליליות ושינוי הגדרות דמוגרפיות.

אין מספיק חיפושים על מילות המפתח של הקמפיין? חפשו מונחי חיפוש כלליים יותר!

פרסום ברשת המדיה לקהלים חדשים

במידה ואין מונחי חיפוש כלליים הקשורים לענף, מפרסמים צריכים לחשוב על דרכים יצירתיות אחרות בכדי להגיע לאותם גולשים שלא חושבים לחפש את המוצרים והשירותים של העסק במנוע החיפוש של גוגל. במילים אחרות, על המפרסם ליצור מודעות ועניין למוצרים והשירותים שהוא משווק בגוגל. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי פרסום ברשת המדיה של גוגל לקהלים מותאמים אישית.

במקום לחכות שלקוחות פוטנציאליים יגלו את המוצרים והשירותים שלך, הגיע הזמן לקחת יוזמה ולשווק את מה שיש לך להציע להם. פרסום ברשת המדיה מאפשר לך להגיע ללקוחות חדשים דרך פרסום באתרי אינטרנט רבים, דרך פרסומות ביוטיוב ודרך מיילים פרסומיים.

האופציה להגדיר קהל גולשים בהתאמה אישית מאפשרת לך לקבוע באופן ממוקד את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שיראה את הפרסום בגוגל, ובכך להבטיח שתקציב הפרסום ינוצל באופן אפקטיבי להשגת לקוחות חדשים. ניתן להגדיר קהל מותאם אישית על פי מגוון רחב של משתנים כגון מאפיינים דמוגרפיים, היסטוריית חיפושים של הגולש במנוע החיפוש של גוגל, תחומי עניין באינטרנט, מגמות צפייה ביוטיוב ועוד.

הקימו קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל בכדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים

פרסום בגוגל 24/7

רוב המפרסמים לא יכולים להרשות לעצמם להופיע 24/7 במנוע החיפוש של גוגל מכיוון שתקציב הפרסום שלהם לא מספיק גדול בכדי לממן הופעה ב-100% מנפח החיפושים. לכן, הם משתמשים בתזמון הצגת מודעות בכדי למקד את ההופעה של מודעות הפרסום לשעות האטרקטיביות ביותר לקבלת קליקים והמרות במהלך השבוע.

אך ניצול מהיר מדי של תקציב הפרסום היומי אינה בעיה כאשר אין מספיק חיפושים בגוגל בכדי "לאכול" את כל התקציב. אם קיימת אפשרות לגולש להשאיר פרטים לחזרה בדף הנחיתה אז אין טעם סתם להגביל את גוגל בתזמון הופעת המודעות. מומלץ למפרסם להשאיר את תזמון הצגת המודעות על ברירת המחדל בגוגל אדס (24/7) כדי לא לצמצם את החשיפה של מודעות הפרסום במנוע החיפוש של גוגל.

אל תגבילו את תזמון הצגת המודעות של גוגל אם אין סיבה